וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל כ"ץ: "אפעל להוריד באופן דרסטי את המיסוי על הרכב, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית"

21.11.2017 / 14:21

את הדברים אמר השר כ"ץ במסגרת ועידת הרכב. כמו כן תקף את המתנגדים למהלך של השר לעידוד התקנת מערכות בטיחות. "זה לא יעזור לכם"

ישראל כץ בראיון לוואלה טוק! 9 באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
שר התחבורה ישראל כ"ץ/ראובן קסטרו

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר היום (שלישי) כי ימשיך לנסות להוזיל את מחירי המכוניות בישראל. "הרכב הפך לפרה החולבת של מדינת ישראל והקופה הציבורית התמכרה להכנסות מענף הרכב. ככל שהדבר יהיה תלוי בי בעתיד, אפעל להוריד באופן דרסטי את המיסוי על הרכב, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית ובאמצעים אחרים, בעיקר בשעות העומס, כפי שמקובל בעולם".

במסגרת הדברים שנשא בועידת הרכב של מידע כנסים שהתקיימה היום באירפורט-סיטי, הוסיף עוד כי בימים אלו משלימים את הסידורים האחרונים שנכללים ב'חוק שירותי הרכב', שמטרתו להפחית את עלויות החלפים ולהרחיב את ענף הייבוא המקביל, במטרה ליצור תחרות גדולה יותר.

השר כץ התייחס בין דבריו גם לביקורת שמופנית כלפיו וכנגד משרדו בגן החיוב בהתקנת מערכות התרעה במכוניות (כיום מציעות מערכת זו 3 ספקיות שונות בישראל). לדבריו, כל המחקרים בעולם הוכיחו חד משמעית את יעילותן, אולם בישראל מנהלים נגדו קמפיין שנועד לסכל את המהלך.

"תחסכו את הכסף שלכם - זה לא יעזור לכם! לא כתבות מוזמנות, וגם לא פניות פיקטיביות למבקר המדינה. תפקידי לקבל את ההחלטות הנכונות ולבצע אותן לטובת אזרחי מדינת ישראל." כך אמר שר התחבורה.

המהלך במסגרתו מאפשר משרד התחבורה לבעלי רכב לצייד את המכונית שלהם במערכת התראה דוגמת מובילאיי, למכוניות שאינן מצוידות באמצעי התראה דומה מהמפעל, וכנגד התקנה זו לקבל הטבה באגרת הרישוי השנתית יצא לדרך כבר ב-1 לנובמבר ועל פי הנתונים ההיענות להצעה הזו ערה במיוחד.

עוד הגיב השר לסוגיות הקשורות בהתפתחותה האיטית של התחבורה הציבורית בישראל: "למרות הקמפיין נגד הרפורמה ברכבת ישראל - היום חברת הרכבת שינתה פניה לחלוטין. למרות ההתנגדות לפתיחת ישראל לתחרות ולפעילות של חברות זרות, מהמובילות בעולם בתחום התשתיות, היום מדינת ישראל מרושתת ומתחברת לאורכה ולרוחבה ברשת כבישים, רכבות, מחלפים, רכבות קלות, שדות תעופה והחברות הישראליות עובדות מעל ומעבר".


שמוליק קליין, יו"ר ובעלים קל אוטו, התייחס לאמירותיו של כץ, וטוען כי צריכים להיות ריאלים; "למרות הרצון של השר כץ להוריד מסים אני לא רואה את זה קורה. המותג של הרכב מאבד מערכו. מי שייתן לך שירות הופך להיות חשוב יותר".

בפאנל עסקו גם בשאלות הנוגעות לעתיד התחבורה העולמי, ובפרט לשימוש ברכב אוטונומי. אלעד צרפתי, סמנכ"ל מובילאיי אמר בוועידה כי "השאלה הגדולה כיום היא איך הופכים את הרכב האוטונומי למסחרי. הפתרון עובר בהגדלת רמת הבטיחות. גם עם הרכבים האוטונומיים יהיו תאונות והרוגים והחברה עלולה להיות הרבה פחות סבלנית כלפי זה – גם אם מספר ההרוגים ירד.

ובמה בנוגע לשוק המשומשות? על פי מיכאל אורן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי יד 2, הדגמים המבוקשים ביותר הם מאזדה 3, טויוטה קורולה, מאזדה 6 וסיאט איביזה. "השוק היום גמיש מאוד. הגולשים שמחפשים רכב לא מחפשים דגם ספציפי אלא רכב שיענה על הצרכים המשפחתיים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully