וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחיפה לתעשייה המקומית? האיראנים החרימו את שברולט

8.5.2016 / 8:09

הממשלה האיראנית הכריזה כי תחרים ייבוא מכוניות שברולט מארה"ב כדי להעניק לתעשיית הרכב המקומית זריקת מרץ. "למה שנרכוש כלי רכב מתעשייה שפשטה את הרגל?"

שברולט קרוז 2016. קובי ליאני
שברולט קרוז/קובי ליאני

ממשלת איראן הודיעה כי תחרים ייבוא של כלי רכב תוצרת שברולט מארה"ב, לרבות טנדרים ומשאיות, כך פרסמה סוכנות הידיעות של 'רויטרס'. המטרה, כפי שעולה מדברי האיראנים היא לאפשר לתעשיית הרכב המקומית להתאושש מהמשבר הכלכלי שפקד את המדינה ולעודד ייצור מכוניות מקומיות. החרם נכנס לתוקפו באופן מיידי.

אל כלי התקשורת בארה"ב הגיע דווח על "דילר" מקומי באיראן שרכש 200 מכוניות שברולט לאחרונה בשווי 7 מיליון דולר, אולם לאור החלטת הממשלה הזמנתו בוטלה וכל כספו ירד לטמיון. כלי הרכב היו אמורים להגיע מדרום קוריאה ולא מאמריקה, אבל נראה שאין זה משנה עבור האיש שעומד בראש הרפובליקה האיסלאמית.

"אפילו האמריקנים אינם מעוניינים במכוניות כאלה עם משקל מופרז וצריכת דלק מוגזמת, אז למה שאנחנו נייבא מכוניות מתעשיית רכב שפשטה את הרגל?", כך אמר לכלי התקשורת באיראן עלי חמינאי.

רק לפני שנה זכתה שברולט בחידוש זכיון למכור מכוניות באיראן לאחר הפוגה של 34 שנים. בעבר הרחוק, טרום המהפכה של 1979, שברולט נמכרה בהיקפים גדולים במזרח התיכון, ובאיראן אף זכתה למיתוג מחודש תחת חברת 'אופל'.

בשלב זה, נראה כי שברולט היא חברת הרכב היחידה על הכוונת של עלי חמינאי, אולם מסתמן שמצב זה לא יימשך זמן רב. חמינאי ביקש מהאיראנים לרכוש מכוניות שמיוצרות באיראן ולהמנע מרכישת מוצרים מייבוא. חברת האם של שברולט, GM, טרם פרסמה תגובה לחרם האיראני.

עוד הרבה על שברולט בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully