וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה טיפול ראשון לאוקטביה RS?

21.10.2014 / 12:26

מהר מאוד אחרי שהגיעה לידנו, צברה הסקודה אוקטביה RS הכחולה 15,000 קילומטרים ששלחו אותה למוסך לטיפול ראשון. כמה עלה? ועוד קודם, כמה תובנות

מבחן ארוך טווח סקודה אוקטביה RS. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סקודה אוקטביה RS/קובי ליאני
האוקטביה RS שניתנה לנו למבחן ארוך טווח, הצליחה לשבור שיאים של ממש במשיכת תשומת לב

כמעט כל מכונית חדשה, ולא משנה אם זו זולה או יקרה, עממית או כזו המיועדת לעשירון העליון, מצליחה למשוך מידת מה של תשומת לב מהסביבה. גם אם זו נחשבת לאנונימית ואפרפרה, מישהו בסוף יזהה אותה במגרש החניה או ברמזור, יביט בה ארוכות או אפילו יטרח לשאול כמה שאלות עליה. אבל האוקטביה RS שניתנה לנו למבחן ארוך טווח, הצליחה לשבור שיאים של ממש במשיכת תשומת לב.

כבר נהגנו בעבר במכוניות חזקות, חריגות או יקרות במיוחד, אבל אף אחת ללא יוצא מן הכלל לא הצליחה לסובב ראשים ולגרור תגובות מכל קצוות הספקטרום - מאהדה, דרך דחף בלתי נשלט להציע לה לערוך תחרות על הכביש וכלה בהצקות וניסיונות נבזיים להתנכלות. זה בגלל הצבע התכול? אולי הג'נטים הענקיים? הבלמים האדומים? הספוילר והאגזוזים? אולי בגלל כולם יחד.

זו לא הגזמה, זו אמת לאמיתה: במשך כל החודש הראשון שהרכב נמצא בידינו, לא רק בכל יום, אלא בכל נסיעה, כמעט בכל עצירה ברמזור וללא יוצא מן הכלל - בכל תדלוק, קורה משהו. טוב או רע, אבל קורה. רוצים דוגמה? נהג סקודה סופרב עקף אותנו בצומת (כמובן שמהנתיב האסור) רק כדי להודיע לנו שזהו, מחר הוא הולך לסקודה לעשות טרייד על הסופרב שלו בשביל RS בול כמו שלנו. בתחנת דלק בשפלה ניגשה אלינו קבוצה ודרשה שנספר להם בדיוק מאיפה קנינו את הג'נטים והספוילר (ולא האמינו שלא קנינו). בצפון רמת הגולן שוטר עצר אותנו לא על מהירות - הוא מהר להתוודות, כי היה חייב לראות אותה מקרוב. ורגעים לפני כתיבת שורות אלה, נהג סקודה אוקטביה TSI ליסינגומטית הציע לנו לצאת איתו ל"לחיצה" בכביש 431 ונצמד אלינו עד כמעט פגיעה מהצד ומאחור כשסירבנו והסיפורים נמשכים כמספר הנסיעות שערכנו עמה. כמו שאמרנו, תשומת לב לפעמים נחמדה, לפעמים מציקה ולפעמים מסוכנת.

מבחן ארוך טווח סקודה אוקטביה RS. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סקודה אוקטביה RS/קובי ליאני

ניצנים של התמכרות

האוקטביה שלנו שוחררה מהחלפת השמנים ובסוף הוגש לנו חשבון של 708 שקלים

המבינים שבניכם יבינו על מה אנחנו מדברים עכשיו, על ניצני ההתמכרות למה שהאוקטביה הזו מציעה. זה כיף גדול להתניע אותה בבוקר ולצאת לעבודה, להרגיש את המנוע שלה נושף ורושף כשהוא מאיץ אותה קדימה עם ערימות של מומנט בגלגלים הקדמיים. זה די צפוי כשדוחפים לה בחזית מנוע 2.0 ליטר מוגדש שמפיק 220 כ"ס ויותר מ-35 קג"מ בסל"ד אפסי כמעט. אבל הקסם האמיתי של ה-RS הזו הוא בהכלאת היכולת הדינאמית של הגולף GTI עם המכונית הכי מבריקה בתחום השימושיות - סקודה אוקטביה. יש לנו תחושה שתשמעו מאיתנו הרבה על החיבור הזה בחודשים הקרובים.

בינתיים, נזכיר לכם שהאוקטביה RS נמסרה לנו למבחן ארוך טווח אחרי שתפקדה כארבעה חודשים כמכונית ההדגמה של היבואן והגיע אלינו עם כ-14,000 קילומטרים. זה אומר שימים אחדים בלבד אחר כך, כבר חזרנו אל צ'מפיון מוטורס, או יותר נכון אל המוסך המרכזי של החברה לצורך טיפול ראשון.

לא הרבה קורה בטיפול הזה. הרכב נבדק, הגלגלים מפורקים לבחינת הבלמים ושאר רכיבים, שמן המנוע והמסנן מוחלפים וזהו, אם לא מחשיבים את הרחיצה שבסוף הטיפול. מרווח הטיפולים של האוקטביה הזו זהה לכל מכוניות החברה ועומד על 15,000 קילומטרים או שנה, כאשר טיפול גדול יותר קורה רק בהגיעה ל-60,000 קילומטרים. האוקטביה שלנו שוחררה מהחלפת השמנים ובסוף הוגש לנו חשבון של 708 שקלים. לא הטיפול הזול ביותר שחווינו, אבל לגמרי לא היקר שבהם.

עד שהרכב שוחרר ונרחץ, הספקנו למצוא במרכז השירות שבפתח תקווה חדר המתנה נעים עם מכונת קפה, טלוויזיה, עיתונים ומחשבים מחוברים לרשת, יש גם חיבור WIFI למי שצריך ולמי שחייב, ניתן גם לשכור רכב בעלות שמסובסדת ברובה על ידי היבואן, למשך הזמן שהרכב במוסך.

בסופו של החודש הראשון מד המרחק מגיע לכדי 16,800 קילומטרים ובחודשים הקרובים נספר לכם איך נראים החיים איתה בהיבט הספורטיבי, המשפחתי ועוד. אז זכרו לעקוב אחרינו.

עוד על סקודה בוואלה! רכב

מבחנים ארוכי טווח? רק בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully