וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו חושפת רכב פנאי היברידי: קוורץ

פיג'ו קוורץ קונספט משלב מערכת הנעה היברידית עם 500 כ"ס ונסיעה על טהרת החשמל ל-50 קילומטרים. קדימון ל-3008 הבא?

פיג'ו קוורץ קונספט. אתר יצרן
פיג'ו קוורץ קונספט. קרוסאוברים היברידים מובילים את התעשייה/אתר יצרן

בימים האחרונים פורסם ב'בלומברג' כי נתח רכבי הפנאי באירופה במגמת עלייה מתמדת, בעוד חלקן של המכוניות המשפחתיות הקלאסיות מתפורר בהדרגה. נתונים אלו כמובן אינם חדשים או מפתיעים, אולם הם מסמנים היטב את כוונה של תעשיית הרכב בשנים הקרובות, שמקפידה לאמץ קרוסאוברים משפחתיים ומתעדפת מערכת הנעה אקולוגית חסכונית, נוכח תקנות זיהום האוויר המחמירות.

קונצרן PSA ישיק בתערוכת פריס סגל דגמים חסכוניים חדישים, בהם הקוורץ קונספט (סיטרואן תדגים מצידה C4 קקטוס ירקרק עם צריכת דלק נמוכה מאוד). זהו כלי רכב שפותח בהשראת אקסלט ספורט ומבוסס על פלטפורמה מודולארית (בדומה לפולקסווגן) המשרתת כיום את פיג'ו 308 החדשה. פלטפורמה זו תאפשר למותג הצרפתי מרחב פעולה מרשים, שיועיל לה בריווח חלל הפנים ושיבוץ מנועים היברידים אליהם מצורפות כאמור סוללות כבדות.

המספרים הרשמיים של הקוורץ מלמדים על מידות של קרוסאובר קומפקטי בגודלו של 3008 לערך, עם אורך של 4.5 מ' ורוחב של 2 מ'. המעצבים תכננו את רכב הראווה ללא קורות B כך שדלתות ה"מספריים" תאפשרנה להתרשם מקווי העיצוב ללא הפרעות ומרב התאורה תחדור אל תא הנוסעים. בפנים, דיפונים וקונסולה עשויים תרכובות קרבון (סיבי פחמן) וכן בזלת בגלגל ההגה וחלק מחיפויי הדלתות (רכב רעיוני כזכור).

המנוע ההיברידי של קוורץ מבוסס יחידת בנזין 1.6 ל' טורבו THP עם צמד מנועים חשמליים ותיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות. התפוקה המשוקללת (כלאיים) היא 500 כ"ס ו-33 קג"מ במצב 'תחרות', בעוד למנוע החשמלי יכולת לקחת את הנוסעים על חשמל בלבד למרחק מרבי של 50 קילומטרים על מצב נסיעה 'ירוק', כשהאחרון בבקרה הסלקטיבית הוא 'סטנדרטי' לביצועים רגילים.

בפיג'ו יציינו השנה 125 להווסדות המותג, ו-60 מיליון מסירות מאז הוקמה החברה. הקוורץ לא ממש מהווה אבן דרך טכנולוגי, אבל הוא סולל את הדרך ל-3008 הבא, ומעוצב כחלק אינטגרלי בצי הדגמים של המשפחה הצרפתית שתמשיך לחזק את סגמנט הפנאי. בכורה בפריס.

עוד הרבה על פיג'ו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully