וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי קלאסית ב-50 מיליון דולר

פרארי מיתולוגית מ-1962 עשויה להמכר בסכום שיא של כל הזמנים באוגוסט הקרוב במסגרת מכירה פומבית בארה"ב

פרארי 250 GTO 1962. Bonhams,
פרארי 250GTO מ-1962. הגביע הקדוש של אספני הרכב/Bonhams

המכונית היקרה ביותר שנרכשה אי פעם במכירה פומבית היא מרצדס W196R, מכונית מירוץ מ-1954 שנמכרה לבעלים חדשים בתמורה לסכום דמיוני של כ-31 מיליון דולר. עד כה, היא שמרה על מקומה בצמרת, אבל בחודש הבא תתייצב בתערוכת קונקורס דאלגנס בפבל ביץ' קליפורניה, פרארי קלאסית ונדירה שעשויה לגרוף סכום כמעט כפול מכך ולהדיח אותה מהפסגה.

מדובר בפרארי 250GTO משנת 1962 ממנה יוצרו רק 36 עותקים. המארגנים של התערוכה וכן מומחים לפרארי, מעריכים שהיא תכניס קרוב ל-50 מיליון דולר. זוהי מכונית סופר מבוקשת בקרב אספנים, שכן ערכה זינק מ-10 מיליון דולר ב-2010 ל-35 מיליון דולר אשתקד. רק כדי לסבר את האוזן, נציין כי מחוץ לכתלי המכירות המוסדרות, פרארי כזו נמכרה לפני כמה חודשים ב-52 מיליון דולר. בקרביה מותקן מנוע 3.0 ל' V12 עם 300 כ"ס.

"אין ספק שזו תהיה המכונית היקרה ביותר שהשתתפה במכירה פומבית", כך מסביר מרסל מאסיני, היסטוריון פרארי ויועץ אספנות. "השוק שלה כרגע פשוט כל כך חזק, שאי אפשר לדעת לאן הסכום הזה יטפס".

העותק שיעמוד על הבמות הוא מספר 19 בסדרה, והוא נמכר ב-1962 לנהג המירוצים ג'ו שלסר. היא השתתפה במספר מירוצים, אולם התרסקה במירוץ ליד פריס וגרמה למותו של הנרי אורלייר, נהג מירוצים וחבר קרוב של שלסר. ישנן הרבה מכוניות ששוחזרו לאחר תאונה, אולם זו ה-GTO היחידה שמתועדת בהיסטוריה שהייתה מעורבת בתאונה קטלנית, מה שעשוי מנגד להשפיע על מחירה.

"צריכים להיות ריאלים" אומר מאסיני. "יש אנשים שירתעו מאוד מהסיפור הזה, אבל סביר שעם הסיטוריה כזו ארוכה ואירוע משמעותי בעבר שלה, היא תגרום לאפקט ההפוך. אני מאמין שיהיו לה הרבה מתעניינים, גם בזכות הצורה בה היא נשמרה אצל אותו אדם עשרות שנים".

ה-GTO עברה בסך הכול 3 ידיים מאז עזבה את המפעל. כיום היא נמצאת בבעלות משפחת ולוטי שחולשת על מספר עסקים באיטליה, בהם מכירת מים מינרליים. ראש המשפחה, פבריציו וולטי נפטר ב-2010 והותיר אחריו אוסף מכוניות פרארי בשווי 100 מיליון דולר. השנה החליטו יורשיו למכור את המכוניות, כ-32 במספר בכמה אירועים נפרדים. המכירה תפתח ב-14 באוגוסט, למקרה שהחשבון שלכם מרופד היטב.

עוד הרבה על פרארי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully