וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי i10: חודש שני למבחן ארוך טווח

14.5.2014 / 9:53

בחודש השני למבחן, מגיעה יונדאי i10 ל-7,000 קילומטרים על השעון. בתפריט החודש גיחה למצפה רמון, מספר דילוגים צפוניים, והרבה עיר. למכונית ולנוסעים שלום

יונדאי i10 ארוך טווח. ניר בן טובים
יונדאי i10. שווה לעבור מסופר מיני למיני?/ניר בן טובים

כמי שמחזיק בביתו יונדאי i20בת ארבע שנים, הייתי סקרן לפגוש את האחות הקטנה במשפחה. i10 החדשה נראית הרבה יותר מודרנית מהדור הקודם, ותא הנוסעים מפתיע לטובה. המרחב מלפנים גדול, עם הרבה מרווח ראש וכתפיים. לוח המחוונים מפורט, יש שילוב נאה של צבעי שחור ובז'. הישיבה נמוכה מדי, וזה חבל; מנגנון הגבהת מושב הנהג אינו פותר את הבעיה במלואה, ולנהגים קצרי קומה זה עשוי להפריע.

כאשר אני מתרווח מאחורי הגה ה- i10 בנוחות, קשה למבוגר מגודל להיכנס מאחורי; אם אוותר במקצת על תנוחת ה'כולנו מסובין' שלי, ניתן להסיע ביונדאי ארבעה מבוגרים, גם לנסיעות ארוכות. המושבים האחוריים ומידות תא המטען מסגירים את מידות ה'מיני' של ה-i10, אבל זה לא הפריע לנו להגיע אל ליל הסדר בחיפה עם שני ילדינו המגודלים ועם מגשי גפילטע פיש המספיקים להאכיל את הבריגדה השישית.

יונדאי i10 ארוך טווח. ניר בן טובים
יונדאי i10 ארוך טווח/ניר בן טובים

ציפיות בתנועה

היונדאי מפתיעה לטובה, ברמת העידון הכללית שלה (במחיר 79,000 שקל לגרסת 1.2 האוטומטית, אולי זה לא צריך להפתיע). ה- i10 מגהצת היטב שיבושי דרך קטנים וסדקי אספלט, קצת קשה להאמין שהזאטוטה יושבת על צמיגי 175/65/14 צנומים כל כך. כניסה מהירה לגדודיות ברוטליות מוציאה אותה משלוותה, והנוסעים מאחור לא ייהנו.

ה- i10הפתיעה לטובה גם במחלקת המנוע; מנוע ה-1.2 ליטר אינו מספק תאוצות חזקות, אבל אין לו רגשי נחיתות בזינוקים מהמקום ובתאוצות. אל תחפשו ביצועים לוהטים, אבל בוודאי שתמצאו זריזות המספקת את הגדרותיה הצנועות של מכונית מיני עירונית. רמת האבזור מספיקה לגמרי, אהבתי גם את פנסי הצד הנדלקים בהפניית ההגה; זה עוזר מאוד בתנועה עירונית, ובחיפוש מקומות חניה.

היונדאי אולי קטנה, אבל היא לא רק חיית עיר; היא משייטת בקלילות מעבר ל-120 או 140 קמ"ש, ובכביש 6 מצאנו עצמנו דוהרים חופשי במסלול השמאלי. היציבות הכיוונית מצוינת ואני יכול לדווח לכם שהיא התמודדה בכבוד בכמה מבחני בלימה במהירויות גבוהות עד מאוד. מפתיע ומשמח לראות איזו נשיכה יש לצמיגים הדקיקים האלה!

בתפריטנו נכללו כמה קטעי נהיגה הררית. כאן מורגש חסרון הכוח ויש לסגל נהיגה זורמת ורציפה, אבל ממש לא שבלולית. ההיגוי והשלדה מספקים ומאפשרים לשמור על קצב אבל אל תצפו לניהוג GTI, זו לא המחלקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יונדאי i10 ארוך טווח. ניר בן טובים
המרווח טוב מלפנים, פחות מאחור/ניר בן טובים

במבחן המשאבה

אחת הסיבות העיקריות לקניית מכונית מיני, הוא הרצון לצמצם את תקציב הדלק המאיים על ארנק המשתמש. בנהיגה נינוחה מצאתי את עצמי מוציא מה- i10 18 ו-20 ק"מ לליטר, בלי בעיה. זו תצרוכת הדלק אותה תקבלו במהירויות חוקיות מחוץ לעיר, אבל גם בשיוט במהירויות 120-110, תוציאו בקלות 16 קילומטרים לליטר. טרחתי ומצאתי שאפילו בנהיגה הררית 'ספורטיבית', היא עשתה למעלה מ-11 ק"מ לליטר. בעיר תוציאו 10 ק"מ ואף יותר מכל ליטר מוזהב, זה בסדר גמור.

i10היא מכונית מצוינת לשני קצוות הספקטרום החברתי - זוהי 'מכונית פתיחה' מצוינת לנהגים צעירים, שייהנו מעלויות התחזוקה הנמוכות. ברגע שמתפתחת משפחה של ממש, היא כבר קטנה מכדי לשמש כרכב ראשי - יש מקום רק לשני ילדים, קשה להכניס לתא המטען עגלות תינוק ושאר פריטים משפחתיים. ואז מגיע חלון הזמן שלנו, פנסיונרים שילדיהם עזבו את הקן. עבור שני מבוגרים זהו רכב חמוד ונעים, ובמידה ומקפלים את המושב האחורי - אפשר גם להוביל מטענים גדולים יותר, אל הילדים שעזבו את העיר.

על הצד הטכני:
מידות (אורך, רוחב, גובה): 366.5, 166, 150 ס"מ
בסיס גלגלים: 238 ס"מ
נפח תא מטען: 252 ליטר
משקל: 1,000 ק"ג
מיכל דלק: 40 ליטר
מנוע: 1.2 ל'
הספק: 87 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט: 12.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית 4 מהירויות עם אפשרות תפעול ידני
בלמים: דיסק מאוורר מלפנים, דיסק מאחור
מתלים: מקפרסון מלפנים, קורת פיתול מאחור
צמיגים: 175/65 R14
גלגל חלופי: קטן
100-0: 13.8 שניות
מהירות מרבית: 163 קמ"ש
צריכת דלק (יצרן): 12 ק"מ לליטר בעיר, 19.6 בבינעירוני
בטיחות: 6 כריות אוויר, בקרת יציבות
מחיר: 79,000 שקל
מרווח טיפולים: פעם בשנה או כל 15 אלף קילומטרים, לאחריו כל 20 אלף קילומטר

חודש ראשון במבחן ארוך טווח ליונדאי i10

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully