וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדילאק ATS-V: הנאה, עוצמה ותעוזה

19.11.2014 / 10:12

מכונית השרירים האמריקנית, קדילאק ATS-V תקרא תגר על חטיבת M של ב.מ.וו ו-AMG במרצדס

קדילאק ATS-V. אתר יצרן
קדילאק ATS-V. האמריקנים מכריזים מלחמה על ב.מ.וו M3 ומרצדס C קלאס AMG/אתר יצרן
"זאת מכונית שמציעה מנה הגונה ורצינית של ביצועים, הידור ומקצוענות ברמה הגבוהה ביותר".

תערוכת לוס אנגל'ס אירחה את קדילאק המקומית, שחשפה את ה-ATS-V סדאן וקופה, מהדורות הספורט של מכונית המנהלים האמריקנית ואחותה הקטנה של ה-CTS-V. זוהי בשורה חשובה למותג הוותיק מארה"ב, שכן זהו צעד נוסף להצערתו מול החזית הגרמנית המשולשת של אודי, מרצדס וב.מ.וו. בקדילאק לא מפריזים בתיאורים על יכולותיה, אך מקפידים לציין שהיא "קושרת קשר חזק עם הנהג", מאפיין שפותח ב-CTS-V הסלונית ואולי מגיע להבשלתו המלאה בדגם לעיל.

קדיאלק תשווק את ה-ATS-V במרכב סדאן קלאסי וקופה 2 דלתות. היקף השינויים החיצוניים בין הדגם הרגיל לגרסת הספורט הקיצונית די סמלי, מלבד עדכון של הזנב, פגוש קרבי ובליטה שמנה (כונס אוויר) על מכסה המנוע הקדמי. יתר התוספות מסתכמות בכיתובי V, חישוקי ספורט 18 אינטש, קצת תפיחות בצדדים וגלגלים עבים.

הנחיר הענק על מכסה המנוע אינו שם סתם לקישוט. תחת השכבות, מאוכלסת תחנת כוח שרירית בנפח 3.6 ל' טורבו כפול V6 המעבירה לגלגלים מאחור הספק מרבי של 455 כ"ס ב-5,500 סל"ד, ו-60 קג"מ המושגים מטווח של 3,500 סל"ד. אל המנוע אפשר לחבר תיבת 6 הילוכים ידנית עם סנכרון גז ביניים אוטומטי, או תיבת 8 הילוכים אוטומטית (ZF סרווטרוניק 2) מתופעלת פקדים מגלגל ההגה משותפת לשברולט קורבט סטינגריי. זמן ההאצה הרשמי, הוא 3.9 שניות ל-100 קמ"ש ועד 298 קמ"ש מרביים.

מערכת המתלים של ה-ATS-V מכוילת מחדש לנהיגה ספורטיבית (הקשחה והנמכה) עם תמיכה מבקרת 'מגנטיק רייד' דור 3, מבוקרת מחשב עם וויסות אוטומטי שתגובתו מהירה ב-40% ביחס לדור 2, כשאת החיבור לכביש מעבירים צמיגי מישלן פיילוט ספורט (255 מלפנים ו-275 מאחור). עוד בתפריט: בלמי ברמבו ודפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה.

המבנה הבסיסי של הקונסולה נשאר דומה, אבל את הנהג והנוסע מחבקים זוג מושבי ספורט של רקארו עם 16 כיוונים. מסביב, דיפוני קרבון חלקיים ושלושה גוונים בהיצע: שחור סילון, שחור סילון עם דגשים צהובים וכן פלטיניום. זאת ועוד, לה-ATS-V צג 5.7 אינטש ייחודי לדגם עם גרפיקה בלעדית של סדרת ה-V.

הדו קרב המתבשל בין ה-ATS-V לב.מ.וו M3, M4, מרצדס C63AMG ועוד כמה מתחרות, מסתמן כמו קרב מותח שיותיר אחריו הרבה גומי על האספלט. כל המכוניות עם הנעה אחורית או כפולה (אודי קוואטרו), ערימה של מומנט ותיבות הילוכים מצויינות. ב.מ.וו עדיין קובעת את הרף, ולמרות שיש לה נחיתות קלה בסוסים זו עדיין הפסגה הטכנולוגית של מכוניות הביצועים.

אנדרו סמית, מנהל פיתוח עולמי בקדילאק: "סדרת ה-V היא אמוציונלית. השיא הטכנולוגי המשלב בין אמנות ומדע. זאת מכונית שמציעה מנה הגונה ורצינית של ביצועים, הידור ומקצוענות ברמה הגבוהה ביותר". לכך הוסיף גם יואן דה ניסן, נשיא קדילאק החדש, שסיכם אותה במשפט קצר: "הפרשנות הטהורה ביותר לתשוקה".

תאריכי השקה ומחירים, יפורסמו בהמשך השנה. מיבואנית קדילאק לישראל UMI, נמסר לוואלה! רכב כי ייתכן והדגם יגיע לארץ ב-2015, אם כי עדיין לא הוחלט סופית אם ישווק.


עוד הרבה על קדילאק בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully