וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנה": ייקור נוסף של 1,000 ש' במכוניות הזולות

דובי בן גדליהו

17.12.2014 / 16:40

זאת בעקבות הסרת הטבת המס משתי מערכות בטיחות נפוצות לרכב

מבחן משווה: יונדאי i10 אוטומטית מול קיה  פיקנטו אוטומטית. ניר בן טובים
המכוניות הזולות מתייקרות באלף שקלים/ניר בן טובים

דקה לפני סוף השנה משגר משרד התחבורה עוד "מתנת כריסמס" סמויה לרוכשי הרכב, שתביא לייקור ממוצע של כ-1000 שקל במחיר של דגמים רבים - בעיקר מהפלחים העממיים. מדובר בעדכון טכני של רשימת עזרי הבטיחות המתקדמים, שזכאים לקבל הטבת מס לעידוד שיפור הבטיחות.

במסגרת העדכון, שפורסם השבוע, הוסרו מהרשימה של מערכות הזכאיות להטבת מס שתי מערכות מרכזיות, שמוצעות כיום הלכה למעשה בכמעט כל כלי הרכב המיובאים. האחת היא חיישני לחץ אוויר והשנייה היא מערכת עזר לבלם. אלו הן מערכות זולות ונפוצות יחסית.

במקומן יוענק כעת זיכוי למערכות ששולטות אוטומטית באורות הגבוהים (מעבירות מאור גבוה לנמוך בהתאם לתנאי הדרך ולתנועה) ולמערכות בלימת חירום אוטומטיות ששולטות אוטונומית בבלמים. שתי המערכות החדשות הן יקרות יחסית, מאות דולרים ליחידה, ומוצעות כיום בעיקר בכלי רכב יקרים מפלח המנהלים ומעלה וברכבי פרימיום.

בענף הרכב אומרים כי המשמעות המעשית היא העלאת המס על מכוניות זולות יחסית וכי מדובר בעיתוי אומלל של החלת העדכון, שיתבצע במקביל להתייקרות הצפויה של מכוניות זולות בעקבות עדכון המס הירוק בתחילת 2015. בענף מעריכים כי רוב המכוניות זולות לא ייהנו מהמערכות החדשות שנוספו לרשימה לפחות עד תחילת 2016.

  • עוד באותו נושא:
  • מכוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully