וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט ניבה קונספט: חפרפרת רוסית

שברולט חשפה ברוסיה דור שני לרכב הפנאי ניבה עם מראה קשוח ומיגונים בפני דיונות וסלעים. יגיע לישראל?

שברולט ניבה קונספט. אתר יצרן
שברולט ניבה קונספט/אתר יצרן

אין זה באמת משנה אם שברולט ניבה קונספט, רכב פנאי קומפקטי חולק דמיון לפורד אקוספורט, משום שפורד היא כוח משמעותי באירופה, בעוד שברולט נעלה את שערי השלוחה ביבשת וזרקה את המפתח לדנובה. את המושכות בכל אופן, השאיר GM בידי אופל, וזו מקבלת תגבור כלכלי וטכנולוגי על מנת להתמודד עם מגוון רחב של כלי רכב עממיים. ובכל זאת, רוסיה חווה סוג של פריחה מחודשת לאחרונה בזכות לאדה המתאוששת, והנה על במותיה דור שני לשברולט ניבה, שאולי בעתיד עוד עשוי להתגלגל למחוזותינו.

לא לשווא נושא עליו את הכותר NIVA. שברולט פיתחה את הקרוסאובר יחד עם AvtoVAZ הרוסית והוא בהחלט מקורב ללאדה המחוספס שחוגג בקרוב 40 שנה (ויוצג בפני עצמו בתום מתיחת פנים מקיפה בינואר). זו הפעם הראשונה שמכונית שמשווקת תחת GM ברוסיה נושאת חרטום ומאפיינים כמעט זהים לכלי הרכב שנמכרים בארה"ב, וזה הסימן הראשון לכך שב-GM דנים אם להפיץ אותו למקומות נוספים, נוכח הזינוק במכירות רכבי פנאי קומפקטיים.

מידותיו די בסיסיות, משמע סביבות 4 מ' לאורך ורוחב של כ-1.75 מ'. הדור החדש גם יזכה ליחידת כוח קצת יותר אנרגטית מזו המוצעת כיום, לה כ-81 כ"ס אומללים. הרוסים מנהלים מערכות יחסים עם פיג'ו-סיטרואן, ואלה תרמו להם מנוע 1.8 ל' עם כ-120 כ"ס (שירת בעבר את ה-407) שיעבור לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות.

AvtoVAZ תייצר את הרכב במפעל הרוסי בטוליאטי החל בספטמבר הקרוב. לצד זאת, מוטב יהיה לפקוח עין על החייאתה של לאדה שהחלה לשווק 3 כלי רכב חדשים במסגרת תערוכת רוסיה, על כמה מהם דיווחנו כאן. מסתמן שהסיוע הכלכלי של רנו-ניסאן (שרכשה כ-67% נתח מהחברה) הפיח ברוסים יצירתיות מחודשת. מעניין יהיה לעקוב אחר התפתחותה בשנתיים הקרובות.

עוד הרבה על שברולט בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully