וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו חוגגת את אליפות מירוצי התיור עם מהדורה מיוחדת של ה-M4

20.10.2016 / 8:03

ב.מ.וו קטפה את אליפות מכוניות התיור בגרמניה והציגה גרסה מחוזקת של ה-M4 עם האצה של מכונית קיצון ואבזור מובחן. רק 200 תיוצרנה והמחיר, בהתאם

ב.מ.וו M4 די טי אמ. אתר יצרן
ב.מ.וו M4 חולקת כבוד לחטיבת המירוצים של היצרן לרגל זכייתה באליפות ה-DTM/אתר יצרן

הנה דוגמא לתרבות מוטורית במיטבה. ב.מ.וו חשפה גרסת "על" של ה-M4 האתלטית שחולקת כבוד לחטיבת המירוצים של ב.מ.וו לרגל זכייתה באליפות מירוצי התיור בגרמניה (DTM). אל האירוע החגיגי נקשר גם שמו של נהג המירוצים התורן, מארקו וויטמן בן ה-26 שבעבר התחרה גם בקרב פולקסווגן ומרצדס. זו הפעם השניה שהוא זוכה באליפות בעקבות התואר הראשון שלו עם ב.מ.וו ב-2014.

ה-M4 DTM נגזרת גם היא מחגיגות 100 השנים של ב.מ.וו, אבל לא מדובר כאן במכונית קופה עם קצת קישוטים על הדלתות והחצאיות. חטיבת M הרימה את מכסה המנוע ותגברה את מנוע ה-3.0 ל' טורבו ששה צילנדרים ב-500 כ"ס במקום 430 כ"ס ו-61 קג"מ במקום 52 קג"מ. בין היתר, כלל הטיפול גם התקנת מערכת הזרקת מים שעד כה הייתה זמינה רק בדגם ה-GTS.

מערכת זו מניבה דלק עם דחיסות גבוהה יותר בטמפרטורה נמוכה, כך שהביצועים הרבה יותר נמרצים וצריכת המשאבים מיחידת הכוח מופחתת; בחטיבת M טוענים ש-DTM מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד במקום ב-4.3 שניות בדגם הרגיל, והיא ממשיכה עד מהירות מרבית של 305 קמ"ש.

ב.מ.וו טיפלה כמובן בבלמים (קרמיים) וכן הוסיפה כנף ליציבות ומשתמשת ברכיבי קרבון (סיבי פחמן) כדי לכסח קילוגרמים. בנוסף לכך, הסירה את שני המושבים האחוריים והתקינה במקומם כלוב הגנה ומלפנים שני מושבי באקט אוחזים, למי שעתיד להפנות את גלגליו אל הנורדשלייפה. יחד עם זאת, הפשרות לנהגי היומיום אינן דרמטיות, שכן לגרסת ה-DTM מערכת שמע טובה, בקרת מיזוג ומערכת ניווט.

"אף פעם לא ייצרנו מכונית שחולקת כזו קרבה אינטימית לגרסת המירוצים של ה-DTM", אומר פרנק ואן מיל, ראש אגף התחרויות ביצרן. "אנו מברכים את מארק וויטמן על זכייתו, את קבוצת RMG ואת הצוות המעולה של ב.מ.וו מוטורספורט".

מי שינסה להניח את ידיו על אחת מתוך ה-200 שתיוצרנה, יאלץ להפרד מ-150 אלף יורו. כדאי למהר.

עוד בוואלה! רכב:
כל הפרטים על ב.מ.וו סדרה 5 החדשה לשנת 2017
איך המיניוואן החדש של ב.מ.וו, ה-220 גראן טורר?

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully