וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 6: קנסות בגין אי תשלום במועד יוזלו ב-40%

20.10.2014 / 12:10

התקנה החדשה תפחית את עלות הקנס ב-40% בממוצע למי שאיחר בתשלום האגרה לכביש 6. שר האוצר: "ההוזלה תקל על נהגי ישראל"

מחלף קסם כביש 6, אוגוסט 2013. דרור עינב
כביש 6. תקנה חדשה תביא לירידה בגובה הקנס בגין תשלום מאוחר לחברה המפעילה/דרור עינב

שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר יאיר לפיד, חתמו על תקנה המורה על הפחתת הקנסות למפעילת כביש 6 ("דרך ארץ") בשל אי תשלום במועד, כך הכריז היום (ב') משרד התחבורה. שיעור ההוזלה מוערך בכ-40% והוא ייכנס לתוקפו עם פרסום התקנה ברשומות. במקביל לכך, תעלה בקרוב מהירות הנסיעה המרבית בכביש 6 ל-120 קמ"ש.

בהתאם לרפורמה בחשבוניות, נהג שיקבל התראה על אי פרעון חשבון ראשוני ישלם מעתה 14.16 שקלים לעומת 18.88 שקלים. חשבון נוסף שלא שולם יגבה מהנהג 20.06 שקלים במקום 38.94 שקלים, ואילו שלוש התראות תחייבנה את הנהג ב-40.12 שקלים במקום 80.24 שקלים.

על פי נתוני חברת דרך ארץ, חולפים מידי יום בכביש חוצה ישראל 190 אלף משתמשים, ומספר המנויים מתקרב למיליון וחצי כלי רכב. בתוך כך, מפרסמת החברה כי שיעור הנהגים שלא שילמו בזמן את אגרת הנסיעה בכביש הינו אחוז אחד בלבד מהיקף המשתמשים.

שר התחבורה ישראל כץ, מציין כי השינוי בתעריפי החיוב מבוצע במקביל לחיזוקים בתשתיות הכביש, לרבות הוספת נתיבי נסיעה נוספים והעלאת מהירות הנסיעה המותרת. "נפח התנועה ההולך וגדל בכביש 6 עבר את כל התחזיות ומהווה ביטוי להצלחה חסרת תקדים של הכביש". לכך, הוסיף שר האוצר יאיר לפיד, שאמר כי קיימת חשיבות גדולה להוזלת התעריף לרווחת הנהגים. "הפחתת תעריפי החיוב בגין פיצוי והחזר הוצאות צפויה להקל על נוסעי כביש חוצה ישראל, המחבר בין הפריפריה למרכז הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully