וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלפל חריף: הוצגה סיאט איביזה קופרה חדשה

1.9.2015 / 14:49

סיאט איביזה קופרה החדשה מתחזקת במנוע המשודרג של פולקסווגן פולו GTI. הבכורה בגרמניה, בישראל בשנה הבאה

סיאט איביזה קופרה. אתר יצרן
סיאט איביזה קופרה החדשה/אתר יצרן

מעט לאחר השקת סיאט איביזה המחודשת, עליה נהגנו לפני מספר שבועות, חשפה היום (שלישי) החברה הספרדית את אחותה האתלטית - איביזה קופרה 2016. בדגם זה בוצעו שדרוגים חיוניים מול היריבות מבריטניה וצרפת, עם תוספת בכוח, באבזור הפנים ולפי רשמינו מהשקתה - גם באיכויות הגימור בחלל הנוסעים - אחת מנקודות התורפה של הסדרה בשנים האחרונות.

גולת הכותרת באיביזה קופרה - מנוע ה-1.8 ל' טורבו TSI. לזה תפוקה מרבית מחוזקת ב-12 כ"ס ביחס לקופרה היוצאת, כך שמהקרביים נסחטים מעתה 192 כ"ס. היתרון הנוסף של המנוע מתגלה מעבר לעוצמה וטמון בגמישות היחידה; מ-25.4 קג"מ, הקופרה מעפילה ל-32.5 קג"מ הזמינים מ-1,450 סל"ד ועד 4,250 סל"ד. בסיאט מספרים על יכולת האצה אגרסיבית שהניבה זמנים מהירים על מסלול הניסוי; היא מטפסת ל-100 קמ"ש ב-6.7 ש (7 ש')' ועד 235 קמ"ש מרביים. אפילו צריכת הדלק השתפרה, וזו מחזירה כעת קרוב ל-15 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. תיבת ההילוכים היא ידנית או דו-מצמדית.

בנוסף לכך, ומתוך כוונה לתרגם את כל הכוח לכביש בצורה חלקה, לאיביזה קופרה מותאם גם דפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה XDS, וכן מערכת נהיגה סלקטיבית המשנה את כיול המתלים, תגובת ההיגוי והמצערת לפי בחירת הנהג.

סיאט איבזיה קופרה. אתר יצרן
192 כ"ס ממנוע 1.8 ל' טורבו/אתר יצרן

מבחינה עיצובית, האיביזה קופרה הולבשה במלתחה קרבית ברוח המסורתית של הספרדים. רוב האלמנטים הויזואלים אומצו מהדור הקודם, אך ישנן תוספות קוסמטיות בסדרות החישוקים בעיקר, וחידושים בולטים בבתי התאורה מלפנים שמבדילים אותה מדגמי 2013. בסך הכול, לא מדובר במפנה חד בגישה אלא בהמשכון שמבטיח לשמור על צעירותה.

פולקסווגן פולו GTI החדשה הגיעה לישראל. והמחיר?

עוד באותו נושא

אנטי אייג'ינג – סיאט איביזה מחודשת במבחן דרכים

לכתבה המלאה
סיאט איבזיה קופרה. יצרן, ניר בן טובים
סיאט איבזיה קופרה/ניר בן טובים, יצרן

בוגרי קופרה יבחינו בתמונות ואח"כ במגע ישיר, שחלה התקדמות משמעותית בתא הנוסעים, שאינה מוגבלת רק לרמה האסתטית. סיאט איביזה קופרה משתמשת ברכיבים שנלקחו גם ממשפחת לאון, כולל הגה ספורטיבי וידית הילוכים מובחנת, דיפונים רכים, והכול לדברי סיאט מהודק היטב למקומו במרקם איכותי. כל מערכות המולטימדיה עלו מדרגה וכך גם הנדסת האנוש. בסיאט השקיעו הרבה משאבים בהנגשת המערכות לנהג והנוסעים.

"חדה, מתקשרת, עוצמתית, היגוי מדויק, אחיזה גבוהה ובלמים בעלי אורך חיים מעולה - כל אלו מבטיחים לנהג חווית נהיגה משככנעת בסיאט איביזה קופרה החדשה", אומר ד"ר מתיאס ראאב, ראש מחלקת פיתוח מכוניות בסיאט. "האיביזה קופרה החדשה היא דוגמא מצוינת ליכולת שלנו להכשיר רכב ספורטיבי בעל טכנולוגיות עדכניות מפולקסווגן המייצר חבילה ייחודית ומושכת".

סיאט איבזיה קופרה. יצרן, ניר בן טובים
סיאט איבזיה קופרה/ניר בן טובים, יצרן

חלפו קרוב ל-20 שנה מאז הושקה סיאט איביזה קופרה הראשונה, אי שם ב-1996. הרבה דברים השתנו בסיאט במהלך התקופה הפתלתלה, אך היא נותרה נאמנה לדגם הספורטיבי העממי היחיד שעומד לרשותה, מלבד לאון קופרה שבגין עלותה התרחקה מקהילת הצעירים.

הקופרה 2015 תמצא את עצמה בין יריבות חמות; רנו קליאו ספורט RS, פיג'ו 208GTI המחודשת (205 כ"ס), אבארט 500, אחותה התאומה פולקסווגן פולו GTI ובאירופה גם פורד פיאסטה ST בין היתר.

הקופרה החדשה תיחשף בתערוכת פרנקפורט שתפתח ב-15 בספטמבר. לארץ תגיע ברבעון הראשון של 2016, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית 'צמפיון מוטורס'.

עוד הרבה על סיאט בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully