וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבי דו-גלגלי נקראים להפגין

18.11.2008 / 10:40

ביום שישי ה-21 בנובמבר, תיערך הפגנה רועשת מטעם רוכבי הדו-גלגלי בישראל כנגד סימון הכבישים שמסכן את חייהם

"תצפרו למען החיים" זו הסיסמה שתוביל אלפי רוכבי דו-גלגלי בישראל ביום שישי הקרוב אל כיכר רבין בתל-אביב. ב-21 בנובמבר בשעה 11:00 צפויים להתכנס מאות רוכבים מול בניין עריית תל-אביב כדי להשמיע ברעש גדול את מחאתם כנגד סימון הכבישים שמסכן את חייהם – על ידי צפירה בצופרי האופנועים והקטנועים שלהם.

בעיית סימון הכבישים ידועה כבר שנים רבות וזה אף גרם למספר לא מבוטל של תאונות לרוכבי דו-גלגלי מתוכם גם כאלה שקיפחו חייהם. הסיבה – סוג הצבע בו משתמשות הרשויות לסימון הכבישים (נתיבים, מעברי חציה וכו') גורם לירידה משמעותית בחיכוך והוא אף הופך לחלק ושמנוני במיוחד בימי החורף הרטובים. זאת על אף שקיבל את כל האישורים הבטיחותיים בישראל.

לדברי מארגני ההפגנה, "בישראל יש כ-77,000 כלי רכב דו-גלגליים, הם מהווים 4 אחוזים מכלל הנהגים בארץ ו-7 אחוזים מכלל התאונות. בעוד גופים ממשלתיים ופרטיים במדינה מטפלים בבעיה על ידי מערך הסברה לציבור, לימוד נהיגה בטוחה ומניעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול, מתמודדים נהגים בעלי כלי רכב דו-גלגליים כל יום ובעיקר בחודשי החורף עם פחד מפגיעה כתוצאה מהחלקה על פסי הסימון בכביש להם אחראיות העיריות השונות".

עוד הם מוסיפים ש"הנהג, הוא גורם אחד בתוך מערכת התחבורה הגדולה שכוללת כלי-רכב, כבישים, אמצעי בקרה, פיקוח ואכיפה, הכשרה, תחזוקה ומרכיבים אחרים. הצבע בו משתמשים לסימון של משטחי הצבע בכבישים (חיצים, מעברי חצייה, קווי הפרדה וכדומה) שמטרתו להכווין את הנהגים ולמנוע תאונות, גורם להחלקה ואיבוד שליטה. רכב דו גלגלי מתאפיין מלכתחילה ביציבות נמוכה מזו של רכבים פרטיים, ובהתאמה חיכוך הגלגלים עם צבע הסימון הופך לסכנת חיים בימי החורף הגשומים".


"את הטעות האנושית אפשר להחליף בתכנון הנדסי מתוחכם. התקן הישראלי משנת 1999 המבוסס על התקן האירופי, אינו כולל בתוכו התייחסות לבטיחות ומניעת החלקה. כיום, במרבית הכבישים העירוניים בארץ נעשה שימוש בצבע לבן שבדרך כלל אינו מכיל מספיק חומרים מחספסים (כגון אגרגטים שונים וכדוריות זכוכית) ברמה כזו אשר תמנע את ההחלקה ויותר מכך, מתבצעת פעולה של צביעת שכבה על גבי שכבה שלמעשה יוצרת משטח החלק יותר מקודמו. ניסויים שנערכו על ידי משרד החבורה עצמו הוכיחו כי אכן ישנם צבעים בעלי גורם חיכוך גבוה יותר אשר מונעים החלקה בצורה יעילה יותר, צבעים אלה אינם בשימוש".


אם הנושא קרוב גם ללבכם, אתם מוזמנים ביום שישי הקרוב, להצטרף אל נהגים בעלי כלי רכב דו-גלגליים במטרה להשפיע על מקבלי ההחלטות בעירייה כדי שאלו יבחרו בסימון כבישים שאינו מסכן את רוכבי הדו-גלגלי. גם אנחנו נהיה שם.

האם אתם מתכוונים להגיע להפגנת הדו-גלגלי בכיכר רבין?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully