וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפנית קטנה וחזקה: הוצגה סוזוקי סוויפט ספורט החדשה

13.9.2017 / 12:28

סוזוקי הציגו בפרנקפורט את האחות האתלטית של הסוויפט החדשה; גרסת הספורט מצוידת במנוע טורבו ותיבת הילוכים ידנית שש מהירויות. תגיע לארץ בסיבוב הזה? אולי

אתר יצרן

תשאלו כל שוחר ביצועים, והוא יספר לכם שהחמצנו מכונית מדליקה, לאור העובדה שהדור הקודם של סוזוקי סוויפט 'ספורט' לא קיבל אישור כניסה לישראל. תמהיל של שלוש דלתות, שלדה מוכשרת, מראה קרבי, תיבה ידנית ומנוע שש אלי סל"ד תורגמו לביצועים שובבים אפילו על מסלולים סגורים לצד מכוניות ספורט רציניות.

כדי לשפר את הסוויפט ספורט, סוזוקי לא הזדקקו ליותר מדי מהפכות טכנולוגיות. הפלטפורמה של הבאלנו החדשה היא כבר התחלה מצוינת בזכות משקלה הנמוך והקשיחות המבנית (כולל צמיחה של 2 ס"מ בבסיס הגלגלים), כשלכך הוסיפו סוזוקי את מנוע הבנזין טורבו בוסטר-ג'ט החדש, שהושתל בחזיתה של הסוזוקי קרוסאובר המשפחתית שלכם.

בסוזוקי מספרים שבזכות האינטגרציה הבסיסית הזו ואימוץ מכלולים מובחנים מהדגם הרגיל, ה-SWIFT SPORT הוכשרה למכונית הוט-האץ' אמתית; מנוע ה-1.4 ל' טורבו סוחט הספק מרבי של 140 כ"ס ו-23 קג"מ הזמינים מ-2,000 סל"ד. על עקומת הכוח השיפור הזה נראה אולי סמלי לעומת מנוע ה-1.6 ל' היוצא, אבל יחידות הבוסטר-ג'ט קלות בעשרות ק"ג מקודמיהן האטמוספריות והמנוע ערני הרבה יותר מרצפת הטורים. מה שעדיין נותר בגדר תעלומה הוא נתון ההאצה ל-100 קמ"ש; הספורט הקודמת השיגה 8.7 ש', ולאור הירידה במשקלה של המכונית החדשה והשימוש במנוע טורבו, אפשר להמר שהיא עשויה לעשות זאת בפחות מ-8 שניות.

מבחינת מראה, פנים וחוץ, הסוויפט ספורט מוותרת על מרכב שלוש דלתות לטובת חמש דלתות שימושי יותר, עם מפלטים כפולים מאחור ושימוש בפגושים קצת יותר רחבים (וכמובן שהצמיגים הוגדלו). תא הנוסעים מציע אווירה ספורטיבית עם מושבי ספורט, גלגל הגה ספורטיבי וידית הילוכים שונה. במרכז צג 7 אינטש עם תאימות מלאה לסמארטפונים, לוח מחוונים בעל רקע אדום, וכן מצויד דגם הספורט בשלל בקרות בטיחות אקטיביות - בקרה סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על קרבה מסוכנת לעצמים ועוד.

מסאו קובורי, המהנדס הראשי של הדגם: "לסוויפט ספורט כבר יש היסטוריה עשירה. מאז 2005, זהו דגם מיוחד שמאחד בתוכו אלמנטים שימושיים בחבילה ספורטיבית מהנה - הכול ממרכז את הנהג סביב חווית הנהיגה". מחיר רשמי לסוזוקי סוויפט ספורט עדיין אין באירופה, אבל ההערכות הן שלא יחצה את ה-15 אלף יורו, כלומר כמעט זהה למחירו של הדור הקודם.

מהיבואנית המקומית מכשירי תנועה נמסר לוואלה! רכב כי לא ידוע עדיין אם הסוויפט ספורט החדשה תגיע לישראל.

סוזוקי סוויפט ספורט 2018. יצרן, אתר יצרן
סוזוקי סוויפט ספורט 2018/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully