וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחתית הספורטיבית בשבילכם

21.9.2014 / 8:00

העלייה במחירי הדלק, מצוקת החניה בערים הגדולות והרצון לנייד את המשפחה במכונית מרווחת ובטוחה בלי להתפשר על ביצועי המנוע והעיצוב, הפכו את המשפחתיות הקומפקטיות ללהיט בישראל. הנה שש מתחרות בולטות בתחום

השקה סיאט לאון 1.8 TSI. קובי ליאני
שוק המשפחתיות הקטנות מתפתח במהירות/קובי ליאני

הכתבה הוכנה בשיתוף סיאט

ישנם מגוון שיקולים בתהליך רכישת מכונית משפחתית. תא הנוסעים צריך להיות מרווח להסעת שניים או שלושה ילדים, נפח תא המטען צריך להיות גדול דיו להעמסת חפצים שונים כגון עגלת תינוק או ציוד לחופשה משפחתית, נוחות הנסיעה במכונית יכולה לעשות את ההבדל בין דרך מתישה לדרך מהנה, וכמובן חשוב לנו לדעת שגם המכונית שבה אנחנו נוהגים בעלת דרגת בטיחות גבוהה ותוכל להגן עלינו בזמן תאונה. בנוסף, יש להתחשב במחיר, המהווה הוצאה כבדה למשפחה, בעליית מחירי הדלק בשנים האחרונות, במצוקת החנייה בערים הגדולות ולהוסיף את עלויות התפעול והתחזוקה הגבוהות. אחד הפתרונות הפופולאריים לכך בשנים האחרונות הוא פנייה לשוק המשפחתיות הקטנות, שוק שמתפתח במהירות, ומספק מכוניות מרווחות ובטוחות בלי להתפשר על ביצועי המנוע והעיצוב הספורטיבי.

סיאט לאון ST. אתר יצרן
המשפחתיות הספורטיביות משלבות נוחות, ביצועים ובטיחות/אתר יצרן

סיאט לאון

עם עיצוב חדש ומרשים, דיאטה של 100 ק"ג ממשקלה לעומת הדור הקודם, ריווח תא הנוסעים ושיפור ביצועים, סיאט לאון החדשה פונה למגוון גדול של לקוחות ומציעה רכב משפחתי חסכוני, בטוח, כיפי ונעים לנסיעה. חלל הפנים נוח, הנדסת האנוש פונקציונאלית וטבעית, צג המגע נגיש, ומערכות השליטה (בקרת אקלים, בקרת שיוט, טלפון נייד וכו') ידידותיות למשתמש. בקיצור, שינוי מהקצה אל הקצה שמאפשר לנהג להתרכז בנהיגה, וליהנות ממנה.

כל גרסאות הלאון מגיעות עם גג שמש פנורמי וגלגלי מגנזיום. גרסת ה-5 דלתות קומפקטית, יעילה מאוד לעירוניים שבינינו, ומותאמת לחמישה נוסעים ממוצעי גובה, כך שהיא משרתת היטב גם משפחה עם ילדים מתבגרים. המושבים הקדמיים מעניקים תמיכה טובה, יש הרבה מקום לרגליים, והנוסעים מאחור נהנים מפתחי מיזוג נפרדים, ומרווח גדול לרגליים ולראש. מערכת השמע מקורית וכוללת שמונה רמקולים, הנעילה המרכזית כוללת נעילה של תא המטען ומכסה מיכל הדלק. הנוסעים נהנים מאיכות חומרים מצוינת, ומשפע של תאי אחסון. תא המטען מציע עוד 40 ליטר מהדגם הקודם ותופח אל 380 ליטר שימושיים (גלגל חלופי קטן), וסף הטעינה נוח ואינו מגביל הטענת ציוד.

הנהיגה בה היא חוויה מהנה. העיצוב החיצוני ספורטיבי, רענן וצעיר. שדה הראייה מקדימה ומהצדדיים מצוין, ההגנה קל ומערכת העצור וסע חלקה. ללאון שש כריות אוויר והיא קיבלה במבחני הריסוק ציון מרבי של חמישה כוכבים. מלבד מערכות הבטיחות הסטנדרטיות, יש מערכות יציבות וסיוע בבלימה, מערכת ניטור לחץ אוויר בגלגלים (כולל נורת התראה) ואפילו מערכת לסיוע בזינוק בעלייה למתקשים. הלאון מבודדת היטב רעשי רוח וכביש, ויחד עם ביצועי המנוע המשופרים וצריכת הדלק החסכונית מקבלים משפחתית ספורטיבית למופת, שילוב מנצח של ביצועים ובטיחות באיכות גרמנית יחד עם עיצוב ספרדי נועז.

ללאון חמישה מנועים בהיצע, אבל רק שלושה מהם משרתים בישראל: 1.2 ליטר טורבו (105 כ"ס) אוטומטית או ידנית, 1.4 ליטר (122 כ"ס) ידנית ו-1.8 ליטר (180 כ"ס) אוטומטית בגרסאות 3 ו-5 דלתות. הלאון חזקה יותר מרוב המשפחתיות בשוק. גרסת ה- 1.2 אוטו' לא צריכה יותר מ-10 שניות כדי להגיע ל-100 קמ"ש, ואת השיוט בטווח זה היא מבצעת כשהמחט מנשקת 2,100 סל"ד על רקע שקט מופתי בתא הנוסעים. גם תאוצות ביניים אינן מחייבות רמיסה של המצערת. בשקלול כל הנתונים אין פלא שאתר הרכב carbuyer הבריטי הכתיר את סיאט לאון כמשפחתית השנה של 2014. הלאון יכולה לשמש רכב ראשון או שני במשפחה למשך שנים ארוכות. מחיר המחירון של גרסת ה-1.2 הוא 123,900 אלף שקלים, והגרסה הידנית של נפח זה מתחילה ב-114,900 שקל. מחיר גרסת ה-1.8 ליטר הרובוטית עומד על 160,900 שקלים.

סיאט לאון, משפחתית ספורטיבית במחיר של משפחתית רגילה

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מבחן דרכים: סיאט לאון 1.2 ל' TSI  סטייל רובוטית. ניר בן טובים
גם חוויה לנהוג בה וגם יכולה לשמש רכב ראשון או שני במשפחה למשך שנים ארוכות. סיאט לאון/ניר בן טובים

פולקסווגן גולף 7

הגולף 7 חולקת שלדה ומנועים עם סיאט לאון, אך שונה ממנה מעט מבפנים ומבחוץ, כשעיקר השינויים מהדגם הקודם של גולף הוא בשיפור הנדסת האנוש בתא הנוסעים, וכן בביצועי המנוע. המהנדסים שדרגו את אביזרי הבטיחות ואת ההגנה הפאסיבית והאקטיבית על יושבי הרכב, כשבנוסף למערכות הרגילות והמוכרות כמו ABS, ESP, BAS וכו', זוכים הנוסעים גם להגנתן של שבע כריות אוויר. לוח המחוונים גדול וברור, הנדסת האנוש מצוינת ותא מטען שהגדיל את נפחו ל-380 ליטרים.

הגולף הזו הוארכה ב-5.6 ס"מ, הורחבה ב-13 והונמכה ב-28, מה שהפך אותה למעט מרווחת יותר, ולמרות שמדובר במכונית משפחתית היא נותנת תחושה של מכונית ספורט. בארץ הדגם הזה קיים בשתי גרסאות של מנועי טורבו-בנזין מסדרת ה-TSI 1.2 (105 כוחות סוס) ו-1.4 ליטר (122 כוחות סוס), שמאפשרים לה לזנק במהירות (9.3 שניות מאפס למאה) לעקיפות זריזות או שיוט מהיר. מחיר המחירון של דגם ה-1.2 הוא 133,900 שקל ודגם ה-1.4 יימכר ב-149,900 שקל.

השקת פולקסווגן גולף דור שבע בישראל. רונן טופלברג
שיפור בהנדסת האנוש. גולף 7/רונן טופלברג

קיה סול

אמנם העיצוב שלה קצת "משוגע" וקופסתי, ומבחוץ היא נראית קטנה למשפחה, אך המכונית הקוריאנית מחביאה כמה הפתעות בתוכה, שהופכים אותה ראויה להיקרא מכונית משפחתית. נפחו של תא המטען אינו גדול במיוחד ומכיל 354 ליטרים - זהה למקובל בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות – אך בדור החדש החליט היבואן להסיר את המדף ברצפת התא כדי להגדיל את הנפח. לעגלות ילדים ושאר התיקים יהיה מקום, בעיקר הודות לגובהו של התא.

לסול מנוע של 1.6 ליטר עם 132 כ"ס שמתקבלים ב-6,300 סל"ד, תיבת ההילוכים אוטומטית קונבנציונלית ולה שישה הילוכים, כולל תפעול ידני למי שאוהב. היא לא מהירה וספורטיבית, אבל הביצועים נשארים בטווח הנכון של הסקאלה, ולמרות כבדות מסוימת בהאצה ובעקיפות, לזכותה אפשר לומר שהשיוט בכבישים מהירים מהנה.

יש בה מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים כפולה, בקרת שיוט ומגביל מהירות, תפעול מההגה למערכת השמע, חיישני אורות ועוד. אמנם העיצוב הוא כזה שאוהבים או לא, אבל מי שאוהב יקבל מכונית נעימה, עם רמת אבזור עשירה וכזו שלא משאירה תחושה של מכונית בסיסית מדי. מחירה התחלתי הוא כ-119,900 שקל.

מבחן קיה סול. יוני 2014. קובי ליאני
העיצוב הוא כזה שאוהבים או לא. קיה סול/קובי ליאני

פיג'ו 308

עם מנועים חדשים, איכויות משופרות, שימושיות מורחבת ואבזור מפנק רב, ה-308 היא מכונית הדגל של פיג'ו. מושב הנהג פחות נוח מכפי שהוא נראה, אבל המרחב המוצע לנוסעים טוב מאוד גם מלפנים וגם מאחור ותא המטען מתאים למשפחה. גרסת הסטיישן לוקחת את סעיף השימושיות לקצה: היא ארוכה ב-33 ס"מ מגרסת ה-5 דלתות, מה שמעלה את נפח תא המטען ב-140 ליטרים ל-610 ליטרים מרשימים במיוחד.

בישראל הדגם היחיד הוא של 1.2 ליטר טורבו שמפיקים 130 כ"ס (5,500 סל"ד). הנסיעה שקטה, התאוצה קלילה ולמרות שה-308 אינה ספורטיבית בהגדרתה, היא תדע להסתדר יפה בעליות ובעקיפות. ה-308 בגרסת ה-5 דלתות בולעת בקלות מהמורות בכביש וגם מעבירה תחושה איכותית ונעימה. מחירה בישראל החל מ-132,900 שקל.

השקה פיג'ו 308 ו-308SW החדשות. קובי ליאני
תדע להסתדר יפה בעליות ובעקיפות. פיג'ו 308/קובי ליאני

מאזדה 3

מאזדה 3 פחות ספורטיבית מהמכוניות האחרות ברשימה. ביצועיה אינם מרגשים, היא כבדה בעקיפות ומעדיפה נהיגה רגועה. מצד שני, נפח המנוע הוא 1.5 ליטר ומספק 120 כ"ס, 15 יותר מבעבר, והיא מתגאה בהגה חשמלי קליל, מתלים רכים שסופגים מהמורות, אחיזה טובה מהצמיגים ובטיחות גבוהה.

דגם החמש דלתות של היפנית הפופולרית הזו, מספק מכונית משפחתית פונקציונלית. עמדת הפיקוד והשליטה במערכות עשירה ואיכותית, ומחזיקה בבקרת אקלים מפוצלת, בלימה אוטומטית במהירות עירונית (במקרה חירום), תפעול מההגה להילוכים, למערכת השמע ובקרת השיוט. תא המטען קטן יחסית (364 ליטר) ויתקשה לאכלס מטען פנאי/נופש של משפחה ממוצעת. עם אבזור תקני עשיר ונוחות נסיעה משופרת, המאזדה 3 חמש דלתות מתאימה למשפחות קטנות, ומחירה עומד על כ-128,000 שקל. מחיר דגם 2.0 ליטר הוא 142,000.

מבחן מאזדה 3 החדשה. קובי ליאני
מתאימה למשפחות קטנות. מאזדה 3/קובי ליאני

יונדאי i30

נדמה שזו מכונית הדגל של המותג הקוריאני, הרכב ששם אותו על המפה וכבש את השוק האירופאי בזכות שילוב מדוד של איכות, מידות, עיצוב ויכולת כביש תכליתית. היונדאי רושמת לזכותה שימושיות גבוהה, היא בעלת תא נוסעים נאה ומרווח, היא איכותית וגם חסכונית, אבל רשימת האבזור שלה קצרה מדי. יחסית למכוניות המקבילות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות ה-i30 מחזיקה בתא מטען קטן יחסית בעל נפח של 340 ליטר. חלל הנוסעים משדר פונקציונליות, בידוד הרעש לוקה בחסר, אבל מדובר ברכב עמיד ויעיל.

מנוע ה-1.6 ליטר של הקוריאנית מפיק 135 כ"ס, וזה לא עניין של מה בכך, שכן הביצועים והיכולת להשתלב בתנועה בבטחה, בהאצה לכבישים מהירים, בביצוע עקיפות וכדומה, חשובים לא פחות ממספר כריות האוויר שיפתחו מסביב ברגע המתאים. גם לה שש כריות אוויר וציון של חמישה כוכבים במבחני ריסוק. היונדאי הזו מספקת חוויית נסיעה נעימה כל עוד שומרים על רגיעה, שכן יחסית למכוניות אחרות ברשימה היא פחות ספורטיבית ויותר סולידית בביצועיה. טווח מחירים תלוי בנפח המנוע ונע בין 102,500 שקל עד 129,000 שקל, ובסך הכול ה-i30 מספקת תמורה הוגנת למחיר.

מבחן יונדאי i30. קובי ליאני
יעילה ובעלת תא נוסעים נאה ומרווח. יונדאי i30/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully