וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליסינג תפעולי משתלם? תלוי

מערכת רכב

16.7.2014 / 8:24

יותר ויותר עובדים מוותרים על הליסינג התפעולי ומגיעים למקום העבודה ברכב הפרטי וכן ברכבת. "עיקר הצרכנים הם הנהגים שנוסעים הרבה קילומטרים בשנה"

סוחר רכב. ShutterStock
ירידה הדרגתית בשיטת ליסינג תפעולי/ShutterStock

קרנה של עסקת הליסינג התפעולי ממשיכה לרדת בשיטתיות. נתונים חדשים שנאספו ע"י מועדון הצרכנות הייטק זון, מלמדים כי יותר עובדים הגיעו במחצית הראשונה של שנת 2014 למקום העבודה ברכבם הפרטי ושיעור ניכר מהם אינו מתכוון לחדש את עסקת הליסינג. לצד העלייה בהיקף הנסועה ברכב פרטי, חלה גם עליה בהיקף השימוש ברכבת ישראל וכן קפיצה דרמטית במספר העובדים שמגיעים לעבודה באופנים חשמליים.

מועדון הצרכנות היי טק זו בחן לאחרונה שוב באמצעות סקר עמדות מקיף את העדפות העובדים בכל הנוגע להרגלי ואופני הגעתם לעבודה. לצורך כך, הועברו שאלונים ל 3,500 עובדים , כאשר 1,574 השיבו עליו באופן מלא.

מנתוני הסקר, אנו למדים כי חלה עליה בשיעור של כ 3.8% בשיעור העובדים שמסתייעים ברכבם הפרטי לשם הגעה לעבודה, מרמה של 52% בשנת 2013, לרמה של 54% בתחום המחצית הראשונה של שנת 2014. זינוק בלתי מבוטל נרשם גם בקרב העובדים שמגיעים לעבודה באמצעות רכבת ישראל, בשיעור של כ 18.3% לרמה של כ 7%. אופן ההגעה לעבודה שרשם את העלייה המשמעותית ביותר הינו באמצעות אופנים חשמליות. אומנם מדובר רק על כ 3% מקרב העובדים אולם מדובר על עליה של כ 200% משנת 2013. ירידה נרשמה בהיקף השימוש באוטובוס וכן בהגעה באמצעות כלי רכב ממקום העבודה.

אז מי נוהג לעבודה במכונית ליסינג?

לדברי דגן רונן, מנכ"ל משותף במועדון הצרכנות הייטק זון: "הצמצום בהיקף העובדים שמתקשרים בעסקת ליסינג תפעולי בשל חוסר הכדאיות, הביאה לכדי מצב בו בשנה האחרונה אנו רואים התעצמות של מגמה בה חברות ההייטק עצמן נוקטות בשורה של צעדים שתכליתן לצמצם את ההפסדים שנגרמים להן בשל שיטה זו.

למעשה, העובדים שנוהגים כמות קילומטרים משמעותית ביותר בשנה הם עיקר צרכני הליסינג התפעולי, אולם לכך יש עלויות בלתי מבוטלות שהחברות מעוניינות לצמצם, בין אם בהגבלת מכסת הקילומטרים ובין אם באמצעות ייקור עלות החכרת הרכב באופן יזום, תוך הפיכת המחיר לבלתי כדאי עבור העובדים ולמעשה ל"הריגת" התכנית.

לצד זאת, מציין דגן רונן כי אנו רואים במהלך החצי שנה האחרונה עליה בהיקף המסרים והפרסומות של חברות הליסינג בנוגע לאפיקי ליסינג מימוני ולא בכדי, שכן ברור לחלוטין כי הכדאיות לעסקת ליסינג תפעולי קיימת רק במצב בו רמת הנסועה של העובד גבוהה והן חייבות לספק מענה לכך, בדמות שלל מבצעים המייצרים תחרות עזה בשוק.

ירידה בשיעור של כ 11% נרשמה בקרב העובדים שמתכוונים להמשיך עם תוכנית הליסינג לתקופת השכרה נוספת. ממצאי הסקר מלמדים כי בתום שנת 2013, עמד נתון זה על שיעור של כ 36%, לעומת כ 32% בסיכום מחצית 2014. נתוני הסקר מלמדים על ירידה מתמשכת מאז 2011, אז הביעו כ 46% מהנשאלים נכונות להמשיך עם תוכנית הליסינג.

דפוסים והרגלים

במסגרת הסקר, נבחנה גם סוגיית העלייה בעלות אחזקת הרכב על הרגלי הנסיעה. ניתוח תשובות הנסקרים מלמד כי במחצית הראשונה של שנת 2014 חלה עליה משמעותית בשיעור המשיבים שהעידו כי חלה תמורה משמעותית בהיקף הנסועה השנתית, מרמה של 31% בשנת 2013, לרמה של 37% במחצית הראשונה של שנת 2014.

לדברי רו"ח אהוד סמורי, שותף בפירמת ראיית החשבון סמורי – תורג'מן: "בטרם ביצוע עסקת ליסינג יש לבחון באופן מעמיק את החלופות למימון רכישת הרכב, שכן שיעורי הריבית שניתנים כיום ע"י הבנקים בעת נטילת הלוואה נמוכים לאין שיעור מהריבית שגלומה בעסקת ליסינג. במציאות בה ניתן ליטול הלוואה בריבית של כ 2.5% מהבנק, יש טעם של ממש בביצוע השוואה מסודרת בין הגורמים השונים. בפועל, אין טעם של ממש בהתקשרות בעסקת ליסינג תפעולי לעובד שאינו נוסע עשרות אלפי קילומטרים בשנה כמו גם שהעובד יכול לבחור את הרכב המדויק לו ולא לבצע פשרה תוך בחירה מרשימה סגורה.

עוד הרבה על ליסינג בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ליסינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully