וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו דאצ'יה: המשפחתית הזולה של פיאט תקצור הצלחה מסחררת?

12.10.2015 / 7:56

פיאט סבורה שניתן יהיה לצעוד בעקבותיה של דאצ'יה עם משפחה של מכוניות עממיות זולות. האגאה תסלול את הדרך להצלחה?

פיאט איגאה. אתר יצרן
פיאט אגאה/אתר יצרן

בקונצרן פיאט-קרייזלר סבורים שניתן לחזק את עמוד השדרה בחברה באמצעות אסטרטגיה שבנויה על מכוניות משפחתיות זולות, כך מדווחים כלי התקשורת באיטליה. המכונית הראשונה בהיצע שעשויה לסייע לאיטלקים תהיה פיאט אגאה, מכונית סדאן פרקטית ומרווחת בסגנון פיג'ו 301 בין היתר.

בשונה מפיאט, דאצ'יה, חברת הרכב הרומנית מבית רנו מבססת את עיקר הכנסותיה על מכוניות קומפקטיות כמו סנדרו, דאסטר ולוגן המסחרית. העידרה של מכונית סדאן קלאסית תאפשר לאיגאה לפרוח, כך לדברי מומחים בענף הרכב באיטליה, שכן הסגמנט נטול מתחרות רציניות. " זה יהיה מבחן מיוחד בשביל השוק הזה מכיוון שהקבוצה הזו למעשה כמעט ריקה", כך אומר ראש מחלקת הפיתוח של פיאט אלפרדו אלטווילה.

האגאה תמוצב תחת המכוניות העממיות באירופה, עם תג מחיר שינוע בגזרת ה-12 אלף יורו (כ-60 אלף שקלים). אלטווילה מוסיף שבשלב זה, האגאה גורפת מחמאות מאנשים שנחשפים אליה לראשונה. "הצגנו אותה בפני סוכני מכירות רכב באיטליה, והתגובות היו חיוביות מאוד", כך מציין.

האגאה הוזנקה בתערוכת הרכב באיסטנבול לפני כמה חודשים כמכונית קונספט, תכנס לנעליה הקטנות של פיאט לינאה, והיא תופץ ל-40 מדינות, לרבות טורקיה - בגבולותיה היא מורכבת, וכן אל דרום אפריקה וישראל. ביבואנית המקומית סמל"ת נערכים לבואה בחודשים הבאים, ובעת חשיפתה הרשמית ציינו כי מדובר ברכב חשוב מאוד בפרופיל המוצרים המקומי בארץ. השם הרשמי של הרכב הסדרתי יהיה ככל הידוע Egea, אם כי בגרמניה טוענים שפיאט עשויה להשיב את הכותר "טיפו" לשורותיה.

בתערוכת ז'נבה הקרובה האגאה תתוגבר עם מרכב קומפקטי ומרכב סטיישן שימושי לשוק האירופי. הפעם האחרונה שבה פיאט לקחה חלק בקטגוריית המשפחתיות סטיישן באירופה הייתה בשנת 2008, כשבחזית ניצבה פיאט סטילו סטיישן. אלטווילה מוסיף שלהערכתו המאזן הכלכלי של פיאט-קרייזלר יתחזק בשנה הקרובה. "אלא אם כן יתחולל משהו חריג, אני בהחלט אופטימי בתחזיות ל-2016".

עוד הרבה על פיאט בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully