וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקה מתכווצת: אופל אדם תגויס למותג ביואיק?

28.1.2015 / 11:39

מכונית המיני אופל אדם עשויה להתייצב בשורותיה של ביואיק כדי להגדיל את מכירות החברה. "זה יהיה רגע משמעותי מאוד בשביל היצרנית האמריקנית"

אופל אדם. אתר יצרן
אופל אדם. בדרך לביואיק, כנראה/אתר יצרן

בג'נרל מוטורס מחפשים לאחרונה כל מיני שיטות לנער את ביואיק ולהצעירה, במטרה למשוך קלייינטים חדשים. רק בחודש שעבר פרסמנו כי אופל קסקדה, מכונית הקבריולה של הגרמנים (שנמצאים בבעלות GM) תמכר תחת מותג ביואיק החל ב-2016, והנה עולה כעת כי גם מכונית המיני היוקרתית אופל אדם בדרך לנבחרת של האמריקנים.

דאנקן אלרד, סגן נשיא ביואיק אמריקה ולשעבר מנהל מותגי ווקסהול ו-GMC, מעוניין שהאדם תתחרה במכוניות כמו פיאט 500 ומיני קופר, אך נראה שהתוכניות שלו עוד רחוקות מספר שנים מיישום. "בחנתי את האפשרות הזו לאחרונה, ואני מאמין שזו תהיה תוספת משמעותית למצבת הדגמים שלנו בעתיד".

מבחן דרכים: אופל אדם, קטנה ואיכותית

הבעיה, לדברי אלדרד, היא ש-GM לא חשבה על השוק האמריקני כשהיא פיתחה יחד עם הגרמנים את האדם, ולכן תהיה זו משימה "לא רווחית", כך מתאר ומוסיף כי לפחות בגלגול הבא, האדם תהיה מגובשת יותר ותתאים לאמריקנים באופי ובאיכויותיה. האדם, שנמכרת גם בישראל, החל ב-100 אלף שקלים, נכנסה לשוק המקומי ב-2014 ועתידה להתחלף בדור חדש בשנת 2018.

"בוא נאמר, שעם מחיר התחלתי של 15,000 דולרים, האופל אדם היא המכונית היוקרתית הבסיסית ביותר בהיצע שלהם, אבל היא גם האיכותית מכולן", אומר אלדרד. "מבחינת השינוי בציפיות מהמותג, אין ספק שהאדם תהיה רגע שומט לסתות עבור ביואיק".

בביואיק העולמית, להבדיל מישראל בשלב זה, מביטים קדימה עם תחושת אופטימיות. החברה נמצאת בתקופה יחסית טובה, כאשר בשוק הסיני נמסרו קרוב ל-900 אלף כלי רכב במהלך 2014, ונראה שהחודשים הבאים ב-2015 ייטיבו עם ביואיק. "השקענו הרבה מאוד בביואיק וזה משתלם לנו מאוד", אומר מארק רוס, סגן נשיא GM לירחון 'קונסיומר ריפורטס'.

בוחני הירחון אגב, שינו את דעתם מקצה לקצה לגבי חלק מהדגמים שביואיק מוכרת; לראייה, ג'ייק פישר, אחד מהבוחנים הבכירים של קונסיומר ריפורטס, אמר לאחרונה על הריגל המשפחתית כי היא "פותחה היטב, ומזכירה מכונית סדאן גרמניות ואין לה קשר למכוניות הרכות והגמלוניות שביואיק ייצרה פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully