וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן חדש: מרצדס חשפה את טנדר העבודה X קלאס

19.7.2017 / 7:41

מרצדס מגדירה מחדש את הטנדר עם גרסה יוקרתית שפונה לאנשי העבודה וגם למשפחות בשעות הפנאי. ה-X קלאס החדש יוצא לדרך

אתר יצרן

באירוע שנערך אמש (שלישי) לפנות ערב בדרום אפריקה, חשפה דיימלר את טנדר העבודה היוקרתי מרצדס X קלאס - מספר חודשים לאחר שהוצג כרכב ראווה. ה-X קלאס הוא כרטיס הכניסה של החברה הגרמנית לטריטוריה תחרותית במספר זירות (אירופה, אוסטרליה, ניו-זילנד ועוד), אולם הוא לא יגיע לארה"ב בשל הדומיננטיות של פורד F-150, כך לדברי בכירי המותג.

ה-X קלאס מבוסס על ניסאן נווארה (מיוצרים באותו המפעל בברצלונה) והוא מגיע במרכב קלאסי של 4 דלתות וחמישה מושבים. מידותיו די דומות ליריבים עם אורך של 5 מטרים וקצת, רוחב של 1.92 מ', גובה 1.81 מ' ובסיס גלגלים של 3.1 מ'. שטח הטעינה הוא 1.60 מ' לאורך ולרוחב וכושר הנשיאה הוא קצת מעבר לטון.

על אף שיתוף חלק מהמכלולים עם ניסאן, תא הנוסעים של ה-X קלאס הוא מרצדס בכל רמ"ח איבריו; הקבינה היא פיתוח על בסיס חלק מהרכיבים שנמצאים במרצדס GLS ומ-C קלאס, עימם חולק את העיצוב העליון ואיכות התרכובות, הצג הראשי בגודל 8.4 אינטש ורשימה ארוכה של אופציות יוקרתיות בשלוש רמות גימור.

בשלב ההשקה נחשף עם 3 מנועים - 2 לוגמי סולר וגרסת בנזין. דגמי הדיזל מחלצים מ-2.3 ל' טורבו הספק שנע בין 163 כ"ס ל-190 כ"ס בי-טורבו. דגם V6 דיזל בכיר יתווסף להיצע בהמשך הדרך עם הספק של 258 כ"ס ו-56 קג"מ. באגף הבנזין מנוע עם 165 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 7 מהירויות או תיבה ידנית 6 מהירויות לפי דרישות השוק. בהתאם לסוג המנוע, כושר הגרירה מוגבל עד 3.5 טון.

ההנעה תהיה אחורית או כפולה, על בסיס מערכת וויסות מומנט בין הסרנים, סטנדרטית מסדרת 4 מאטיק, עם הילוך כוח, נעילת דפרנציאל אחורי ומספר מצבי אחיזה בשטח ובקרת מדרון. במרצדס מספרים על מרווח גחון של 20 ס"מ עם אופציה להגבהה ב-20 ס"מ נוספים, וזווית גישה של 28 מעלות (נטישה 23).

ה-X קלאס, לדברי דיטה זטשה, מנכ"ל החברה, הוא "פיק-אפ משכנע גם כסוס עבודה וגם כרכב למשפחות", ועל כן עתיד לספק צרכים מגוונים בזכות ההידור בחלל הפנים ואיכות הנסיעה שלו בכבישים ובאזורים לא סלולים; "הוא באותה רמת עידון של רכב נוסעים רגיל" מוסיף המנכ"ל. בנוסף לכך, מצויד בשלל מערכות הגנה אקטיביות, החל מבקרת סטיה מנתיב הנסיעה, מצלמות 360 מעלות, בלימה אוטונומית ועוד.

מרצדס X קלאס. יצרן, אתר יצרן
מרצדס X קלאס/אתר יצרן, יצרן

בדיימלר מעריכים שהדרישה לטנדרים תצמח בשיעור של 43% בעשור הקרוב ל-3.2 מיליון כלי רכב. לדברם, הושקעו בפיתוח ה-X קלאס סכומים שנאמדים במאות מיליוני יורו, והוא יוצא לכבישים עם אמירה שונה מיריביו הטיפוסיים (היילקס, מיצובישי או פולקסווגן אמארוק).

מחירו באירופה יתחיל באזור ה-38 אלף יורו לדגמי בסיס עם מכירות ראשונות בנובמבר בדרום אפריקה. לאחר מכן ב-2018 ינדוד לאוסטרליה, ניו-זילנד ואמריקה הלטינית. לא ברור אם יגיע גם לארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully