וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבד וברגע האחרון - אלו הם הרגלי התדלוק של הישראלים

וואלה רכב

28.5.2017 / 8:06

יותר מרבע מהישראלים נכנסים לתחנת דלק רק לאחר הידלקות נורת האזהרה ברכבם, רובם מתדלקים בשירות עצמי ולא ממש נותנים טיפ למתדלק. סונול חוגגת מאה שנות פעילות ומשרטטת קווים לדמותו של צרכן הדלק הישראלי

תחנת דלק סונול. דרור סיתכהול, מערכת וואלה! NEWS
תחנת דלק סונול/מערכת וואלה! NEWS, דרור סיתכהול

מעדיפים את התחנה הקרובה לבית? מתדלקים מיכל מלא? אתם לא לבד. מסתבר שהרגלי התדלוק של הישראלים מקפלים בתוכם לא מעט תובנות מעניינות. כך עולה מסקר שערכה חברת סונול החוגגת 100 שנות פעילות.

החברה שיתפה אותנו בנתונים שעלו מסקר שערכה עבורה חברת rotemar. מהסקר עולה כי 66.9% מהישראלים מתדלקים בתחנת דלק קבועה, וכן כי שלושת הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת תחנת הדלק הם המחיר (למעלה מ- 80%), קירבה (קרוב ל–70%) ונוחות (48%).

מחכים לנורה

27% מהישראלים נכנסים לתדלק רק לאחר שנדלקת נורת האזהרה על מפלס הדלק במכונית. נתון זה אף גבוה יותר בקרב גילאי 31-40 (36.9%) ובקרב הורים לילדים (32.6). למעלה מ- 58% מתדלקים כאשר מגיעים לרבע מיכל והאחרים כשמגיעים לחצי מיכל או ביום קבוע בשבוע.

טנק מלא?

יותר משלושה רבעים מהנשאלים מתדלקים מיכל מלא (תמיד או בדרך כלל). כ- 17% מתדלקים בסכום מוגדר מראש.

עצמאיים בתחנה
למעלה מ- 71% מתדלקים בשירות עצמי. נתון זה גבוה יותר בקרב הגברים, שם עומד שיעור זה על 80.7%. 20% מתדלקים לפעמים בשירות עצמי ולפעמים בשירות מלא. בקרב נשים נתון זה עולה לכדי 26.4%. 9% מהנשאלים מתדלקים רק בשירות מלא.

טיפ למתדלק
83.4% מהנשאלים לא נוהגים לתת טיפ למתדלקים כאשר הם מתדלקים בשירות מלא. השאר (16.6%) נוהגים לתת טיפ.

בטיחות לפני הכל?
הישראלים מקפידים לשמור על הוראות הבטיחות - קרוב ל- 70% מעידים שהם תמיד מדוממים מנוע ועוד כ-19% מציינים שהם עושים זאת בדרך כלל. כעשירית מהמשיבים אינם מדוממים מנוע בעת התדלוק או כמעט שלא.

לגבי מילוי אוויר בצמיגים, נושא בעל חשיבות בטיחותית רבה, יש עוד מה לשפר: 19.4% ציינו שהם ממלאים אוויר בצמיגים פעם בחודש. בקרב הגברים הנתון עומד על 25.9%.
36.5% מהנשאלים ציינו בין פעם בחודש לפעם בשלושה חודשים. קרוב ל-13% ציינו שהם לא ממלאים באופן קבוע או שהתקשו להעריך ו-6% לא מבצעים פעולה זו בעצמם, אלא משאירים זאת לבעלי מקצוע.

לשאלה "כל כמה זמן אתה בודק שמן-מים" השיבו 42.1% מהנשאלים כי הם בודקים לפחות פעם ברבעון. מעט פחות מחמישית מהנשאלים לא בודקים לעולם.

עולם של נוחות
למעלה ממחצית מהנכנסים לחנויות הנוחות (52.8%) עושים זאת בסיטואציה שקשורה לתהליך התדלוק. עם זאת אחוז מהותי מהמשיבים (כ-20%) נכנסים לחנות הנוחות ללא קשר לתדלוק. כ-28% מהנשאלים כלל לא נכנסים לחנויות נוחות.


הסיבות השכיחות לכניסה לחנות הנוחות הן שימוש בשירותים (52.1) רכישת קפה (46%) והתרעננות בדרך (34.3%). 13.9% מהנשאלים נכנסים כדי לקנות סיגריות, 12.7% כדי לבצע השלמות קניה ו- 4.7% כדי לקנות ארוחת צהרים.

הדברים החשובים ביותר בחנות הנוחות הם מחירים ומבצעים (64%), ניקיון (קרוב ל- 50%) ושירות (39.3). בנוסף, בסדר יורד: חנייה, מגוון מוצרים, נוחות, אוכל טרי, קירבה וסוג הקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully