וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: נפרדים מיונדאי i10

בחודש השישי והאחרון, יונדאי i10 שבמבחן ארוך טווח מגיעה לטיפול תקופתי במוסך, רגע לפני הפרידה והשבתה ליבואן. כמה עלה הטיפול?

מבחן ארוך טווח יונדאי i10. קובי ליאני
יונדאי i10 מסיימת שישה חודשים מפרכים על הכביש במבחן ארוך טווח/קובי ליאני

כמה עולה טיפול ראשון ביונדאי i10 החדשה? בחודש השישי והאחרון, המכונית הקטנה שנמצאת אצלנו במסגרת מבחן ארוך טווח מבקרת במוסך לטיפול תקופתי. אולם לפני שנספר לכם מה העלות ומה נעשה בה, נסכם את התקופה הממושכת שבה בילינו יחד.

ה-i10 החדשה שניתנה לנו, הגיעה עם המנוע הגדול - 1.25 ליטר וברמת האבזור הגבוה, סופרים. מהיום הראשון שבו קרענו ממנה את הניילונים ועד האחרון שבו היא הושבה אחר כבוד אל היבואן עם 17,400 קילומטרים, אפשר לומר שהיא לא נחה. ריבוי הקילומטרים שמצליחים לעבור את הנסועה השנתית הממוצעת של ישראל במחצית מהזמן אומר הכל. היא שוטטה ברחובות גוש דן בדיוק באותה המידה בה היא ביקרה באילת, בגולן או בכל פינה אחרת בישראל. כן, האתגר היה גדול ואנחנו יכולים לומר שהיא עמדה בו בהצלחה.

מבחינת השימוש, למרות ממדיה הזעירים, היא הצליחה להתנהג כמו גדולה כמעט בכל ממד. ראשית, איכות הנסיעה הגבוהה שלה מאפשרת לבלות בה למרחקים ארוכים ושעות רבות מבלי לחשוב שנוסעים על קרש גיהוץ חסר עידון. המושבים שלה תומכים היטב בגוף וגם בידוד הרעשים מקבל ציון טוב. אחר כך, למרות החשש גילינו שגם את המשפחה היא יכולה לשמש ביעילות, עבור שני הורים ושלושה ילדים. זה לא לגמרי אידיאלי, אבל בהחלט אפשרי וגם עם תא המטען הקטן למדנו להסתדר עם אריזה חכמה.

מבחן ארוך טווח יונדאי i10. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח יונדאי i10/קובי ליאני

יש מנוע

מנוע ה-1.25 ליטר שלה מפיק 87 כ"ס וגם 12.2 קג"מ. זה לא נשמע הרבה וגם לא מרגיש הרבה, גם בשל תיבת הילוכים עם ארבעה כאלה בלבד, אבל הביצועים מספקים בקטגוריה - 13.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. אין לה בעיה לשייט בנינוחות סביב המהירות החוקית, או לעבור אותה בהרבה כשמבקשים (מהירות מרבית של 163 קמ"ש). עקיפות עם זאת צריך לתכנן מראש ורצוי שתהיה לפניכם רצועת אספלט ארוכה מספיק.

למרות זאת, ממכונית קטנה וקלה שכזה (961 ק"ג) ציפינו לצריכת דלק טובה יותר. הממוצע היומיומי בנסיעה עירונית בגוש דן הביאו אותה לצריכה ממוצעת של 11-12 קילומטרים לליטר. נתון לא מספיק טוב בקבוצה הקטנה והחסכונית הזו. עם זאת, נסיעה רגועה לאילת הניבה צריכה של מעל ל-16 קילומטרים לליטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מבחן ארוך טווח יונדאי i10 חודש רביעי. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח יונדאי i10 חודש רביעי/קובי ליאני

על הליפט

באמצע החודש האחרון ה-i10 הגיעה ל-15,000 ק"מ, מה שאומר ביקור במוסך להחלפת הנוזלים המסורתית. הטיפול עצמו נעשה במרכז השירות של יונדאי בפתח תקווה שם היא התקבלה במהירות ואנחנו נשלחנו לחדר ההמתנה. מצאנו שם מכונת קפה, מחשב עם אינטרנט מהיר, עיתונים, טלוויזיה ומכונת שתיה קרה. כל מה שצריך כדי להעביר את הזמן.

אבל זמן רב לא העברנו שם כי הטיפול היה מהיר למדי - שעה ועשר דקות בלבד מרגע שמסרנו את המפתחות. בטיפול זה קיבלה היונדאי מסנן שמן, 3 ליטרים שמן ובורג ריקון חדש והעלות של הכל כולל העבודה ומע"מ הסתכמה ב-541 שקל בלבד לפי הפירוט הבא: עבודה 242 שקל, מסנן שמן 59 שקל, שמן מנוע 147.6 שקל ומע"מ - עלות הוגנת בהחלט ואפילו יותר מכך. הרכב חזר אלינו רחוץ ומריח טוב.

מבחן ארוך טווח יונדאי i10. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח יונדאי i10/קובי ליאני

סוף טוב

המכונית הקטנה של יונדאי סיימה את כהונתה אצלנו לא לפני שלימדה אותנו לקח חשוב - שאפשר גם אחרת. שאפשר להסתפק ברכב קטן ולהעדיפו על פני אחר גדול בהרבה מבלי לשלם על כך מחיר כבד מדי. אולי הפרזנו מעט בשימוש המשפחתי עם 5 נפשות, אבל אין לה שום בעיה להוות מכונית שניה בבית משפחתי, או מכונית ראשונה לזוג צעיר ללא ילדים או עם כאלה שעברו של שלב העגלה, שכן אנחנו לא הצלחנו להכניס אחת אל תא המטען בצורה יעילה. ועד שיגיע הרכב הבא, אנחנו עוברים לבחון את רכבת ישראל בדרך מהבית למשרד.

מה חושבת הנהגת על יונדאי i10?

חודש רביעי עם יונדאי i10

חודש שלישי עם יונדאי i10

חודש שני עם יונדאי i10

חודש ראשון עם יונדאי i10

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully