וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה פורסיקסטין: מתח גבוה

טסלה S סדאן טופלה על ידי סדנת המירוצים של סיילין שהזריקה לה מומנט וביצועים תחרותיים. שווה לשלם עוד 60 אלף דולר?

טסלה S סיילין פורסיקסטין. אתר יצרן
טסלה S פורסיקסטין מסדנת סיילין. מתח גבוה/אתר יצרן

סיילין (Saleen) הציגה השבוע בתערוכת פבל ביץ' קליפורניה גרסה משופרת של טסלה S סדאן שנקראת "פורסיקסטין". הסדנה האמריקנית שמאחריה מכוניות ספורט קיצוניות כמו ה-S7 עם לא פחות מ-760 כ"ס, התרשמה מהיצירות החשמליות של אלן מאסק והתלבשה על הגרסה הבכירה במשפחה, ה-S P85 והשוותה לה מראה משחר לטרף, תא נוסעים מועשר באווירה קרבית וקומץ כיולים לשלדה, ניהול המנוע והסוללות.

השיפורים של טסלה S סדאן החלו כאמור מבחוץ ומבפנים. בתפריט האדמדם חצאיות צד, חישוקי סגסוגת ענקיים בעלי עשרה חישורים, צמיגים שמנים, דפיוזר אחורי, ספוילר קדמי מתרכובות סיבי פחמן, חצאיות צד ועוד לוגואים בלעדיים עם הכיתוב "פורסיקסטין".

תמונת תא הנוסעים מלמדת על שורה של שינויים, בהם התקנת 4 מושבי ספורט (באקט) אוחזים, גוונים בהירים בשילוב אלקנטרה ועור ואפילו קונסולה מיוחדת שפותחה במיוחד לדגם של סייליין עם הקרנת מידע גרפית של המותג, ודיפונים מקרבון בדלתות ומסביב לנוסעים.

גם בקרביים בוצעו כמה שיפורים קטנים, אולם אלו הוגבלו כדי לשמור על מידה מסוימת של מקוריות. המערכת החשמלית של ה-S סדאן קיבלה סיוע בדמות כיול של בקרת המומנט, משמע, העוצמה נותרה על כינה עם 420 כ"ס לערך ו-60 קג"מ, אולם סייליין תכנתה מחדש את ניהול זמינות המומנט מהסוללות כך שהמכונית תקבל מנה רצינית של אנרגיה מהר יותר כשהרגל הימנית נעוצה ברצפה. בנוסף לכך, התקינה רדיאטור מוגדל, מאוורים מחוזקים ומשאבת מים בלחץ גבוה. היא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-4 ש' (4.2 ש') ותסיים ב-212 קמ"ש (210 קמ"ש). גם מערכת הבולמים הוקשחה ומי שמפנה את ההגה ל"ימי מסלול" יכול לרכוש ערכת מתלים תחרותית עם בלמים קרמיים.

טסלה S סיילין פורסיקסטין. אתר יצרן
טסלה S סיילין פורסיקסטין/אתר יצרן

סייליין מתמחה בשיפורים למכוניות שרירים אמריקניות, וברזומה שלה - אחרי שהוסבה מ"סיילין אוטוספורט' ל'סיילין פרפורמנס', שלל גרסאות פורד מוסטנג ושברולט קמארו. לדבריה, היא בחרה בטסלה משום שהיא חולקת עימה את התשוקה למכוניות חזקות ומרגשות. "תמיד הערצנו את היכולת של אלן מאסק וסטלה, ואנחנו משותפים בדעה שמכונית ספורט לא חייבת להיות זללנית בנזין", כך מייסד החברה סטיב סייליין.

מי שחפצה נפשו במכונית הזו, יאלץ להיפרד מ-150 אלף דולר, פער של 60 אלף דולר מהגרסה עליה מבוססת הפורסיקסטין. כן, תהיינה הנחות מטעם הממשל (תמריצי מס לרוכשי רכב חשמלי) אבל בסכומים לעיל, מה זה כבר כמה אלפי דולרים.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully