וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: חודש שלישי עם יונדאי i10 החדשה

יונדאי i10 מגלה תקלות ראשונות ששלחו אותה למוסך, אבל חושפת יכולת שלא דמיינו עד כה. משפחתית לעניון העליון?

מבחן ארוך טווח יונדאי i10. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח יונדאי i10/קובי ליאני

כמו כל מכוניות המיני בישראל, ה-i10 החדשה היא מכונית קטנה שמיועדת בעיקר לשימוש עירוני כשבין שקהל לקוחותיה נמנים שני קצוות שונים אך דומים בצרכיהם - צעירים מחד ומבוגרים ללא ילדים מאידך. באמצע אפשר למצוא פה ושם גם שימוש כמכונית שניה, אבל להשתמש ביונדאי i10 כמכונית משפחתית לזוג הורים ושלושה ילדים, גם אנחנו לא דמיינו לעצמנו שהדבר יהיה אפשרי. אז אחרי שבחודש הראשון, בהתאם להגדרות, הצעיר בקרבנו השתמש בה ובחודש השני המבוגר שבחבורה שלנו סחב אותה לכל קצות הארץ, הגיע התור שלי, של בעל המשפחה ושלושת מושבי הבטיחות שלנו.

חמישה נוסעים נכנסים

משימה זו משימה וגם את הפרויקט הזה קיבלנו בשמחה - איך דוחסים שני הורים ושלושה ילדים במושבי בטיחות למכונית קטנה כל כך? ניסינו כל מני קונפיגורציות וזו של שלושת המושבים זה לצד זה מאחור נפלה מיד בניסיון הראשון - ה-i10 צרה מלהכיל את השלושה יחד מאחור.

בסופו של תהליך ניסוי וטעיה, הוחלט על מיקום שני מושבים מאחור, של הזאטוט הקטן בחבורה (מושב שלב 2) ושל הבת האמצעית (מושב שלב 3) ומלפנים את הבוסטר של הבת הגדולה (כמובן לא לפני שווידאנו שהדבר מותר בחוק) ומה שאפשר זאת הוא היכולת לבטל את כרית האוויר בעזרת מתג בצדו הימני של הדשבורד. הסידור הזה אפשר להורה אחד לנהוג ולאחר לשבת מאחור, שכן נותר מספיק מקום לישיבה שם. גם עם ממדיו המוגבלים של תא המטען למדנו להסתדר - לומדים לארוז רק את מה שצריך בתיקים קטנים וכדי להוביל בו עגלה יש לפרק את הכיסוי העליון.

לזכותה של ה-i10 אפשר לומר שלמרות שהייתה מלאה עד אפס מקום בנוסעים ומטען, מנוע ה-1.25 ליטר שלה התמודד בכבוד עם המשימה. ממד ההאצה לא נפגע באופן ממשי, לא הייתה לה שום בעיה לשייט סביב המהירות החוקית וגם להציג יכולת להעפיל למהירות גבוהה של ממש בכביש המהיר. את המחיר משלמים בצריכת הדלק. ה-i10 התגלתה כמכונית שכדי ליהנות בה מצריכה דלה של הנוזל היקר, צריך לנהוג בעדינות ורצוי רחוק ככל הניתן מהעיר. אז אפשר להשיג צריכה של כ-16 קילומטרים לליטר בממוצע, אך כשמנסים לנהוג בה בקצב מעט יותר זריז, הצריכה צוללת במהירות לכדי 13 קילומטרים לליטר בממוצע ואף פחות מכך.

מבחן ארוך טווח יונדאי i10. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח יונדאי i10/קובי ליאני

רואה מוסך

בסופו של החודש השלישי למבחן הארוך טווח ליונדאי i10 הגיע מד המרחק לצבירה של 12,000 קילומטרים, כך שרק בחודש זה לבדו גמאנו עמה 5,000 קילומטרים. אולם מעט לפני סוף החודש וכתיבת דיווח זה, רצף של שתי תקלות התעורר ושלח אותנו למוסך. התקלה הראשונה הייתה בשקעי ה-12 וולט שבתא הנוסעים (בבסיס הדשבורד ובין המושבים הקדמיים) וזו גרמה להם להפסיק לעבוד. הצצה בלוח הנתיכים (פיוזים) גילתה שני פיוזים שרופים. זמן קצר אחר כך, נדלקה נורת צ'ק-אנג'ן (בדוק מנוע) בלוח המחוונים ובצבע כתום.

כבר למחרת הבאנו אותה אל המוסך המרכזי של יונדאי שבפתח תקווה ואל שתי תקלות אלה הוספנו תלונה על רעשים מכיוון חלקו האחורי של הרכב. רעשים שמקורם נדמה לנו במתלה האחורי, שכן כאשר הרכב היה עם משקל (לפחות שלושה נוסעים) רעש התקתוק נעלם. הרכב נבדק במשך כשלוש שעות במוסך והפיוזים השרופים הוחלפו, התקלות שגרמו לנורת המנוע לדלוק אופסו (לא תוקן דבר מעבר לכך ונתבקשנו להמשיך לנסוע ולראות את התקלה תחזור) ולדברי המכונאי, הרעש מאחור נבע ממגש תא המטען כשהפתרון לכך היה כיוון מחדש.

בכל הקשור לנורת המנוע, אנו נמשיך לעקוב אחר העניין. נכון לרגע זה, התקלה לא חזרה. שקעי ה-12 וולט חזרו לפעול כרגיל, אך גם הרעש מחלקו האחורי של הרכב לא נעלם. בתחושה שלנו הוא אפילו התגבר. גם לכך נשים לב בחודש הבא למבחן ארוך הטווח שלנו.

חודש ראשון עם יונדאי i10

חודש שני עם יונדאי i10

מבחנים ארוכי טווח רק בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully