וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנד רובר חושפת דיסקברי ספורט מחליף הפרילנדר

לנדרובר מציגה את המחליף של הפרילנדר הוותיק ה-דיסקברי 'ספורט'. הוא מבוסס על האיווק ויציע שלושה מנועים לבחירה ומה עם השטח?

אתר יצרן
לנד רובר דיסקברי ספורט. אתר יצרן
לנד רובר דיסקברי ספורט יחליף את הפרילנדר/אתר יצרן

לנד רובר נפרדת סופית מהפרילנדר הוותיק. רכב הפנאי המשפחתי והבסיסי בהיצע של החברה הבריטית יוחלף בדגם שנקרא לנד רובר דיסקברי ספורט. רכב זה מציע כבר עיצוב שמתאים יותר לרוח התקופה עם מבנה עגלגל הייטקי, יחידות תאורה מתקדמות והופעה עתידנית משהו. אולם למרות ליטושי העיצוב, ה'ספורט' מבוסס בכבדות על שלדת האיווק הנוכחי, כך שלא מדובר בפלטפורמה חדשה לגמרי. הסיבה ככל הנראה, רצון לחסוך בעלויות ייצור. לנד רובר תכננו עבורו מתלה אחורי רב-חיבורי חדש שצפוי לשפר את התנהגות הכביש וגם את התקנתו של גלגל חלופי בגודל מלא בתחתית תא המטען.

בשלב ראשון, הדיסקברי ספורט יצויד במנועים הקיימים בהיצע של החברה, בניהם 2.2 דיזל עם 190 כ"ס ואפשרות בחירה בין תיבה אוטומטית 9 הילוכים או ידנית 6 הילוכים ומנוע בנזין ה-2.4 ליטר המוגדש עם 240 כ"ס. נכון לרגע זה, הביצועים המוצהרים למנוע הדיזל עומדים על 8.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש.

לנד רובר דיסקברי ספורט. אתר יצרן
לנד רובר דיסקברי ספורט/אתר יצרן

הדיסקברי ספורט החדש יהיה ארוך יותר מהפרילנדר היוצא, אך גם נמוך וצר ממנו. אולם, המתכננים יכלו בזכות זאת להפוך אותו לרכב של 5+2 נוסעים. כלומר, מלבד חמשת המושבים הקונבנציונאליים, בתא המטען יוצעו זוג מושבים נוספים שנפתחים מתוך רצפת התא בשעת הצורך או נעלמים לתוכה בהתאם. כדי לפצות על הצרת ההיקפים, תא הנוסעים קיבל עיצוב בעל רכיבים אופקיים שמתקנים את המראה הצר וגורמים לו להראות רחב יותר.

הקדמה הטכנולוגית מוצאת ביטוי מאוד משמעותי בתא הנוסעים של רכב זה, כאשר במרכז הדשבורד מותקן מסך מגע בגודל 8 אינץ' שפועל בשיטת הסמארטפונים - תנועת המריחה עם האצבע והגדלה עם זוג אצבעות לתצוגה. בנוסף לכך, מערכת זו תציע רדיו אינטרנטי, רשת WIFI פנימית, ניווט מתקדם, 17 רמקולים של מרידיאן ועוד. גם רשימת הבטיחות ארוכה עם בלימה אוטומטית עד מהירות של 50 קמ"ש, התראה בפני התנגשות, זיהוי תמרורים, מערכות עזר לגרירה ועוד.

לנד רובר דיסקברי ספורט. אתר יצרן
לנד רובר דיסקברי ספורט/אתר יצרן

ומה על הביקורים בשטח? קל לראות שעם צמיגי כביש, לאין מיועד מחליף הפרילנדר, אבל לנד רובר מזכירים כי למרות הכל, הדיסקברי ספורט מציע עדיין 21.2 ס"מ במרווח הגחון, את מערכת ה'טריין ריספונס' המוכרת של החברה (התאמת העברת הכוח לתנאי שטח שונים) וגם מערכת הנעה לכל הגלגלים. אולם, זו מתוצרת האלדקס (העברת כוח משתנה בין הצירים) ולא מסופר על הילוך כוח (יחס העברה קצר) לתנאי שטח מורכבים. אם אתם מתכננים צליחת נהרות עמו, דעו שהוא מסוגל להמשיך לתפקד כרגיל עד עומק מים של 66 ס"מ.

שיווקו הרשמי בעולם יחל בתחילת 2015 וטרם התקבלה תגובת היבואן המקומי אודות מועד הגעתו לישראל והמחיר הצפוי.

עוד על לנד רובר בוואלה! רכב

אוהבים שטח? בקרו במדור הפנאי שלנו

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • לנד רובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully