וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצלמה זיכתה את הנהג מעבירה

21.10.2014 / 8:23

כתב אישום הוגש נגד נהג מונית שלטענת המשטרה לא נתן זכות קדימה בצומת. מצלמת התיעוד ברכב הוכיחה את חפותו

תמונות גולשים

פעמים תכופות אנו נחשפים להקלטות שבהן מתועדת תופעה מצערת שבה שוטרי תנועה "מדביקים" לנהגים עבירות תנועה שלא היו ולא נבראו. כך קרה לאחרונה ל-ל', נהג מונית מתל-אביב שנסע ברכבו בדרום העיר ונעצר על ידי ניידת משטרה בתואנה שלא נתן זכות קדימה לרכב שהגיע משמאל. אולם, כפי שתראו בסרטון (החל מ-1:10) שחולץ מכרטיס הזכרון במצלמה, לא היה כל פסול באופן נהיגתו ואף להפך - נקט במשנה זהירות.

על פי כתב האישום, שוטר התנועה טען כי ל' "לא ציית לתמרור זכות קדימה" ובשל כך, גרם לרכב מסוג מאזדה שנסע בנתיב הנסיעה אליו ניסה הנהג להשתלב - לסטות לצד השמאלי. ל' הכחיש את האשמות השוטר ואף העיר לו שיכול להוכיח זאת באמצעות המצלמה המותקנת ברכבו. השוטר התעלם מדבריו, קנס אותו בסכום נכבד וכן בנקודות ברשיון הנהיגה.

מתוסכל מהתנהלות השוטרים, נהג המונית לא נותר שווה נפש ופנה לבית המשפט באמצעות עו"ד עופר חורש. סעיפי האישום נגד ל' כללו עבירות תנועה של אי ציות לתמרור עצור וסיכון עוברי הדרך. עו"ד חורש הגיש לבית המשפט את הסרטון ממצלמת המונית, וטען בפניו כי גרסת השוטר מלאה בסתירות ויש לבטל את המיוחס לנאשם.

מצלמה לרכב במבחן: למה זה חשוב?

בדיון בבית המשפט השלום בתל-אביב, הוצגו הראיות בפני כבוד השופט רועי פרי, שהדגיש אלמנטים בעייתיים באופן התנהלות המשטרה: "מעיון בסרטון, עולות שתי נקודות שאינן מתיישבות עם הדו"ח: האחת היא שהנאשם נראה עוצר בעת הפנייה, והשנייה היא שלפני הנאשם פונים שני כלי רכב ימינה", קבע השופט. שנית, המרחק שבו עמד השוטר מהצומת – 52 מטרים. העובדה כי הנאשם נראה עוצר, מביט מספר פעמים לאחור, וזאת כאשר נראו בבירור שני כלי רכב לפניו – כל אלה מעלים ספק באשר לאשמה המיוחסת לנאשם". בסיום, נהג המונית זוכה מכל אשמה מחמת הספק.

גרסאות שיקריות של המשטרה

"השוטרים עורכים דוחות בשיטת העתק הדבק"

לדברי עו"ד עופר חורש, מדובר באירוע אחד מיני רבים בו נתקל במהלך עבודתו, ואין ספק שהמצלמה היא חפיץ שמומלץ להתקינו בכל מכונית. "תיעודים שכאלה חשובים לאין ערוך לצורך ניהול הליך הגנה תקין, כאשר הם מציגים בצורה מפורשת את אשר אירע בזמן עצירת הנאשם". עוד מוסיף חורש, כי חמורה במיוחד התנהגות השוטרים שעורכים דוחות בשיטת "העתק הדבק", ויש לבחון תמיד כל מקרה לגופו - שמא תפגע פרנסתו של הנהג - כמו במקרה של ל' שמחייתו היא נהיגה במונית. "מה שמפליא בדו"ח לנהג המונית ל', הוא חוסר הקשר, אף לא הקלוש ביותר, בין מה שארע בפועל, לבין גרסת השוטר. מציאות מעוררת חלחלה".

עוד הרבה משפט וביטוח בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully