וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש ראשון עם מיצובישי אאוטלנדר

17.3.2013 / 9:00

החודש הראשון עם מיצובישי אאוטלנדר החדש כבר מאחורינו ועמו גם 5,000 קילומטרים ראשונים. תקלות אין, רשמים חיוביים יש המון

החודש הראשון עם מיצובישי אאוטלנדר החדש שניתן לנו למבחן ארוך טווח עבר מהר, אך לא לפני שהספקנו להציב את מד המרחק על 5,000 ק"מ במדויק. מרחק נסיעה גדול למדי בחודש אחד, אשר משקף כמובן את אופי השימוש שלנו בו (אינטנסיבי), התכיפות (יומיומי) וגם המרחק (בעיקר לצפון הארץ). בנוסף לחיים הסטנדרטיים של כל רכב, האאוטלנדר, בזכות השימושיות הגבוהה שלו, הפך גם להיות רכב עבודה יעיל שנושא את הצלמים שלנו במסגרת צילומי המבחנים בוואלה! רכב. ובמילים אחרות, היפני הזה עובד קשה וגם אוכל חצץ.

רכב המבחן שלנו מצויד רק בהנעה קדמית ולא לכל ארבעת הגלגלים, אבל עם מרווח גחון סביר וגלגלים גדולים, הוא מסוגל לקחת את המשפחה (וגם את צוות הצילום) בקלות בשבילי קק"ל מהודקים, רגע לפני שהפריחה נעלמת ומצהיבה. אם כבר הזכרנו את המשפחה, המושב האחורי שלו אכלס בקלות את שלושת הזאטוטים שלנו - שתי בנות במושבי בטיחות שלב 3 ובאמצע, מושב תינוק שגבו אל כיוון הנסיעה (סל-קל). את זה האחרון ניתן להרכיב גם במושב בקדמי שכן את כרית האוויר ניתן לבטל על ידי סוויץ' ומאחור ישנם גם עוגני איזופיקס לעיגון מושבי הילדים (אך לא במושב הקדמי משום מה).

רכב המבחן מציע 7 מושבי ישיבה, כאשר שני האחרונים מתקפלים מרצפת הרכב. בניגוד למוכר עד כה גם במיניוואנים ייעודיים, המושבים האלה בהחלט יכולים לאכלס אדם מבוגר גם בנסיעות ממושכות, רק שהגישה אליהם מצריכה מעט השתחלות לאחר קיפול שורת המושבים האמצעית. זו אגב נעה על מסילות שמאפשרות כיוון יעיל של המרחב בתא הנוסעים.

מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר/קובי ליאני

לא צמא לדלק

לאור ההיכרות עם הדור היוצא ובשילוב ההיגיון, האאוטלנדר אמור היה להיות זללן דלק לא קטן, אבל המציאות רחוקה מכך מאוד. אמנם אין לו מנוע טורבו קטן נפח כמקובל היום, אבל עם הפחתה של 100 קילוגרמים מהדור הקודם ועם מנוע ותיבת הילוכים (רציפה) מעודכנים, האאוטלנדר שלנו מציג צריכה ממוצעת בנסיעה שרובה מתרחשת בתחום העירוני של 12 קילומטרים לליטר וזה מרשים מאוד.

האאוטלנדר החדש מצויד במערכת עצור וסע שמכבה את המנוע בעמידה ואחרי שמתרגלים לפעולת המערכת, מגלים שבתנועה עירונית אל גוש דן, המנוע כבוי כ-15 דקות מלאות ובכך למעשה נחסך לא מעט דלק. לשאלתכם מהמבחן הראשון שערכנו לו, בעת כיבוי המנוע בעמידה, כבה גם מדחס המזגן. אולם כאשר בקרת האקלים מזהה שהטמפרטורה ברכב עולה (או יורדת, לצורך העניין), המנוע מונע שוב והמזגן ממשיך לקרר את תא הנוסעים.

בנסיעות בינעירוניות, ובלי להשתדל יתר על המידה, רק על ידי הקפדה על נהיגה רגועה ובשימוש בבקרת השיוט, האאוטלנדר מסוגל להתייצב ללא קושי על צריכה ממוצעת של 15 קילומטרים לליטר, וזה כבר ממש מרשים. איכות הנסיעה בו גבוהה ושקטה והמתלים הרכים סופגים היטב את מהמורות הדרך וכשמסיעים ילדים מאחור, החלונות המושחרים בהחלט מסייעים בשבירת קרני השמש.

בעד: שימושיות, מרחב, צריכת דלק
נגד: ראות החוצה בתמרונים צפופים

מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר/קובי ליאני

ממצאים עד כה

מנוע וביצועים: עם 150 כ"ס בלבד וכ-20 קג"מ, לא מדובר ברכב ספורטיבי, אבל בשום שלב של הנסיעה האאוטלנדר לא מעביר תחושה של רכב איטי. להיפך, כאשר מצמידים את הדוושה הימנית לרצפה, הוא צובר מהירות בקצב משכנע ויוצא לעקיפות בקלות.

צריכת דלק: בתחום עירוני משולב, הצריכה עומדת על 12 ק"מ לליטר. בפקקים כבדים, כ-10 ק"מ לליטר ובשיוט נינוח הצלחנו לעבור גם יותר מ-15 ק"מ לליטר. זה אומר שטווח הנסיעה על מכל דלק יחיד יכול להגיע גם ל-700 ק"מ.

נוחות נסיעה: מתלים רכים הופכים את הנסיעה לנוחה מאוד. בורות ושיבושים נספגים היטב, בידוד הרעשים טוב מאוד ולכן נסיעות ממושכות עוברות ללא קושי.

שימושיות: עם תא מטען גדול מאוד, עם מושבים שנעים על מסילה ומגוון תאי אכסון, השימושיות מצוינת. ניתן להכניס עגלת ילדים גם לאורכו של תא המטען.

מושבים והסעת ילדים: יש עוגני איזופיקס במושב האחורי, אין בקדמי, אך שם ניתן לבטל את כרית האוויר לשם הושבת מושב תינוק (אך עדיף לעשות זאת מאחור) במקרה הצורך. המושב האחורי רחב מספיק כדי לאכלס שלושה מושבי ילדים, מהם שני בוסטרים וסלקל אחד.

בידוד תא נוסעים: האאוטלנדר אמנם השיל המון משקל ביחס לדור הקודם, אבל בידוד הרעשים שופר. רעשי כביש ורוח כמעט שלא נשמעים ורק המנוע מורגש כשהוא מומרץ לסל"ד גבוה.

התנהגות כביש: האאוטלנדר לא נועד להיות רכב לתקיפת כבישי נהיגה. המתלים הרכים, יחד עם ההגה החשמלי מבהירים מיד שלא זה העניין כאן, אלא קלות בנסיעה וידידותיות. עם זאת, האאוטלנדר מסוגל לבלום בחוזקה ולשנות כיוון במקרה חירום כשמערך הבקרות האלקטרוניות שומר על האחיזה.

שבילים וטיולים: ברכב המבחן אין הנעה כפולה, אבל אין שום בעיה לבקר בשבילי קק"ל ואף מעט מעבר להם. לא היינו מנסים לתקל עמו מעברים טכניים או לחלוף על פני סלעים וחול רך.

מיצובישי אאוטלנדר יוצא למבחן ארוך טווח

מבחנים ארוכי טווח? רק בוואלה! רכב

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully