וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר XE תתחרה בב.מ.וו סדרה 3

יגואר תחשוף בתערוכת פריס את ה-XE, משפחתית פרימיום חדישה שבנויה מאלומיניום ובקצה ההיצע, גרסת ה-S עם 340 כ"ס

יגואר EX S. אתר יצרן
יגואר EX S/אתר יצרן

יגואר חוזרים לתחרות על המשפחות היוקרתיות. זמן רב עבר מאז יגואר הציעו וגם הרגו את ה-X טייפ, מכונית משפחתית גדולה שהתבססה על פורד מונדאו, אך לא נחלה הצלחה מספקת, בעיקר בשל איכויות פנים נמוכות. כעת יגואר חושפת מכונית מחליפה חדשה, אשר אמורה להחזיר את היצרנית הבריטית אל התחרות מול מובילת הקטגוריה - ב.מ.וו סדרה 3 ודומותיה כמו אודי A4, לקסוס IS ואחרות.

ה-XE החדשה תגיע כמובן עם שלל אפשרויות למנועים בחזיתה, לוגמי בנזין וסולר כמקובל, כשאלה ישודכו לתיבות הילוכים אוטומטיות עם 8 הילוכים או ידניות עם 6 הילוכים. נכון לרגע זה, יגואר חושפים את גרסת ה-S של היגואר החדשה ולזו יהיו 340 כ"ס ו-45.8 קג"מ ממנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר עם מגדש 'על'. הביצועים בהתאם - 4.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית שתוגבל אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

יגואר EX S. אתר יצרן
יגואר EX S/אתר יצרן

מבחינת המראה, ה-XE מפתיעה בעיצובה עם אבולוציה מדודה של חזית ה-XF, אך עם חלק אחורי שמרני יחסית. אולם יגואר דווקא מתהדרים באפקט האווירודינאמי של המכונית אשר הוריד את התנגדות האוויר לערכים נמוכים מאוד (0.26 CD) הודות ללא פחות מ-1,200 ניסויים במנהרות רוח מתקדמות. בתא הנוסעים יגואר הכניסה צבע כדי לעורר את החיים שם, שכן העיצוב הכללי שמרני למדי, עם דשבורד נקי ופשוט למראה, כאשר במרכזו נמצא לוח הפקדים ששולט על רוב מרכיבי הרכב.

עם ה-XE החדשה יגואר מרחיבה את השימוש שלה באלומיניום כדי להפחית את משקל הרכב, ולכן גם את פליטת המזהמים לסביבה. אולם את החידושים העיקריים יגואר שומרים לסעיפי הבטיחות. מלבד ההבטחה לעמידה בתקני הבטיחות הגבוהים והמחמירים ביותר, ה-XE תצויד במערכות חישה חדשניות שיודעות למנוע התנגשויות ודריסה של הולכי רגל, כאשר בחוד נמצאת מצלמה כפולה לזיהוי סכנות מלפנים. שימוש בשתי מצלמות מאפשר למחשב הבטיחות לחקות פעולה של זוג עיניים עם חישובים תלת ממדיים שמסייעים להכרעה במידת הסכנה שנמצאת מלפנים.

היגואר החדשה תגיע לאולמות התצוגה בתחילת 2015 ומחירה החזוי בבריטניה הוא 27,000 פאונד. טרם הובהר מתי זו תגיע לישראל ומה יהיה מחירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יגואר EX S. אתר יצרן
יגואר EX S/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully