וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנוע על ארבעה: פולקסווגן XL ספורט

ה-XL ספורט היא מכונית אתלטית קלילה, מעוצבת וכשרונית, מצוידת במנוע שנשלף מאופנוע דוקאטי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פולקסווגן XL ספורט. "לייט" זו מילת המפתח/מערכת וואלה!, צילום מסך

פולקסווגן חשפה בתערוכת פריס מכונית קופה אסתטית ורעיונית בשם XL ספורט. הרעיון נולד מתוך מכונית ה-1 ליטר ל-100 ק"מ (XL-1) שפולקסווגן מציגה על במותיה מידי כמה שנים, אולם הפעם אין כאן כל כוונה להשיג נתוני צריכת דלק דמיוניים ותעודות הוקרה מצד האיחוד האירופי, כי אם לחתור למכונית מהנה לנהיגה (וגם), מופרעת קצת וחסכונית במידת האפשר. איך עושים זאת? לא בדרך מסורתית.

אם כך, במקום לקחת פלטפורמה פשוטה, פולקסווגן התחילה עם שלדת פלדה שמשקלה נושק ל-900 ק"ג וחישוקי מגנזיום שחוסכים 25 ק"ג (מתרכובת קלה). העיצוב הוא המשך לא ישיר של ה-XL1, אך הוא כן נשען על התרשים המקורי של הדגם שפותח לפני למעלה מ-5 שנים. מעצבי פולקסווגן נעזרו כאן בחלק מצוותי התכנון של אודי ודוקאטי כדי לשפר את זרימת האוויר סביב המכונית, ולדברי פולקסווגן זו המכונית בעלת מקדם הגרר הנמוך בתולדותיה.

אולם, מה שהסב את המכונית למיוחדת במינה, הוא שימוש במנוע שמקורו באופנוע הספורט הקיצוני של דוקאטי, ה-1,199 סופרלגרה. דוקאטי נמצאת כיום בשליטת אודי, ולכן לא חל איסור לתחוב בין החרטום לישבן מנוע V2 המחלץ תפוקה מרבית של 200 כ"ס, ומותח את רצועת הכוח עד ל-11,000 טורים וסוחט עד 25 קג"מ בסיוע מערכות תמיכה בתיבת ההילוכים (דו מצמדית DSG7). זהו המנוע בעל יחס ההספק-משקל הטוב ביותר בענף האופנועים, ובפולקסווגן מבטיחים חווית נהיגה יוצאת דופן וביצועים חורכי אספלט: האצה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות ומהירות מרבית של 280 קמ"ש. דוקאטי גם זכתה לאזכור סמלי באחוריי המכונית תחת הכיתוב: 'Motore Ducati' .

פולקסווגן XL  ספורט-דוקאטי. אתר יצרן
פולקסווגן XL ספורט-דוקאטי/אתר יצרן

בין 4.3 מ' לאורך ו-1.82 מ' לרוחב, שני הנוסעים ארוזים במושבי ספורט יעודיים מחומרי אלקנטרה, ואבזור דל כדי לא להכביד על המכונית. אך מלבד זאת, נראה שהדקורציה נותרה נאמנה לדגם הירקרק של פולקסווגן ולכן לא הוקצו משאבים רבים לשינוי דרמטי.

ישנם דיווחים סותרים אם פולקסווגן תסתפק בעותק אחד בלבד, או שמא תוציא כמה עשרות עותקים לציבור בשנה הבאה. כך או כך, אין ספק שזו תהיה מכונית נדירה נוכח הרומן בין עולם האופנועים לעולם המכוניות, וודאי כשהעוצמה מגיעה מחברה איטלקית עם כוח אש רציני. חוץ מזה, היא גם נראית בכלל לא רע.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully