וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד אגף התנועה: נוריד את סף המהירות שאוכפות המצלמות

11.9.2014 / 17:59

ניצב משה אדרי ידרוש החמרת רף האכיפה למהירות - דוחות יונפקו במהירות גבוהה גם במקצת מהמהירות המותרת וכן, 150 מצלמות יותקנו בכבישים

מצלמות מהירות חדשות. קובי ליאני
מצלמות מהירות חדשות/קובי ליאני

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים קיימה הבוקר שני דיונים שעסקו בעבירות התנועה שאוכפת המשטרה ובטיפול מוקדי הסיכון בכבישים (מה שמכונה "כבישים אדומים"). ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב משה אדרי, אמר ביון כי "ישנה עלייה של 3 אחוזים במספר התאונות הקטלניות ועלייה במספר ההרוגים במגזר הערבי". אדרי הסביר כי המשטרה אמנם נתנה תשומת לב לאכיפה ב'כבישים אדומים' אך במקומות שהוגברה האכיפה לה חל שינוי במספר ההרוגים. הוא אף ציין כי בעקבות מבצע צוק איתן הייתה ירידה של 13 אחוזים באכיפה והייתה עלייה בהרוגים ובתאונות.

בנושא מצלמות המהירות ציין אדרי כי מטרת המשטרה היא להגיע למספר של 150 מצלמות מהירות, שיוחלפו בין 250 עמדות ברחבי הארץ. כמו כן אמר ניצב אדרי כי "הפרויקט יצר פקק בבתי המשפט, בגלל המדיניות לאכוף נסיעה במהירויות גבוהות. לכן אנחנו רוצים להחזיר את האכיפה לסף נמוך כדי ליצור הרתעה. הזמן הממוצע שעובר בין ביצוע העבירה ועד למשפט עומד על 227 יום". ניצב אדרי סיכם כי בכוונת המשטרה להגביר אכיפה, בדגש על הולכי הרגל, וכן לטפל במגזר הערבי, להגביר את פריסת מצלמות המהירות ולצייד את השוטרים בניידות במצלמות.

יו"ר ועדת המשנה, ח"כ דוד צור אמר כי "צריך למקד את האכיפה וההסברה במגזר הערבי". עוד אמר כי הועדה מודאגת ממגמה של פגיעה בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לדבריו, מספר הרוגים מפעולות טרור בשנים האחרונות עומד בממוצע על פחות מ10 הרוגים בשנה, שזה מקביל מספר ההרוגים בתאונות בשבוע אחד בלבד. "אמנם אין מה להשוות, אך אסור לפגוע בתקציבים שמצילים חיים. קיצוץ נוסף בתקציב הרשות זה כמעט מכת מוות". אמר צור.

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully