וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תותח גז ומאגרי דם: הקדילאק המשוריינת של דונלד טראמפ

17.1.2017 / 8:26

השירות החשאי יצייד את הקדילאק הנשיאותית של דונלד טראמפ בתותח גז, מיגון מפני ירי כבד ובמקרה של פציעה - מכלים עם סוג דמו של הנשיא האמריקני הנבחר

דונלד טראמפ. AP
דונלד טראמפ. ירגיש מוגן בקדילאק החדשה שלו/AP

על פי דיווח של ה-'ניו-יורק טיימס', השירות החשאי האמריקני יצייד את הקדילאק הנשיאותית החדשה, המכונה בפי כלי התקשורת ה"חיה" (The beast), בשורה של אמצעי מיגון ואמצעי תקיפה משוכללים יותר למקרה שהנשיא האמריקני החדש נקלע לאזור המסוכן.

ה-Cadillac One תזכה לבכורה רשמית באירוע הכתרתו את טראמפ לנשיאות ארה"ב בעוד ימים ספורים, והיא תצטרף אל יותר מתריסר מכוניות ששירתו את ברק אובמה וצוות הבית הלבן משנת 2009 ועברו שדרוג. על פי הערכות בוושינגטון, הקדילאק החדשה של טראמפ עולה כ-1.5 מיליון דולרים.

העלות נגזרת מהתאמתה נגד פעילות טרור ונגד גורמים עוינים אחרים שינסו את מזלם כנגד המכונית המשוריינת, וזו תהיה משימה לא פשוטה; היא עמידה בפני ירי כבד, לרבות מקלעים, רימוני יד, מטעני נפץ קטנים, והדלתות שלה כל כך כבדות שגם אם היה רוצה, טראמפ לא יוכל לפתוח אותן בעצמו מתוך מושב הנוסע האחורי. רק השירות החשאי מורשה לפתוח את דלתות המכונית וחלילה אם בכל זאת יפצע קשה, הלימוזינה מאפסנת מכלים מיוחדים עם סוג דמו של הנשיא לעירוי מיידי. בנוסף לכך, תותח גז לפיזור התקהלות יאפשר לשירות החשאי למלט אותו מהמקום בבטחה.

כמו בממשל אובמה, הלימוזינה הנשיאותית משרתת את טראמפ והצוותים הצמודים אליו רק למרחקים קצרים ולנסיעות שלא חוצות את קו ה-30 דקות. מטרתה לחבר אותו לאמצעי תחבורה ארוכי טווח, כמו מסוקים או טיסות ב"אייר פורס 1", המטוס הנשיאותי המיתולוגי.

בניגוד לדגמי הקדילאק הקודמים של הבית הלבן, גרסה זו אינה גדולה יותר ואף לא זכתה לשינויים עיצוביים. היא תמשיך להתבסס על עיצובו של הדגם היוצא עם סידור הושבה של 2+3+2. תוספת אחת מעניינית היא במערכת המתלים, שככל הנראה תעודכן בבקרה אדפטיבית לשינוי מפלס הגובה - תגובה לתקרית המביכה בה הקדילאק של אובמה נתקעה ב-2011 על מעבר מדרכה באירלנד, כמו צב שהתהפך על גבו.

עוד בנושא:
"המכוניות הגרמניות מגוכחות": ראיון עם נשיא קדילאק

קדיאלק ONE, ברק אובמה נשיא ארה"ב. AP
הקדילאק ONE של אובמה/AP

המכלולים הבסיסיים לא יעברו הסבה מהותית, כך לפחות מסתמן בשלב הזה. הפלטפורמה של GMC שנושאת משקל של כ-8 טון על פי הערכות שונות, אוצרת גם מנוע בנזין בנפח 8.1 ל' של וורטק עם 330 כ"ס בלבד (ישנן גרסאות גם עם מנוע טורבו דיזל 6.6 דורה-מקס). נוכח משקלה של המכונית, היא מסוגלת להעפיל למהירות מרבית של 100 קמ"ש בלבד. צריכת הדלק כמובן דמיונית, ועומדת על ממוצע של 2.2 קילומטרים לליטר בנזין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully