וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת אסן: כל השיפורים תחת קורת גג אחת

בזמן שבישראל אסור לשדרג כלי רכב, האירופים חוגגים. תערוכת שיפורי הרכב באסן ממחישה שלא רק קילומטרים מפרידים בנינו לבין אירופה

קובי ליאני

צילום: קובי ליאני
עריכה: רן צימט

סדנת טקארט

סדנת טקארט הגרמנית המתמחה השדרוג רכבי פורשה, הגיעה לאסן, התערוכה הביתית שלה עם שלוש מכוניות חשובות שזה עתה סיימו מסכת שדרוגים. הראשונה היא פורשה קאיין בשתי גרסאותיה המוגדשות - טורבו דיזל וטורבו בנזין. שתי הגרסאות קיבלו טיפול חיצוני עשיר בסיבי פחמן כולל חישוקי ענק במידות של עד 23 אינטש, אבל גם לא מעט כוח וביצועים. גרסת הדיזל מקבלת תוספת של 40 כ"ס ו-7 קג"מ שעוזרים לה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.2 שניות ול-160 קמ"ש תוך 18.9 שניות. גרסת הטורבו בנזין מציעה שתי רמות כוח, האחת 560 כ"ס ו-79.5 קג"מ (4.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-9.9 שניות ל-160 קמ"ש) והשניה מותחת את רף הכוח לכדי 660 כ"ס ו-89.7 קג"מ.

שניה בהיצע היא הפנמרה הסלונית GT. גם זו קיבלה טיפול מקיף לעיצוב החיצוני שפער בה לא מעט חורי אוורור, אך אלה מגיעים כתגובה לחיזוק המנוע. טקארט קוראים לה גרנד GT כשהמשמעות של כך, היא חילוץ 630 כ"ס ו-89.7 קג"מ ממנוע ה-V8 בנפח 4.8 ליטר, כפול המגדשים.

שלישית ואחרונה כאן, היא ה-911 GTStreet RS המבוססת על ה-911 GT2 של פורשה. מלבד צבע זועק, מתלים מתכווננים במלואם והמון תוספות חיצוניות, בזכות החלפת המגדשים, צנרת הפליטה, האינטרקולר ועוד, המנוע עצמו יציע עליה של 200 כ"ס וכ-23 קג"מ ביחס למקור, מה שמביא את התפוקה לכדי 700 כ"ס ו-89.7 קג"מ של מומנט. את הזינוק ל-100 קמ"ש היא תשלים תוך 2.8 שניות ותראה 200 קמ"ש בלוח המחוונים תוך 9 שניות בלבד. הדחיפה קדימה לא תיעצר לפני שתראו 352 קמ"ש בצג.

טקארט – סדנת השיפורים טקארט. קובי ליאני
טקארט – סדנת השיפורים טקארט/קובי ליאני

סדנת ABT

סדנת ABT הגרמנית מעדיפה לטפל ברכבי פולקסווגן ואודי ואל התערוכה הזו היא מגיעה עם שורה ארוכה של מכוניות משודרגות. העיקרית והבולטת ביניהן היא כמובן אודי R8 בגרסת GT S של ABT. החברה המופרעים של הסדנה לקחו את גרסת הספיידר, והפכו אותה לעוד יותר בולטת לעין על ידי תוספות רבות. אלה כוללות ציור 'אייר בראש' על כל רחבי גופה, על ידי החלפת חלקים רבים בתא הנוסעים לאחרים עשויים סיבי פחמן שנצבעו באדום שקוף למחצה, וכמובן התקינו בה מתלים משודרגים. השדרוג לא פסח על מנוע ה-V10 והספקו עלה מ-525 כ"ס לכדי 620 כ"ס בעזרת שינויים כמו תוכנת ניהול מנוע, מערכות יניקה ופליטה משוחררות ועוד. ל-100 קמ"ש תגיע האודי הזו כעת תוך 3.6 שניות והיא תשיק ל-320 קמ"ש מרביים.

את החיפושית החדשה עוד לא פגשנו על הכביש ול-ABT כבר יש מה להציע לה. מלבד העיצוב החיצוני שמזכיר מכוניות מסלול קלאסיות, המנועים לוקחים אותה הרחק אל העתיד. מנוע ה-1.2 ליטר TSI שלה מפיק כעת 140 כ"ס במקום 105 הסוסים המקוריים, מנוע ה-1.4 TSI ישחרר 210 כ"ס במקום 160 כ"ס ומנוע ה-2.0 ליטר טורבו יפיק כ-240 כ"ס. גם מנועי הדיזל יתחזקו מ-105 כ"ס בגרסת ה-1.6 דיזל לכדי 125 כ"ס ומ-140 כ"ס בגרסת ה-2.0 TDI לכדי 170 כ"ס.

ABT – סדנת שיפורים ABT. קובי ליאני
ABT – סדנת שיפורים ABT/קובי ליאני

סקודה פאביה RS2000

גם יצרניות רכב הגיעו והראו כי חשוב להן להיות נוכחות שם. סקודה הצ'כית הגיעה עם הפאביה RS2000 שנחשפה בתחילת הקיץ. צפרדע ירקרקה זו איבדה את הגג והתרחבה מאוד במפשק הגלגלים גדי לזכות במראה קרבי במיוחד. בתוך תא הנוסעים שלה תמצאו סידור לארבעה נוסעים, אם כי ליושבים מלפנים ממתינים זוג מושבי מירוץ חובקים.

הפאביה RS אינה מתוכננת להגיע נכון לרגע זה לייצור, אבל היא בהחלט הצליחה לייצר המון עניין סביבה.

וולף

בעוד מרבית הסדנאות הגרמניות מתמחות בטיפול בכלי רכב גרמניים, סדנת וולף הגרמנית פונה דווקא אל חובבי מותג פורד הרבים. שפע השיפורים של החברה מיועדים לכל דגמי פורד המוכרים, כולל הפוקוס החדשה בעלת מנוע האקובוסט ובקרוב מאוד תשחרר החברה ערכות שיפורים נרחבות לדגם זה.

אולם עד אז, את מרכז הבמה תופסת הפוקוס RS מהדור הקודם שעברה טיפול שורשים אצל החברה. זו כללה עדכון חיצוני נרחב, מתלים מתכווננים חשמלית ואפילו חישוקים שעשויים מסיבי פחמן לטובת הורדת המשקל. במנוע השינויים שנערכו (תוכנת ניהול מנוע, טיפול ביניקת האוויר ובפליטה) אפשרו עליה של ההספק מ-305 כ"ס ו-44 קג"מ לכדי 400 כ"ס ו-57 קג"מ.

וולף – סדנת השיפורים וולף. קובי ליאני
וולף – סדנת השיפורים וולף/קובי ליאני

KW, יצרנית המתלים

בין שלל מיצגי המכוניות והאופנועים, גם נוכחותן של יצרניות מוצרי האפטר-מארקט לא נפקד. שם מצאנו את KW יצרנית המתלים המשודרגים הגרמנית. מלבד שלל שילובים חדשים למתלים לכלי רכב שלא היו עד כה בהיצע, KW הביאה לתערוכה מוצר דגל חדש ומפתיע במיוחד.

מדובר במערכת 'קוילאובר' (קפיץ ובולם משולבים ביחידה אחת) אלקטרונית המתחברת ישירות למערכת הכוונון החשמלי למתלים של רכבי פולקסווגן ואודי. מערכת שבמקור מציעה לנהג את האפשרות לבחור בין שלושה או יותר של מצבי שיכוך (ספורט, נורמל וקומפורט) בעזרת מערכת שסתומים המסוגלים לווסת את מעבר השמן דרכם ובכך לשנות את רמת השיכוך והריסון.

אולם, מעבר לפתיחת האפשרות להתקין מתלים מתכווננים חשמלית לכל כלי הרכב הספורטיביים, KW בחרו לקשר בין אלו למכשיר האייפון על ידי אפליקציה אישית, וזו מאפשרת לבעל הרכב לשנות ממכשיר האייפון את כיול המתלים שלו ואף יותר מכך: מצב ה'בייסיק' יאפשר לנהג לבחור מבין שלושה מצבי כיול מוגדרים מראש (הוגדרו על ידי מהנדסי KW) ומצב מתקדם שמאפשר לנהג לכייל בעצמו את המתלים. כמו כן, ניתן לא רק לשמור עד 10 כיולים שונים ולזפזפ בניהם בלחיצה, אלא גם לשתף ולהחליף נתוני כיול על משתמשים אחרים שברכבם ישנה מערכת דומה. בעתיד הקרוב, כך מבטיחים ב-KW יוצעו עוד ועוד פיתוחים על בסיס מערכת זו.

KW. קובי ליאני
KW/קובי ליאני

מנהרט רייסינג

סדנה גרמנית נוספת שבאה לתת בראש כאן היא מנהרט רייסינג. הסדנה הצעירה הגיעה לתערוכה עם שלל מכוניות שהעיקריות מבניהן הן ה-MH1 BiTurbo וה-V8RS BiTurbo. הראשונה שמבוססת על ה-1M של ב.מ.וו, קיבלה טיפול קוסמטי נרחב שכולל הדבקת מדבקה בצבע כתום ושחור וכמובן את נגיעות סיבי הפחמן המתבקשות. אולם מתחת למכסה המנוע נמצא הממתק האמיתי עם שדרוג ל-410 כ"ס (340 במקור).

המכונית השניה, נצבה ליד הסדרה 1 וזו ה-M3. בחזיתה של זו פועם מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר שבעזרת צמד מגדשי טורבו (כמובן לאחר החלפת כל הרכיבים הפנימיים לאחרים חזקים יותר) מפיק לא פחות מ-734 כ"ס. נשמע משוגע? בעיקר כשמבינים את יחס הספק למשקל הרכב שעומד על 2 קילוגרמים לכוח סוס אחד. התוצאה היא 3.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 340 קמ"ש. כדי להעביר את הכוח טוב יותר את הכביש, הותקנה בה תיבת הילוכים מחוזקת, גל הינע מחוזק וכמובן דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. המחיר, אם חשקה נפשכם באחת כזו מוכנה (וחוקית בגרמניה) לכביש, היו מוכנים להוצאה של 202 אלף יורו עבורה.

מנהרט רייסינג – סדנת השיפורים מנהרט רייסינג. קובי ליאני
מנהרט רייסינג – סדנת השיפורים מנהרט רייסינג/קובי ליאני

רמוס, אגזוזים שמייצרים סאונד

רמוס, יצרנית האגזוזים, מוכרת בעיקר בתחום מערכות הפליטה המתקדמות למכוניות ואופנועים, אך מלבד שלל חידושים בתחום זה (אגזוזי אופנועים חדשים, מערכת פליטה מתקדמת לב.מ.וו 1M), את תשומת הלב בביתן רמוס משך דווקא קטנוע חשמלי.

אגזוז לקטנוע חשמלי? כן. אחת הבעיות המוכרות של כלי רכב חשמליים הנה העובדה שהם שקטים לגמרי ובכך ישנה סכנה של דריסת הולכי רגל שאינם מודעים למכונית הקרבה אליהם בשקט. זה למעלה משנתיים שרמוס שוקדת על פיתוח מוצרים לכלי רכב חשמליים וכעת נחשף אב הטיפוס הראשון בסדרה.

מדובר בדוד אגזוז שכמובן שאינו פולט גזים, אלא רעש מנוע (ניתן יהיה בעתיד לבחור ממספר סוגי רעש מנועים) שמסייעים בהעלאת בטיחות כלי הרכב החשמליים. המוצר קיבל את פרס ההכרה מטעם Austrian National Mobility Award והוא עשוי מחומרים עמידים למים, חום ושאר גורמי הסביבה.

רמוס – יצרנית אגזוזים רמוס. קובי ליאני
רמוס – יצרנית אגזוזים רמוס/קובי ליאני

סדנת G פאואר עם ב.מ.וו X6 טייפון

אם כבר מגיעים לתערוכת אסן, אז מגיעים בגדול וסדנתG פאואר מראים ששוב הם יודעים ללכת עד הסוף. בביתן שלהם הופיע הב.מ.וו X6 טיפון מהחזקים ביותר בעולם. מנוע ה-4.4 ליטר טווין טורבו שלו מפיק לאחר הטיפול של הסדנה הגרמנית 725 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-90.7 קג"מ שזמין החל מ-1,500 סל"ד! זהו נתון מומנט שהוגבל משום שתיבת הילוכים של ה-X6M עליו הוא מבוסס, מסוגלת להחזיק עד 100 קג"מ, גם לאחר החיזוק שהיא עברה. ועדיין, ה-X6 יגיע ל-100 קמ"ש תוך 4.2 שניות ויעפיל למהירות מרבית שחוצה את רף ה-300 קמ"ש.

מעבר למנוע המפלצתי, G פאואר ציידו את הקרוסאובר בבלמים קרמיים אדירים (396 מ"מ מלפנים עם 6 בוכנות לקאליפר), חישוקי 23 אינטש ועליהם גומי רחב מאוד במידות 315/25. גם המראה החיצוני טופל, כשהמטרה היא להזרים יותר אוויר אל תא המנוע (לצורך קירור היחידה הענקית) וכן להקטין את התנגדות האוויר ולהגדיל את ההצמדה במהירויות גבוהות. תא הנוסעים קיבל מושבי ספורט ייחודיים וכמובן הולבש במיטב העורות וחלקי קרבון.

G power. קובי ליאני
G power/קובי ליאני

AC שניצר

עוד סדנה גרמנית מוכרת היא AC שניצר שבחרה להגיע לתערוכה עם תפוח לוהט משלה - ב.מ.וו 1M. המכונית הקטנה והפרועה שמגיעה במקור עם 340 סוסים מתחת למכסה המנוע, תאכלס עם ערכת השדרוג שלהם 400 סוסים כעת, כשאנשי החברה מסבירים שלא שיא ההספק מעניין אותם, אלא הדרך בה הכוח מופק תוך שמירה על אמינות ושימושיות הרכב ביומיום.

כמו כן, נוספו לה בלמים חדשים שמורכבים מקאליפרים בעלי 4 בוכנות, דיסקים צפים מחוררים ומחורצים וכמובן צנרת בלימה מפלדה שזורה להגברת העמידות. מעליהם מותקנים חישוקים חדשים (19 או 20 אינטש לבחירה) בעיצוב החברה ומתלי קויאובר מתכווננים לשיפור ההתנהגות. העיצוב החיצוני קיבל נגיעות קרבון בספוילר הקדמי, ובדיפיוזר האחורי שמכיל את רביעית האגזוזים. תא הנוסעים שודרג עם ניעות צבע בדומה להופעה החיצונית וכן מושבי ספורט חובקים במיוחד.

TC קונספטס עם אודי R8 טוקסיק

אודי R8 היא אולי המכונית שלה מוצעים בשוק הכי הרבה שדרוגים, כל עוד מדובר בשוק האירופי וסדנת TC נתנו את הפרשנות שלהם למכונית הספורט הזו. כפי שניתן לראות, הם אוהבים את הצד הקשוח של העיצוב, ולא שה-R8 משעממת למראה במצבה הסטנדרטי.

זה מתחיל עם פגוש קדמי אגרסיבי מאוד (מזכיר מעט את זה של למבורגיני גייארדו) שמגדיל את כניסת האוויר למנוע, ספוילר אחורי מוגדל, דיפיוזר גדול שמכיל את האגזוזים וכמובן, נגיעות קרבון בכל כיוון אפשרי. סדנת TC אוהבים מאוד את החומר הארוג והקשיח ודיפנו ממנו את כל תא הנוסעים של ה-R8. ממש את הכל. אם המחיר של כל ערכת המראה הזו מדבר אליכם, מחירו עומד על 16,800 אירו, בהנחה שיש לכם כבר אודי R8 בחניה.

אודי R8 טוקסיק. אתר יצרן
אודי R8 טוקסיק/אתר יצרן

הם משפרים גם אופנועים

בעקבות דרישת הקהל ובהיקר מתוך המטרה להגדיל את כמות המבקרים, המארחים דאגו גם לתצוגת תכלית של דריפטים באולם סגור וגם להרחבת ביתני התערוכה גם לחברות שמתמחות בייצור מכוניות דראג, מכוניות מירוץ, מרוניות 'הוט-רוד' וכן בשיפור אופנועים.

הביתנים הכילו כמה מכוניות עוצרות נשימה בהופעתן ובמידת ההשקעה בהן, אך גם אם אתם לא חובבי הז'אנר הדו גלגלי, קשה היה להתעלם ממגוון הכלים המשודרגים שהוצגו שם. ההיצע כלל שלל אופנועים בסגנון קפה רייסר, אופנועי כביש ששודרגו למירוצי מסלול, אופנועים שהוסבו לנסיעה על שרשראות בשלג, צ'ופרים ייחודיים וכמובן גם אופנועים שנבנו כיציאות אומנות לפי טעם אישי.

עוד סדנאות שיפורים ושיפורי רכב בוואלה! רכב

האם צריך להתיר שיפורי רכב גם בישראל? ספרו לנו על כך בפייסבוק של וואלה! רכב

אופנועים משופרים בתערוכת אסן. קובי ליאני
אופנועים משופרים בתערוכת אסן/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully