וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך השיג ארגון דאעש הרבה טנדרים של טויוטה?

8.10.2015 / 7:13

בכירים ברשויות הלוחמה בטרור בארה"ב מנסים לברר עם היצרנית היפנית כיצד השיגו בארגון דאעש כמויות אדירות של טנדרים מסוג טויוטה ורכבי שטח

טויוטה היילקס. אתר יצרן
טויוטה היילקס. רומן סוער עם ארגון דעאש/אתר יצרן

הרשויות ללוחמה בטרור בארה"ב מנהלים לאחרונה מגעים עם טויוטה, יצרנית הרכב היפנית הגדולה בעולם, במטרה לחקור כיצד אסף ארגון דאעש ערימות של טנדרים מסוג טויוטה היילקס ורכבי שטח מסדרת לנד קרוזר, כך מדווחים ברשת החדשות של ABC. טויוטה פרסמה שאין בידה מידע כיצד השיגו בדאעש את המכוניות, אך היא תסייע לזרוע הלוחמה בטרור של משרד האוצר האמריקני למנוע הפצת מוצרים מערביים אל גורמים מסוכנים מסביב לעולם.

"דיווחנו למשרד האוצר על שרשרת האספקה שלנו במזרח התיכון ועל האמצעים שלנו להגן עליה במקרה הצורך", כך אומר דובר טויוטה בוושינגטון, אד לואיס ל-ABC. "יש לנו מדיניות ברורה מאוד שלא מוכרים מכוניות שעלולות ליפול לידיים עויינות או שעשויות פונטציאלית לשמש ארגונים טרוריסיטיים". מצד שני הוא אומר, אין לנו שום דרך לבדוק מה נגנב או נמכר שוב בשוק המשומשות.

הכוכב הגדול של ארגון דאעש בכל הסרטונים המופצים ברשת או מוקרנים בערוצי החדשות, הוא טויוטה היילקס, או טויוטה טקומה כפי שמכירים אותו בארה"ב. גם הלנד קרוזרים חביבים עליהם במיוחד ואלה תועדו בסוריה, לוב ועירק. כל המכוניות כמובן חמושות בכבדות עם מקלעים ותותחים. שגריר עירק בארה"ב, לוקמן פאיילי, אמר ל-ABC שהדברים לא ממש מסתדרים לו כפי שהוצגו. "זה לא רק טנדרים ישנים משודרגים עם כלי נשק מסוכנים. הם קנו כלי רכב חדשים, במאות. מאיפה הם מגיעים?"

"למרבה הצער, טויוטה לנד קרוזר והיילקס הפכו למבוקשים מאוד בקרב ארגון דאעש", אומר מארק וואלס, שגריר ארה"ב לשעבר לאו"ם. "הם מזוהים עימם, כמו מותג", כך מציין. "הם משתמשים בהם לפעולות טרור, ובכל קליפ שלהם רואים שיירות של טנדרים של טויוטה".

בארה"ב בודקים את הנושא מאז 2014, אבל לא מצליחים להתחקות אחר העכבות. מכירות טויוטה היילקס ולנד קרוזר האמירו ב-5 השנים האחרונות מ-,6,000 יחידות בשנה שנמסרו בעירק, ל-18,000 ב-2013, לפני שצללו ל-12,000 בשנה שלאחר מכן. בכירים בצבא העירקי חושדים שצד שלישי בתוך עירק מסייע להבריח את הטנדרים לידי דעאש דרך הגבולות. "אנחנו עסוקים בעיקר במלחמה נגדם, כך שקשה לנו לפקוח עין על מעברי הגבול", אומר גנרל סאאד מאן ל-ABC.

בטויוטה אומרים שהם משתפים פעולה עם כל הגורמים המעורבים בחקירה, ולפחות מהצד שלהם הפסיקו למכור כלי רכב בסוריה עוד ב-2012. "אני לא חושב שטויוטה מנסה להרוויח מהסיפור הזה באופן מכוון, אבל הם קיבלו התראה ועליהם לעשות יותר", מדגיש וואלס, שהיום עומד בראש ארגון שמטרתו לחשוף פעילויות טרור כלכליות. "הם צריכים לעצור את זה, לגבש חוקים נוקשים ומדיניות נוקבת שימנעו מאתנו לראות סרטונים עם מאות טויוטות ועליהם אנשי דאעש".

טויוטה הגיבה לדבריו של וואלס, ואמרה כי במפגש האחרון עם משרד האוצר האמריקני זכו למחמאות על שיתוף הפעולה וסיועם הוגדר על ידי הממשל כ"יעיל". באוצר דיווחו ל-ABC כי אינם יכולים להסגיר מידע אודות החקירה, אך הם עובדים באופן קדחתני עם עמיתים במזרח התיכון כדי לפתור את העניין.

לייק אחת ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully