וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רמי קלארקסון גזען?

הקומיקאי פרנק בויל מותח ביקורת קשה כלפי קלארקסון בעקבות הערות גזעניות שהשמיע בתכנית. "הוא גידול תרבותי. לפטר אותו". בכיר ב-BBC: "אף אחד לא חסין"

ג'רמי קלארקסון, טופ גיר. אתר יצרן
ג'רמי קלארקסון וצוות טופ גיר ריצ'רד האמונד וג'יימס מאי. לא שולט בדברים שיוצאים לו מהפה?/אתר יצרן

מגיש תכנית הרכב 'טופ-גיר' ג'רמי קלארקסון נמצא תחת מתקפה חריפה של אמן הבידור פרנק בויל, בעקבות הערות גזעניות שיצאו מפיו בשני אירועים נפרדים במסגרת צילומי הסדרה. בויל טוען שחובה על מפיקי התכנית לפטר את קלארקסון בשל שימוש במילים קשות כלפי אנשים ממוצא אפר-אמריקני וכן ממוצא אסייתיי. "הבן אדם הזה הוא גידול תרבותי שיש להסירו. הוא נסבל רק בשל היכרותו עם אנשים בעמדות כוח", כך בויל בראיון שהעניק לאחרונה ל'דיילי טלגרף'.

בויל, שנחשב לדמות שנויה במחלוקת ומטנף את פיו כמעט בכל הזדמנות, מעיד על עצמו כ"מתון" ביחס לדברים הפוגעניים שמשמיע קלארקסון בטופ גיר, ומצביע על חולשה של המפיקים וקרבתו של קלארקסון לכמה דמויות מפתח בממשלה ובענף הרכב, כגורם היחיד לכך שטרם פוטר. "בחייכם, הוא מכיר אפילו את ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון באופן אישי, אז מי ייגע בו?".

עד כה, קלארקסון שמגיש את התכנית למעלה מ-25 שנים בשני פורמטים שונים, זוכה לגיבוי מרשת ה-BBC, אבל נראה שהשיריון של הבריטי נסדק קלות לאור הצטברות התלונות כלפיו; "אף אחד לא חסין", אומר מנהל תכניות הבידור ב-BBC דני כהן. "אין דבר כזה שאדם אחד חשוב יותר מהמוסד. הייתי מאוד מאוד ביקורתי ונוקב לגביי ההתנהלות של קלארקסון גם באופן פרטי וגם בפני הציבור, ואמרתי מספר פעמים שאינני שבע רצון עם התיאורים שלו והשפה בה הוא משתמש".

בויל בינתיים, שוב מפנה את בכירי ה-BBC לתכנית מיוחדת שצולמה בעונה ה-21, במסגרתה נסעו קלארקסון, מאי והאמונד לבורמה לצלם את הטיול השנתי המסורתי שלהם. במהלך התכנית, קלארקסון כינה אדם אסייתיי "מלוכסן", וזו לדבריו הייתה רק דוגמא אחת, שכן קלארקסון השתמש פעם בכינוי הגנאי "ניגר" כדי לתאר אדם אפרו-אמריקני. "קלארקסון הוא כזה בגלל העבר שלו. לימדו אותו לא להזדהות עם אחרים. מעודדים את התכונות הגרועות ביותר שלו", מוסיף בויל.

זו אינה הפעם הראשונה, או השנייה שקלארקסון בן ה-54 מואשם בגזענות. בטופ-גיר נאלצו לגנות את המגיש בשל תלונות של העם המקסיקני וההודי לאחר ביקורו של הצוות באיזור. קלארקסון בכל אופן, כבר הביע התנצלותו לאחר שתי אזהרות חמורות שקיבל מראשי ה-BBC והונחה על ידם לבחור את מילותיו בקפידה, ולשמור על הדברים בהקשרם.

צוות טופ גיר מבקר בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טופ גיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully