וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפיניטי Q80: פאר עתידני

אינפיניטי תייצר מכונית פאר יוקרתית שתקרא תגר על ב.מ.וו סדרה 7 ומרצדס S קלאס. ה-Q80 מתעצבת למכונית פרמיום משוכללת

אינפיניטי Q80. אתר יצרן
אינפיניטי Q80. התשובה היפנית לגרמניות המפוארות/אתר יצרן

לאינפיניטי ערימה של תכניות שתצאנה לפועל בשלוש השנים הקרובות. בתוך סגל מצומצם, שכולל מכוניות סאלון וכמה רכבי פנאי, היא מבינה את הצורך להתרחב, ולכן נמצאת במגמת גידול שלראשונה תשלב בקרביה מכונית קומפקטית בשם Q20, ובקצה העליון מכונית פאר עילאית בשם Q80: ספינת יוקרה ספורטיבית אשר נחשפת כעת לראשונה בתערוכת הרכב בפריס בפורמט חצי בשל.

ה-Q80 היא מכונית במרכב בסיסי, עם 4 דלתות ואורך (5 מ') שמקביל למרצדס S קלאס ורוחב של 2 מ', משמע הרבה יותר גדולה ממכונית הדגל הנוכחית של החברה, ה-Q70. היא עוצבה ברוחן של כל מכוניות החטיבה היוקרתית של ניסאן, ואימצה חזות קדמית אגרסיבית וישבן ספורטיבי. בכירי החברה מצביעים על אלמנטים בשני קצוותיה שרומזים על כיוון אחד אפשרי של עיצובי הדגמים בשנים הבאות.

במרחבי הפנים של ה-Q80, אליה הוצמד התיאור "Inspiration" (השראה), מקום לארבעה נוסעים ודלתות "התאבדות". הקונסולה וכל הפקדים מבוססים על מראה מינימליסטי למדיי, לרבות טאבלטים קטנים, הקרנת תפריטים בלוח המחוונים וגלגל הגה ספורטיבי (שלכאורה קיבל את צורתו בהמלצת סבסטיאן פטל, נהג הפורמולה 1 של קבוצת רד-בול ומי שמסייע לחברה לכייל מכוניות מתוקף חוזהו).

הניסיון של אינפיניטי עם מנועים היברידיים גלגל גם ל-Q80 חטיבת כוח שנתפרה בעיקר לצרכי תצוגה. היא מאכלסת על חישוקי ה-22 אינטש שלה מנוע בנזין V6 בנפח 3.0 ל' משודך למנוע חשמלי. ההספק המשוקלל של הבקרה ההיברידית הוא 550 כ"ס והנהג יכול לבחור אם להעביר את הכוח רק לגלגלים מאחור או לשלב הנעה כפולה. צריכת הדלק הממוצעת תהיה כ-12 ק"מ לליטר, בעוד נתון פליטת דו תחמוצת הפחמן הוא 129 גק"מ (כשל מכונית משפחתית שגרתית).


עוד הרבה על אינפיניטי בוואלה! רכב

אינפיניטי ניצלה את ה-Q80 גם כדי לחנוך מערכת נהיגה חצי אוטונומית (על בסיס הפיתוחים של החברה האם ניסאן -שהושתלו גם במעטפת ההגנה של קשקאי). היא נתמכת מצלמות היקפיות, חיישנים רבים ולייזרים כדי לנווט בין המכוניות והסמטאות, וכמובן מצוידת באמצעי בטיחות אקטיביים (בלימה אוטומטית במצב חירום וכדומה). "היא בעיקר מתפקדת בפקקים או בכבישים מהירים, במצבים בהם הנהג יכול להרפות קצת במידה ומרגיש מותש", מסבירים בכיריה.

ומה לגבי המחר? "ה-Q80 היא החזון הרחוק ביותר שלנו. למעשה, כך אנחנו רואים שינוע של 4 נוסעים במכונית יוקרה חזקה, מפוארת ומהירה. זוהי גישה ייחודית לקטגוריה הזו ואנחנו גאים בדרך שעשינו עד כה", כך מנהל המיזמים פרנסואה ביקון. לפי הכרזות החברה, מסתמן שמכונית פאר מתונה שמבוססת על ה-Q80 קונספט, תוצג בטווח של 24 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully