וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה מציגה מתחרה לניסאן ג'וק בסין

26.11.2014 / 9:41

באמצעות שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הסינית DYK, קיה חושפת את ה-KX3 הסיני לשנת 2015. הספורטאז' האירופי שיגיע גם אלינו יופיע רק בסוף 2015 ויראה אחרת

קיה KX3. אתר יצרן
קיה KX3 קונספט. האם כך יתגבש לו הספורטאז' החדש?/אתר יצרן

קיה ספורטאז' הוא מרכבי הפנאי המבוקשים ביותר באירופה ובישראל, ולכן כל שינוי ולא הקטן ביותר בעיצובו מחייב לנקוט במשנה זהירות. סימן אחד, שמגיע כעת מתערוכת הרכב בדרום סין, עשוי אולי לרמוז על הכיוון אליו שואפים צוותי התכנון של קיה בגרמניה, שעה שמוצג ה-KX3 קונספט שעשוי להיות הרמז העדכני ביותר למראה החיצוני של הקרוסאובר החדש שיצא מידיו של פיטר שרייר - הספורטאז' הבא. ה-KX3 מיועד לשיווק בשוק הסיני בלבד כמתחרה לניסאן ג'וק הסיני. לעומת זאת, הספורטאז' הרלוונטי לשוק המקומי יגיע לישראל ברבעון הראשון של 2016.

ה-KX3 הוא אבולוציה די סמלית של דגמי הקיה הנוכחיים, ובדיוק כמוהם מובלט בחזיתו על ידי "חרטום הנמר" המסורתי של מעצב העל הגרמני. בקיה מתארים ה-KX3 קונספט כמו פרסומת לחופשה, כלומר נולד לשרת צעירים שמעמיסים על הגגות אופניים לקראת סופי שבוע בהרים, או למשפחות קטנות שיוצאות לבלות בחיק הטבע.

קיה KX3. אתר יצרן
קיה KX3/אתר יצרן

למעשה, הקונספט חולק חלק ממאפייניו עם הספורטאז' הקיים, החל בפרופורציות וכלה במידות הרשמיות. מפרט הקונספט מורה על תא מטען של כ-400 ל', אורך של 4.26 מ', בסיס גלגלים של 2.60 מ' ורוחב של 1.76 מ'. הוא גם מרווח מספיק ככל הנראה כדי לקסום לחובבי הג'יפונים הקטנים בסין.

אחד החידושים המעניינים יותר בקונספט, הוא שימוש במנוע בנזין טורבו 1.6 ל' GDI (כנראה משותף לוולוסטר טורבו) עם חיבור לתיבת הילוכים דו-מצמדית 7 מהירויות והנעה כפולה. ביונדאי משתמשים כיום בתיבה דו-מצמדית בוולוסטר, אך זו חסרה הילוך אחד בהשוואה לקונספט החדש של קיה ולכן תהיה זו בכורה טכנולוגית נוספת תחת חסותה של החברה הקטנה מבין שתי הדרום קוריאניות.

בחודשים הקרובים, תפיץ קיה עוד תמונות ופרטים אודות ה-KX3 הסיני, אך טרם נחשפו תמונותיו של הספורטאז' האירופי (צפוי להציג חזית אגרסיבית יותר). אלה תופענה כנראה רק בקיץ הבא ולישראל יגיע ברבעון הראשון של 2016.

עוד הרבה על קיה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully