וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקח את הרוכב לקצה: דוקאטי פאניגלה V4 החדש בישראל

9.1.2018 / 15:14

אחד האופנועים המסקרנים ביותר בעולם הדו גלגלי נחת בישראל, הדוקאטי פאניגלה V4 שפותח בשיתוף קבוצת המירוצים של דוקאטי במוטוGP מכוון לקצה הפירמידה עם 210 סוסים ומחיר של החל מ-175 אלף שקלים

דוקאטי פניגאלה V4 בישראל. יצרן, ניר בן טובים
דוקאטי פניגאלה V4 בישראל/ניר בן טובים, יצרן

כל אופנוע חדש של דוקאטי הוא סיבה למסיבה, ואם זה הסופרבייק החדש והמדובר שלה - על אחת כמה וכמה.

דוקאטי פאניגלה מחליף את ה-1,299 כאופנוע הספורט הבכיר של היצרנית האיטלקית. מתחת לעיצוב החיצוני שמהווה המשך ישיר לרצף אופנועי הסופרבייק האחרונים שלה, מסתתר הלב של האופנוע וגולת הכותרת שלו - המנוע.

עם מנוע ה-V4 דוקאטי למעשה שוברת את המסורת ארוכת השנים שלה עם מנועי L, אבל שומרת על זווית של 90 מעלות. הנפח עמוד על 1,103 סמ"ק, וההספק שמגיע ב-13,000 סל"ד נע בין 210 כ"ס בגרסה הרגילה ל-226 בספציאלה (שגם שוקלת 175 ק"ג לעומת 198 לגרסה הרגילה).

המנוע החדש לא רק יוצא דופן בהיבט ההיסטורי של דוקאטי, הוא גם מציג שורה ארוכה של פתרונות ויישומים, חלקם חדשים לחלוטין, חלקם מופיעים לראשונה באופנועי כביש או בפעם הראשונה בדוקאטי. בין השאר האפשרות לוותר על משקולות האיזון בשל תצורת המנוע, השימוש בסעפת יניקה משתנה, או העובדה שגל הארכובה מסתובב בכיוון ההפוך לזה של הגלגלים - המשמעות היא בין השאר ריסון של כוח האינרציה ש"מקפיץ" את הגלגל הקדמי לאוויר בתאוצה ומן הצד השני בזמן בלימה פחות כוח אנרציה שמעמיס את הגלגל הקדמי ומשחרר את החלק האחורי.
סדר ההצתה של ארבעת הצילינדרים בפאניגלה V4 הוא 1,3,2,4 ובחלוקת מעלות של 90-290-380 - המשמעות היא שתי פעימות כוח קרובות ואז רווח בטרם מגיעות שתי פעימות הכוח הבאות, בצורה זו אמור הגלגל האחורי לקבל שהות מספקת כדי לייצר אחיזה רציפה.


תיבת ההילוכים עם מערכת הקוויקשיפט, להעלאה או הורדה של ההילוכים יודעת לתזמן ולשלוט במהירות ההעברה בהתאם לזווית ההטיה ומהירות האופנוע, עם סינכרון למנוע על מנת לייצר זרימה חלקה ככל האפשר בפעולת העברת ההילוכים.

אבל שלא יובן שאלמנט החוליגניות עוקר ממנו, לראיה, מערכת בקרת היציבות עם מצב "דריפט" מובנה המאפשר החלקה נשלטת של הגלגל האחורי.

כפי שניתן לראות במבט צד, מנוע ה-V4 הוא גם חלק מהשלדה, כאשר חלקה הקדמי אחוז במכלול המתלה הקדמי והאחורי לשלדת הזנב והזרוע האחורית.

על השיכוך אחראים בולמים של שוואה מלפנים ובולם של זאקס מאחור, בגרסאות הספציאלה וה-S הבולמים מתוצרת אוהלינס.

הבלמים הם שני דיסקים 330 מ"מ מלפנים ו-245 מאחור מתוצרת ברמבו, עם ABS של בוש המאפשרת הפעלה והתערבות שלה גם בזמן הטייה.

כמובן שעל גבי כל אלו יש את ערימות האלקטרוניקה הרגילות, צג מידע צבעוני מופעל מגע, תאורת לד, עיצוב חדש למיכל הדלק ועוד.

כאמור, לפאניגלה V4 שלוש גרסאות, הרגילה, S וספציאלה. המחיר - החל מ-175 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully