וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית שהתחפשה למרבה רגליים

ירון אדרי

15.8.2011 / 12:59

פלייק היא מכונית רעיונית שמתאימה את עצמה לסביבה באמצעות מעטפת חיצונית משבבי קרבון ו-12 רגליים במקום גלגל. אין סוף לדימיון

«iframe width="470" height="349" src="https://www.youtube.com/embed/M1QdkqTUfFg" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

(צילום ועריכה: יצרן)

לבעלי חיים יש את היכולת להתאים עצמם לסביבה כמעט בכל רגע נתון. חתול למשל מקמר את גבו, כלב סומר שערותיו ועוף דורס משנה את מבנה הכנפיים כדי לצלול במהירות לכיוון הקרקע. אפשר לומר שזה בערך הרעיון שעבר למעצב דה פנג כשישב מול המחשב ויצר את הפלייק (Flake), זה ואפר הסיגריות שלו. כשמה, המכונית מוכסה שבבי קרבון במעניקים לה את יתרונה על פני כל מכונית אחרת.

לכל אחת מ-250 פיסות הקרבון המרכיבות את מעטפת המכונית יש חיים משל עצמה. על ידי חיבורים מזעריים לסולונואידים (באנגלית זה נשמע אפילו יותר מופרך), ניתן להזיזן כדי להעניק למכונית יתרון בתנועה. כך למשל ניתן לכנסן למבנה שטוח ואחיד לטובת יתרון אווירודינמי בנהיגה מהירה ופעולה הפוכה תיצור התנגדות כדי למקסם את יכולת הבלימה. כמובן שהעיצוב משתנה אף הוא בהתאם לרצון הנהג שכמו חיה יכול להעניק לה מראה מאיים.

ואם חשבתם שכאן תמו הדימיונות של פנג, טעיתם. במקום להסתפק בחישוק וצמיג בכל אחת מפינות המרכב, הוא בחר להשתמש ברוטור מכני המורכב מ-12 זוגות רגליים. בעת סיבוב, כל רגל מתאימה עצמה באופן תמידי לתנאי הקרקע להשגת אחיזה מקסימלית. בשל כך, כל רגל מהווה גם בולם וכך נחסך הצורך במערכת מתלים מורכבת. פנג מכנה את הגלגלים שלו 'D שייפ' בשל צורתם השטוחה הנוצרת בעקבות המגע עם הקרקע וכן מדגיש כי הרגליים מאפשרות לפלייק תנועה גם בשטח. על מנועים אגב, אין כל מילה.

פלייק הינה הרעיון השלישי של פנג למכונית אדפטיבית, עליה הוא עמל כבר מעל לשנתיים. היא החלה כעבודת הגמר שלו באוניברסיטת קובנטרי כשהמקור לרעיון היה בכלל הסרט מכוניות. "ראיתי איך הן רוכנות בפניות ומייד רציתי לתכנן מכונית אמיתית שתעשה זאת גם". אמנם רחוק היום בו פלייק תהיה מכונית אמיתית, אבל תודו שהייתם רוצים אחת בחניה.


עוד עיצובים משוגעים בוואלה! רכב

יש לכם גם רעיון? כנסו לפורום וואלה! רכב

מה דעתכם על הפלייק? בואו לדבר על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דה פנג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully