וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרכנות בשטח: רכב חלומות במחיר של משפחתית משעממת

15.8.2014 / 8:10

לאחר שסקרנו 'ג'יפי תפרנים' ו-SUV מיושנים' עד 60,000 שקל, הגיע הזמן להפסיק להתפשר; מה דעתכם על רכב שטח חלומי, מפנק ובטיחותי, שעולה כמו המשפחתומטית של השכן?

רכב שטח ב-120 אלף שקל. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
איזה רכב שטח משומש קונים ב-120 אלף שקל?/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

סטילס: רמי גלבוע

בכתבותינו הקודמות דיברנו על ההזדמנות הגלומה ברכבי שטח קשישים אבל האמת היא, שהכלים עליהם דיברנו ('תפרנים ב-30,000' ו'עירוניים ב-60,000'), אינם מספקים תחבורה איכותית לכביש ולעיר. היום נציג בפניכם ג'יפאות אותנטית ומפנקת במחיר של מכונית משפחתית חדשה מהניילונים - בין 110,000 ל-130,000 שקלים. לצורך זה נטוס כמה שנים לאחור ונוותר על חלק מהפינוקים אליהם התרגלנו בעולם הכביש; אם רוצים לחסוך 200,000 שקל, צריך לוותר על משהו!

מהו "ג'יפ החלומות"?

את הכלים המצולמים היינו משתוקקים להחנות בחצר ביתנו. אלו רכבי שטח המעניקים איכות חיים ובטיחות על הכביש, אבל לא יירתעו מטיולי שטח תובעניים. אנו מחפשים יכולות דינמיות ורמת נ?חשקו?ת גבוהה - לא נעסוק בקרוסאוברים שכבודם במקומם מונח, וגם לא בפשרות מוטוריות הדורשות להתנייד עם ארגז כלים וחלפים.

רכב שטח ב-120 אלף שקל. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
אפשר ליהנות מהטוב בכל העולמות, אם יודעים על מה לוותר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

יש בשוק כלים רבים, הנמצאים עדיין בתצורתם הסטנדרטית. זה 'טוב', מכיוון שרכב סטנדרטי מהווה אינדיקציה להיסטוריה נינוחה יחסית. אבל זה גם 'רע', מכיוון שתצטרך לממן מכיסך את השיפורים הרצויים לך. כדאי לחפש רכב עם שיפורים מתונים כמו מיגוני גחון והגבהת מתלים סבירה (עד 2 אינץ', למשל), שנורקל וצמיגי שטח, פגושי מתכת, כננת והכנה למחנאות. זוהי השקעה טובה מכיוון תשלם עבורם כמחצית ממחירם כחדשים, אולי אף פחות. הייתי מסתייג מכלים המשופרים במידה מוגזמת – הגבהת מרכב חריגה, צמיגים מוגדלים, שיפורים בלתי חוקיים... כל אלה אינם חוקיים, לא בטיחותיים ועלולים לפגוע אנושות באמינות הרכב, ובנוחות ועידון הנסיעה.

רכב שטח ב-120 אלף שקל. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
הטנדר של שמוליק מייצג את רמת השיפורים המרבית שעדיין לא פוגעת בבטיחות, עידון וחוקיות הרכב. מעבר לזה, אנחנו כבר בתחום בעייתי/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

איך מתמחרים רכב שטח בן שבע שנים, עם 250,000 קילומטרים?

את המחירים המופיעים בכתבה ליקטתי בלוח "יד-2"; המחירים משקפים את נקודת הפתיחה למשא ומתן ורוב הסיכויים הם שתוכלו לסגור עסקה במחירים נמוכים יותר מהנקובים מטה. לפני שאנחנו מתחילים להתלהב, נזכיר כי תחזוקת רכב שטח יקרה מזו של מכונית משפחתית – ירידת ערך, ביטוח מקיף, תצרוכת דלק, ועלויות תיקונים גבוהות. גם רמת הבטיחות האקטיבית של רכבי השטח נחותה מזו של משפחתיות מודרניות.

להכנת הכתבה נעזרתי באדמו"ר השטח ג'וי בירן, וביחד ליקטנו חמישה רכבי שטח העולים בין 110,000 ל-130,000 שקלים. מחירו של רכב שטח משומש מושפע בצורה קיצונית ממצבו התחזוקתי והיסטוריית הטיפולים ומרמת השיפורים הכלולים, יש לבדוק אותו במוסך מתמחה המכיר את הרכב הספציפי. אל תבזבזו את זמנכם במכוני בדיקה רגילים, השקיעו זמן בלימוד השוק. אל תוותרו על סיבוב התרשמות שיאפשר לכם לדעת מה חוויית הנסיעה הצפויה לכם – הפערים בהתנהגות הכלים עשויים להיות ענקיים!

מטריצת החלומות

רכב שטח ב-120 אלף שקל. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
רכב שטח ב-120 אלף שקל/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

בטבלה המצורפת תמצאו את שנות הדגם הרלוונטיות, למחיר מבוקש בין 110 ל-130 אלף שקל. ככל שטווח המחירים נמצא ימינה יותר, זה אומר שתקבלו רכב ישן יותר באותו המחיר; הכלים בצד שמאל יהיו חדשים ורעננים יותר. לדוגמא, מיקומו של לנד קרוזר בשנים 2006-2004 אומר שבתקציבנו תקבלו קרוזר בן כמעט עשר שנים, בעוד שבאותו תקציב תמצאו מיצובישי קינג או גרנד צ'ירוקי בני חמש או שש שנים – אלו כלי רכב רעננים הרבה יותר, כמובן.

טויוטה לנד קרוזר 120

הלנד קרוזר שומר על מחיר גבוה מאוד בשוק המשומשות; 120 אלף שקל עבור רכב בן עשר שנים, זה הרבה מאוד! האם המחיר הגבוה מוצדק ביחס, למשל, לפג'רו קינג צעיר בשלוש או ארבע שנים? המחיר נדחף כלפי מעלה בגלל יכולות ה-120, אבל גם עקב תדמית האמינות של טויוטה, המוצדקת במידה רבה. יש מעט תיקונים ב-120, אבל יש (והם יקרים!). ידועה גם רגישות הדיפרנציאלים, לוחות מחוונים סדוקים, ועוד. אבל ברוב המקרים זהו רכב אמין ויציב אותו אפשר למכור בכל רגע, במחיר גבוה.

רכב שטח ב-120 אלף שקל. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
הלנד קרוזר של אבי משמש אותו ביום-יום על הכביש, ויוצא לטיולי שטח. לעתים הוא מטייל לבדו, ולכן חשובה לו מאוד האמינות והישרדות הרכב. הקרוזר מעניק פשרה מעולה בין עידון על הכביש, יכולת שטח, ואמינות. מחירו כמשומש גבוה מאוד/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

הלנד קרוזר 2006 של אבי עמרמי משופר בטעם ובתבונה – מתלים חלופיים של אולד-מן עם הגבהת 2 אינץ', כננת (האיש מטייל הרבה לבדו), נעילה אחורית נשלטת, צמיגי AT... זה מספיק כדי לטייל בכל מקום בארץ. הלנד קרוזר נוח ומעודן מאוד, בגימורLuxury הוא מתהדר בריפודי עור, ועמוס בכל אבזור ראוי. מחמשת רכבי השטח שאספנו זה הרכב המעודן ביותר, המעניק איכות חיים גבוהה על הכביש וביצועי שטח מצוינים. הייתי מעדיף אותו עם מתלים קדמיים מוצקים יותר ויש לי גם קושי עם עיצובו הסתמי. אבל זו בעיה שלי וברור שכפשרה זמינה לשטח ולכביש, הלנד קרוזר ניצב גבוה ברשימת העדיפויות של כל חובב שטח. יש בארץ שוק גדול מאוד של לנד קרוזרים שלא ירדו מעולם לשטח, 5 ו-3 דלתות, דיזל ובנזין.

ניסן פטרול

רכב שטח ב-120 אלף שקל. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מכלוליו החסונים של הפטרול מאפשרים להפוך אותו לספינת מדבר שקשה לעצור אותה. לטיולים ארוכים מעמיס דגן אוהל גג מרווח, המאפשר שינה מפנקת בכל חניון לילה. נקודת התורפה היא רגישות המנועים מהשנים הראשונות/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

הענק היפני הוא ספינת מדבר נחשקת על ידי חובבי מסעות בעולם כולו. זה רכב רב יכולות, אותו ניתן לשפר ולשדרג ככל שיעלה על הרוח. הפטרול של דגן יהל הוא מודל 2008, יקר במקצת מהתקציב שלנו; בתקציבנו תמצאו פטרולים מהשנים 2007-2006, בעלי יכולות ומאפיינים זהים לזה של דגן. הבעיה עם פטרולים מהשנים שלפני 2008, היא רגישות גבוהה מאוד של מנועי הדיזל; פטרולים רבים שפכו מנוע או אפילו שניים, ולבעיה אין פתרון מסודר (מחיר התיקון בין 20 ל-60 אלף שקל!). מנוע CRD האמין יותר הופיע ב-2008, עם הזרקת מסילה משותפת, והוא יעלה לכם 150-140 אלף שקל.

כך או כך, הפטרול של דגן הוא מכונת שטח מעולה. בתצורתו המקורית הוא גם מעודן ונעים על הכביש אבל רבים מהפטרולים שופרו לשטח, במידה הפוגעת בנינוחות הכביש שלהם. מצד שני, איפה תמצאו עוד גמל המסוגל להעמיס 800 קילוגרם ציוד בתא המטען ועל הגג, לטפס על סלעים ולצלוח דיונות, ולהעניק לכם חוויית הרפתקה בכל רגע בו תיסעו בו, אפילו לסופרמרקט? רוב הפטרולים מגילאים אלה חמושים בשתי נעילות רוחביות, ומזוודים היטב לטיולי שטח – מגירות מטען, מכלי מים עם משאבת מקלחת, וכיו"ב.

לנד רובר דיפנדר 110

רכב שטח ב-120 אלף שקל. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
הדיפנדר הוא רכב מופלא למסעות והרפתקאות, אבל רמת הפינוק והעידון שלו נמוכה מאוד. מנהגי הכביש מפתיעים לטובה. עם גג ברזנט הוא מושלם, אבל מאוד לא ידידותי למשתמש/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

התקציב שלנו משוטט על קו התפר בין גרסת TD5 שנמכרה בישראל עד 2005-2006, ותחילת שיווק דיפנדר 'פו?מ?ה' ב-2007. מחירי הדיפנדר לדורותיהם מתנהגים באופן פחות הגיוני מהתנהלות הרכב עצמו... האם נראה לכם סביר לשלם 55,000 שקלים עבור דיפנדר 1996 עם 650,000 קילומטרים? האם הגיוני שמחירו של ה-110 שלי עלה בכ-20%, בחמש השנים בהן החזקתי אותו? שום דבר לא הגיוני עם דיפנדר, והאמת –הסיבות לקניית דיפנדר נעוצות ברובד רגשי-רומנטי, משיכה חסרת הגיון המתאימה לקומץ משוגעים לדבר.

כזה הוא שמעון חסיד שקנה את הפומה 2007 חדש מהניילונים, והוא לא מתכוון להיפרד ממנו לעולם. הדיפנדר הוא רכב מסעות מעולה, בעל יכולות שטח וכושר נשיאה גבוה מאוד. הדיפנדר הלבן היה במקורו HD, וללא מטען הוא נוקשה ומוצק מאוד, על גבול חוסר נוחות. תנוחת הישיבה מוזרה כתמיד, המנוע אינו ממש חזק... אבל ה-110 מסוגל לשייט היטב בכבישים מהירים, בשטח הוא אלוף, תוך היעזרות באלקטרוניקה מנוהלת היטב. והכי חשוב, זה רכב בעל כריזמה אדירה, עבור מי שמתחבר לקופסת האלומיניום הגדולה.

Love me, Tender

רכב שטח ב-120 אלף שקל. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
: ג'וי בירן מכוון את שמוליק בנקיק בוגדני. הוורסטיליות של כל הטנדרים מתאימה מאוד למי שרוצה לטייל או לעבוד עם רכב השטח שלו. עבור היי לקס דורשים מחיר גבוה/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

הטויוטה היי-לקס של שמוליק שמואלי אינו טנדר רגיל; זה מודל 2012 עם הילוכים ידניים, משופר לטיולים ולעבירות קיצונית. בתקציבנו אפשר למצוא היי לקס מהשנים 2007-2008, ובאותו סכום אפשר לרכוש איסוזו די-מקס או מיצובישי האנטר, מהשנים 2009-2010. ושוב נשאלת השאלה, האם אפשר להצדיק את מחירם הכל כך גבוה של רכבי טויוטה המשומשים? עובדה היא שלקוחות ברחבי העולם מוכנים לשלם פרמיה גבוהה יותר עבור הלוגו של טויוטה, בגלל מוניטין האמינות והעבירות של הטנדרים.

ההיי-לקס של שמוליק צריך לעורר שאלה מעניינת יותר; למה לקנות ג'יפ עירוני, ולא ללכת על טנדר 4X4? תצורת הטנדר מפרידה בין מרחב החיים ובין הציוד המועמס מאחור, ומאפשרת לזווד את הטנדר לכל שימוש, עם ציוד רב החבוי בתוך הארגז. הטנדרים זולים משמעותית מאחיהם הג'יפים העירוניים (ראו האנטר מול פג'רו, למשל – הפרש של שנתיים לטובת הטנדר). מצד שני, אסור לשכוח את מגרעות הטנדר – הקבינה שלו צפופה ונמוכה מזו של ג'יפ עירוני, נוחות הנסיעה והישיבה פחות טובה, והמנוע פחות חזק. עוד נזכיר כי טנדרים הם סחורה מבוקשת על ידי גנבי הרכב; זה מתבטא בחוסר שקט, ובדמי ביטוח גבוהים יחסית. טנדרים ששימשו כרכבי עבודה אמיתיים, עשויים להגיע עם קילומטראז' גבוה מאוד.

Jeep Wrangler, הדבר האמיתי

רכב שטח ב-120 אלף שקל. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ג'יפ רנגלר 'אנלימיטד' הוא אייקון מוטורי, שלא איבד את קסמו הראשוני. הנסיעה קופצנית למדי, אבל יכולת השטח גבוהה מאוד. רכב חלומות אמיתי!/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

אחרון חביב הוא ג'יפ רנגלר 5-דלתות מודל 2008-2009, אייקון אמריקני שאינו מספק רק פנטזיה, אלא גם יכולות שטח מופלגות. הרנגלר 2008 של ניר צפר כולל נעילת דיפרנציאל אחורית מקורית, מתלי פוקס משופרים ופגוש מתכת של אספיר. הוא מגיע במרכב סגור, בכיסוי ברזנט, אפשר לפרק את הגג והדלתות... יש לרנגלר אינספור מכלולים משופרים, לכל טעם ותקציב. עד 2012 היה רנגלר JK מצוייד במנוע בנזין 3.8 ליטר, 202 כוח סוס. זה נשמע הרבה אבל עם תיבת 4-הילוכים פרימיטיבית ועקומות מנוע תלולות להחריד, המנוע הוא נקודת התורפה של רנגלרים עד 2012 (אז הגיע מנוע פנטהסטאר 285 כ"ס, תיבת 5-הילוכים).

אבל גם עם המנוע הישן, רנגלר הוא רכב קסום. מרכבו קטן יחסית והוא קופצני למדי, אבל זה רכב שטח חסון ובעל יכולות שטח מצוינות – אפילו ללא שיפורים. על הכביש ניתן לקבל תצרוכת דלק סבירה יחסית, אבל בשטח – זהו זללן כרוני, 5-4 קילומטרים לליטר, הרבה יותר מהדיזלים שבחבורה. למרות זאת, יש ביקוש גבוה מאוד לרנגלרים הארוכים וקל למצוא כאלה שלא עשו שטח, רעננים מאוד.

מי עוד נכנס לתקציב?

רכב שטח ב-120 אלף שקל. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
לפג'רו קינג יש תדמית של 'רכב בעיקר לכביש', אבל יש לו יכולות שטח מצוינות. פחות מעודן מהקרוזר, ספורטיבי יותר בכביש/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

לא גייסנו לתצלום מיצובישי פג'רו, שנכנס לתקציב עם מודל 2008—2009. ה'קינג' הוא רכב שטח מצוין, ספורטיבי יחסית בכביש, בעל עבירות מצוינת, פחות נוח מלנד קרוזר מקביל. רוצים פנינה טכנולוגית ב-120,000? לכו על דיסקברי 3, מודל 2007-2005. אם לא תיפלו על אקסמפלר בעייתי מבחינת אמינות, תיהנו מהטכנולוגיה המתוחכמת ביותר, בצד זה של ריינג' רובר. אם תיפלו על דיסקו-3 מפוקפק, מובטח לכם חיבור רגשי עם בעל המוסך...

רכב שטח ב-120 אלף שקל. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
: דיסקברי 3 הוא חללית טכנולוגית מדהימה, על הכביש ובשטח. עודף התחכום עלול ליצור בעיות אמינות, אבל יש בעלים רבים הנהנים מחיים ללא תקלות גדולות. דיסקברי 4 אמין יותר, אבל יקר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

בתקציבנו אפשר לקנות Jeep גרנד צ'ירוקי 2010-2008, ג'יפ עירוני מעולה לכביש ולשטח. עם מנוע הדיזל הוא גם חסכוני ובעל ביצועי כביש מצוינים. לעבודת שטח רצינית, דורש הגבהה ושיפורים. אינכם רוצים לנהוג רכב גדול? סוזוקי גרנד ויטרה 2011-2009 הוא ג'יפון אמין ונעים, בעל הילוך כוח. פחות נוח ועביר מהג'יפים הגדולים אבל מתאים למי שנוסע בעיקר בעיר, ורוצה אופציה לשטח מתון. בעוד כמה חודשים תוכלו גם לקנות סוזוקי ג'ימני חדש מהניילונים, במחיר של 120-110 אלף שקלים. היכונו לנסיעה קופצנית ותזזיתית, במחירי תחזוקה של משפחתית יפנית.

רכב שטח ב-120 אלף שקל. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
גרנד צ'ירוקי מעניק יכולות כביש מצוינות, בטיחות, עידון ופינוק. יכול לרדת גם לשטח, אבל דורש שיפורים מינימאליים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

האם שווה לקנות רכב שטח משומש, ב-120,000 שקלים?

רכב שטח ב-120 אלף שקל. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
גיבורינו מוכנים לכל הרפתקת שטח ועדיין, מתאימים לחיים על הכביש המודרני/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

רכבי השטח יעניקו לכם איכות חיים טובה על הכביש, עם אופציה לברוח מרצועות האספלט אל עולם השטח האמיתי. זוהי קומבינציה יוצאת דופן שתאפשר לכם ליהנות מכל העולמות, בלי להוציא מאות אלפי שקלים על רכב שטח חדש. צאו לסיבוב התרשמות בכלים שהדליקו אתכם, בדקו את עלויות התפעול ואולי, אולי תתחילו לשוטט בנגב ובגליל? בהצלחה!

צרור תודות: להכנת הכתבה נעזרתי בידע ובקשרים של ג'וי בירן, ובעמית JK פריד ממועדון 'רנגלר-לייף', ששכנע את ניר צפר להגיע למפגש, עם רגל שבורה... תודה גדולה גם לשאר הג'יפאים, אבי עמרמי, שמוליק שמואלי, דגן יהל, ושמעון חסיד.

עוד הרבה פנאי ושטח בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully