וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחיית המתים? לנד רובר מציגה גרסה היפר-ספורטיבית לדיפנדר 90 ההיסטורי

23.1.2018 / 15:15

לרגל יובל השבעים של לנד רובר השתילו הבריטים בחרטום האייקון המוטורי, מנוע V8 בנפח 5.0 ליטרים, 405 כוח סוס. הסדרה המיוחדת תכלול רק 150 יחידות, אז מהרו להזמין את ה-90 שלכם

לנד רובר דיפנדר V8. יצרן, אתר יצרן
גרסה אחרונה בהחלט, אבל עם הרבה מאוד סוסים/אתר יצרן, יצרן

עם 5.6 שניות מאפס ל-100, דגם Defender Works V8 יהיה הרכב המהיר ביותר בתולדות הדיפנדר לדורותיו; מהיר הוא יהיה, אין ספק, אבל לאן הם חושבים שהם נוסעים עם היצור המוזר הזה? רוב הסיכויים הם ש-150 היחידות לא יבלו את זמנן בשטחי הבר של אפריקה, וגם לא באוטוסטרדות המהירות של אירופה. כלים כאלה יהפכו אוטומטית לרכבי אספנות הנחשפים בהזדמנויות חגיגיות ומבלים את רוב זמנם אצל אספנים, נעולים במחסנים סגורים, כדי להימכר הלאה. האם על זה חשב סיר Maurice Wilks כאשר ה?ג?ה את ה-Series 1 בתום מלחמת העולם השנייה, לפני שבעים שנה?

עם מנוע בנזין החזק פי שלושה ממנוע 122 כ"ס הסטנדרטי, הדיפנדר הקצרצר מגיע למהירות מרבית של 170 קמ"ש, פחד אלוהים על סיפון קוביית האלומיניום הקטנה... הספק הכלי החדש גדול פי כמה מזה של הדיפנדרים V8 ששווקו בזמנו בשוק האמריקני (בסביבות 180 כ"ס, אותם התקשית למצוא על הכביש או בשטח), שלושה מהם אפילו הגיעו לישראל - היה לי העונג לנהוג בגרסת ברזנט פתוחה. ה-V8 ההם היו כלים בעייתיים למדי ולדעתי, כולם כבר נגרסו (אם מישהו כאן יודע היכן נמצא אחד השרידים, ספרו לנו!...).

כדי לשלוט ב-405 כ"ס ו-51 קג"מ הדיפנדר וורקס שמונה צילינדרים החדש, הוחלפו מכלולי ההנעה הפריכים בציריות וצלבים מחוזקים, תיבת 8-הילוכים אוטומטית, בלמים ומתלים משופרים, עם צמיגי AT במידה 265/65 R18. במפרט כלולים פנסי LED, מערכת מידע-מוסיקה מודרנית ועוד תפנוקי כביש. המרכב יוצע בשמונה צבעים, כולם עם גג שחור קשיח וידיות דלתות מאלומיניום מוברש. תכשיט אופנתי, כבר אמרנו?

את הדיפנדר החדש תוכלו לקבל גם בגרסת 110 ארוכה, המחירים מתחילים ב-150,000£ לגרסת 90 ללא תוספות... ככל שאני מאוהב קשות בדיפנדר האותנטי, אני חושב שהסדרה החדשה היא אחת מהמיותרות ביותר, עוד תרגיל יחצ"ני המיועד לאספנים בארה"ב ובסין. מה הועילו חכמים בתקנתם ומה בכל זאת טוב, בגרסה המיותרת הזאת? היא מוכיחה לנו שגם אנשי לנד-רובר-יגואר מבינים עד כמה חשוב וחיוני לשמור את קווי המתאר הרבועים של האייקון המוטורי. זה נותן לנו תקווה שהדיפנדר החדש, רק אלוהים והמלכה יודעים מתי ייצא לאור, ינסה לפחות לשמור על דמיון ויזואלי עם הדגם היוצא. מבחינתי, כל דבר יהיה טוב יותר מאבי הטיפוס שכבר הוצגו לנו בעבר, כמו ה-100DC לדוגמא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully