וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה מכווצת את לאס וגאס

מותג סיון של טויוטה יחשוף בתערוכת SEMA בלאס וגאס מהדורות חמות ומוטרפות למכונית המיני IQ. על מי כדאי להמר?

בזמן שטויוטה מדליפה לרשת רמזים ראשונים להשקת מכונית הספורט החדשה FT-86, מותג הצעירים של היצרנית היפנית, סיון, משגר לתערוכת SEMA בלאס וגאס שורה של כלי-רכב משופרים ותפוחי הופעה, כשבחזית מתנוססת דווקא מכונית מיני עירונית וזולה – IQ. הגמדה החסכונית שהייתה פורצת דרך בתחומה, מראה שלא צריכים להיות משעממים וקמצנים רק משום שבוחרים במכונית קטנטנה.

מבין שלושה דגמים, שניים מושכים את מרב תשומת הלב. הדגם הראשון שייך לבית המשפרים של טאטסו (TATSU), תחת הכותר iQ-MR. בחסותו מקבלת IQ חבילה רחבה של חיפויים יקרי-ערך כמו נגיעות קלות של קרבון (סיבי פחמן) ומערכת פליטה מפלדת אל-חלד מחברת BURNS. בין קשתות הגלגלים המעוצבות הותקנו חישוקי 15 אינטש תוצרת אקסיס שמחקים צורה של פרחים (בכל זאת צריך התייחסות לסביבה).

בתא הנוסעים, כל המפרט הבסיסי עבר רה-ארגון, וחלק מהמרכיבים הוסרו. על מלאכת ההתקנה השתלטה חברת ספארקו שאחראית על המושבים, כלוב ההגנה התקני, גלגל ההגה, רתמות המושבים, רשתות החלונות ועוד. למרות כל התוספות המקשטות, הפרט המעניין ביותר ברכב הוא התקנת המנוע בחלק האחורי של המכונית והסבתה להנעה אחורית. חברת Marvik Motorsports תככנה את המנוע מחדש שיתאים לשאר המכללים, אבל טרם נחשפו הפרטים הטכניים אודותיו, פרט לעובדה שההספק זינק בכמה עשרות כוחות סוס.

למי שמעדיף גרסת ביצועים עירומה וקיצונית, מייקל צ'אנג (לא שחקן הטניס), מייסד סדנת איווסיס, ימכור לכם את ה-IQ איווסיב (Evasive) שלו. כמו טאטסו, גם כאן מדובר בהמרה כללית של המכונית העירונית לגרסה שונה לחלוטין מדגם המפעל. אולם, שלא כמו טאטסו, צ'אנג עיבד את המכונית לרכב מירוצים מן השורה, כולל קיט קרבון כמעט מלא (כולל ליפ ספויילר), מתלים מיועדים למסלול וצמיגי מירוץ של חברת טויו מסדרת ADVAN.

לסדנת איווסיב יש עבר מפואר ותארים רבים. באמצע העשור הקודם היא הפיקה מיצובישי לנסר איבו 9 שקבעה זמני שיא על מסלולי מירוצים בקבוצה שבה היא מתחרה, וכן רבים מלקוחותיה הצליחו לחלץ זמנים מצויינים במסגרות תחרותיות. ב-SEMA אגב מוסדרים גם פרסים כספיים לזוכים בתחרות: המקום הראשון לוקח הביתה מעל עשרת אלפים דולרים. מי משתי ה-IQ תהיה בעלת הסיכוי הגבוה יותר לקטוף את הפרס? אולי תחליטו אתם.

עוד סדנאות שיפורים בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה
  • sema

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully