וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 ק"מ לליטר: המנוע החסכוני של שברולט מאליבו

26.3.2015 / 11:07

שברולט מאליבו 2016 תקבל מנוע 1.8 ל' היברידי בעל צריכת דלק ממוצעת נמוכה וביצועים הולמים. בישראל? אולי

מנוע 1.8 היברידי שברולט מאליבו. אתר יצרן
המנוע החדש של שברולט מאליבו. נפטרים מהמנועים הישנים/אתר יצרן

שברולט מאליבו החדשה תחנוך ב-2016 מנוע אקולוגי חדש שייכנס לשורות המשפחה המורחבת. מדובר במנוע היברידי בנפח 1.8 ל' עם סוללות קומפקטיות שיפחית את צריכת הדלק הממוצעת של מכונית המנהלים בשיעור גבוה ביחס ליחידות הבנזין הקיימות.

ליבת המערכת היא יחידת ה-1.8 ל' בנזין המחוברת לצמד מנועים חשמליים, כלומר גרסה מכוילת בצורה שונה במעט מזו המותקנת בשברולט וולט. התפוקה המרבית של המערכת ההיברידית תהיה כ-183 כ"ס, בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית. המנוע פותח עם כמה חידושים מעניינים בשברולט, בהם בקרת וויסות טמפרטורה ממערכת הפליטה והיניקהEGHR לטובת חימום המנוע וכן יספק חום עבור תא הנוסעים.

הסוללות, מעמידות לרשות הנהג טווח נסיעה חשמלי מוגבל לכמה קילומטרים בודדים ולמהירות מרבית של כ-100 קמ"ש - אז נכנס לפעולה מנוע הבערה כשכוחן אוזל. בשברולט מצהירים על צריכת דלק ממוצעת של כ-20 ק"מ לליטר. נתונים אלו טובים רק במעט מאלו בטויוטה קאמרי, פורד פיוז'ן הייבריד (מונדאו) וכן מיונדאי סונטה היברידית. יחד עם זאת, המנהלים ההיברידית החסכונית ביותר כיום בקבוצה זו היא הונדה אקורד הייבריד, עם כ-22 ק"מ לליטר בממוצע. כל הנתונים הם כמובן מאת היצרן.

ג'סי אורטגה, מנהל פיתוח המאליבו ההיברידית: "מלבד מנוע היברידי שמבוסס על הוולט, המאליבו מערכת ייחודית של תריסים נפתחים ונסגרים שמסייעים לה להתמודד מול התנגדות הרוח. מאפיינים אלו תורמים לצריכת הדלק המופחתת".

שברולט תייצר את המאליבו ההיברידית במפעל פיירפקס בקנזס סיטי, והיא תצא לכבישים ב-2016. שברולט שיווקה בשנה האחרונה גרסה חצי-היברידית של מאליבו בשם eAssist אך מכירותיה לא המריאו. כעת מקווים שהשוק יגיב בצורה חיובית לשינויים הטכנולוגיים.


מיבואנית שברולט לישראל UMI נמסר לוואלה! רכב כי המאליבו ההיברידית עשויה להגיע לארץ, וכי הנושא נמצא בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully