וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר משה כחלון חתם על צו לעידוד רכישת מוניות היברידיות

28.5.2017 / 11:34

בארץ מעל 22 אלף מוניות מוזנות בסולר שגורמות לנזק סביבתי. הצו קובע כי לאחר 4 שנים למונית ההיברידית יינתן פטור מלא מתשלום השלמת מס קנייה

מונית היברידית. המשרד להגנת הסביבה, ניר בן טובים
טויוטה פריוס פלוס/ניר בן טובים, המשרד להגנת הסביבה

בהמלצת רשות המיסים, חתם שר האוצר משה כחלון על צו לעידוד השימוש במוניות היברידיות (בנזין, חשמל וסוללות) בעלות זיהום אוויר מופחת. על פי נתונים של המשרד להגנת הסביבה, בארץ נעות כ-22 אלף מוניות מונעות בסולר (דיזל) שפוגעות בבריאות הציבור וגורמות לנזק סביבתי כבד.

לדברי רשות המיסים, "הצו קובע כי לצורך השלמת מסים בעת סיום תקופת השימוש של מונית היברידית יוענק לה שיעור פחת מצטבר גבוה מזה שקיים במוניות רגילות. במסגרת זו, קובע הצו כי לאחר 4 שנים למונית ההיברידית יינתן פטור מלא מתשלום השלמת מס קנייה, כלומר לאחר 4 שנים, בעל המונית לא יצטרך לשלם כלל מס קנייה בגין מכירת המונית והעברתה לאחר שאינו משתמש ברכב כמונית. ההטבה תינתן למוניות שיירשמו לתנועה מיום 1 בינואר 2017 ועד ליום 31 בדצמבר 2019 (מועד מכירת המונית איננו מוגבל בזמן)".

השימוש במוניות כלאיים בישראל זניח ביחס לשאר העולם. בארה"ב למשל, גדל שירות המוניות ההיברידיות בהתמדה ומחליף את דגמי הבנזין הקונבציונליים בערים ומביא לירידה בזיהום האוויר.

בישראל, זכאי לרכוש מונית היברידית כל מי שמציג רשיון להפעלת מונית ("מספר ירוק"). היצע הדגמים ההיברידים עדיין דל, כאשר יבואנית טויוטה 'יוניון מוטורס' מחזיקה את מספר כלי הרכב הגדול ביותר - החל ביאריס הייבריד, אוריס, פריוס ופריוס פלוס. הרוכש מחויב להשתמש במונית ההיברידית למשך תקופה של כ-3 שנים, בין אם בעצמו ובין אם זו מופקדת אצל נהג אחר.

עוד אומרים ברשות המיסים: "פחת שימוש מוגדל לצורך השלמת מסי יבוא משפר את כדאיות רכישת הרכב ההיברידי ביחס לרכב רגיל, ולצד תמריצים נוספים שמציע המשרד להגנת הסביבה, צפוי לגרום להחלפת חלק ממוניות רגילות ברכב היברידי חסכוני ובכך לשבור את המוסכמה המסורתית בענף כי יש לרכוש רק רכב דיזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully