וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 חודשי פסילה מינימום בגין עבירות חמורות

26.11.2014 / 11:32

ועדת הכלכלה של הכנסת אשרה תקנה שתאפשר פסילת רשיון לחצי שנה על עבירות תנועה חמורות שיגרמו לתאונות, בהן נהיגה במהירות מופרזת מאוד ועבירות פגע וברח. הועדה דנה גם באכיפה על משתמשי קנאביס

מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג. קובי ליאני
חצי שנה פסילת רשיון על עבירות תנועה חמורות מאוד/קובי ליאני

ועדת הכלכלה של הכנסת אשרה אמש (שלישי) תיקון לפקודת התעבורה שיאפשר לפסול רשיון נהיגה לחצי שנה בגין עבירות תנועה קשות שיגרמו לתאונות דרכים. הסעיף החדש כולל בתוכו עבירות חמורות, בהן נהיגה במהירות של 65 קמ"ש מעל המותר, נהיגה של נהג חדש ללא מלווה, עבירות מסוג פגע וברח, נהיגה ללא רשיון (אדם שמעולם לא הוציא רשיון) ועוד.

משתתפי הועדה דנו בנוסח הסעיף ובמורכבתו. לטענת עו"ד שי גלעד, נציג לשכת עורי הדין, בתי המשפט בין כה גוזרים על הנהגים העבריינים עונשים כבדים יותר (3 חודשי פסילה לפחות), ולכן העלאת רף הענישה לא תשיג את ההרתעה הרצויה, כי אם תביע אי אמון במערכת המשפט. סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי, הדגישה כי ההחמרה תחול רק במקרים בהם העבירה נעשתה ביודעין, ואינה תקפה לעבירות בחוסר תשומת לב.

חלק נכבד מהדיון הוקדש לפרשנות המשפטית בכל הנוגע לנהגים השרויים תחת השפעת קנאביס, והשוואתם לנהגים המוגדרים "נהגים תחת השפעת אלכוהול". ח"כ תמר זנדברג הביעה ביקורת חריפה על סעיפי המדרג שבגינם ניתן לפסול רשיון על נהיגה בשכרות. לדבריה, "אם החוק יאושר, המשמעות היא שמטופלי קנאביס רפואי לא יוכלו לנהוג, מאחר שלפי הגדרות הסעיף הם תמיד יהיו תחת השפעת הסם וייחשבו למי שנוהגים בשכרות. זאת מאחר שגם לאחר שהשפעת הסם פגה לחלוטין, עדיין החומרים הלא פעילים נמצאים בגופם של המשתמשים".

עו"ד חוה ראובני, נציגת משרד התחבורה, ציינה כי החוק קובע כי חל איסור על משתמשי קנאביס לנהוג, אך הצעת החוק עשויה דווקא להפחית הענישה. לכך הוסיף ד"ר שלמה אלמוג, חוקר טוקסולוגיה מביה"ח תל-השומר, שאמר כי נכון להיום מי שמעשן קנאביס נחשב שיכור ואסור לו לעלות על הכביש. בתוך כך, חידד כי בדצבר הקרוב יוגש דו"ח שיעסוק בסוגי הסמים שניתן להחריג ויאפשר נהיגה על אף השימוש בהם. מסיבות אלה, דחה היו"ר ח"כ אבישי ברוורמן את ההצבעה על הסעיף עד לפרסום הדו"ח.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully