וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלארן בזהות בדויה ו-680 כ"ס

סדנת רכב שוויצרית הסבה את מכונית העל מקלארן MP4-12C לגרסה תפוחה, חזקה ומקושטת שמערפלת את זהותה האמיתית

מתוקף הישגיה של המקלארן F1, ממכוניות הקיצון הטובות בתולדות הענף, הציפיות מהמקלארן החדשה - MP4-12C, היו בשמיים כשהושקה בשנת 2009. מחד, מבחינה טכנולוגית היא לא סובלת מהיעדרם של סופרלטיביים וחיזוקים, שכן מנוע ה-3.8 ל' טורבו כפול, מספק 592 כ"ס ומאיץ בה ל-200 קמ"ש ב-8.9 שניות ועד מהירות מרבית של 324 קמ"ש בקירוב. ובכל זאת, סדנת FAB השוויצרית מצאה סיבה טובה לחולל בה מהפכות, ועל הדרך לנער את החזות עם מלתחה קיצונית עצמאית.

FAB דייזין, צריך לציין, איננה מהסדנאות הפופולאריות בקרב היצרניות. יש לה טעם קצת שנוי במחלוקת, ובמיוחד כשהיא בוחרת קיטים חיצוניים ומפוגגת את הופעתה המקורית של המכונית. את המקלארן החדשה, הנמכרת בחסותה עם הלוגו TERSO, היא בחרה לנפח מכל צד, ולהשוות לה צורה קרבית שתתאים לחובבי האקזוטיקה הסקנדיבית דוגמת ספייקר, או קוניגסג.

בחזית, כל הפגוש הקדמי הוחלף ונמתח קרוב לבתי הגלגלים, וכן פתחי האוויר קיבלו צורה רחבה ומאיימת. גם בצדדים היא זכתה לטיפול דומה לתיעול האוויר, ובעכוז פגוש מוגדל ונמוך יותר כולל ספוילר נוסף, ועוד אחד שמקובע סמוך לשמשה הקדמית דווקא. התוצאה, לעניות דעתנו, בהחלט מחמיאה לה.

אחרי שמתרגלים לעטיפה השרירית, FAB תפנה את הלקוח ליחידת ההנעה. 592 כ"ס מספיקים לכאורה רק לטירונים, אבל באמצעות שורה של שיפורים צמחה התפוקה של המקלארן ל-680 כ"ס ול-70.2 קג"מ. על הכביש, היא תסגור 100 קמ"ש בתום 3.1 שניות והמהירות המקסימלית טיפסה ל-213 מיילים לשעה, שהם כ-341 קמ"ש.

למי שחושק בחבילה האטרקטיבית מוטב להזדרז. FAB תרכיב רק חמישה עותקים מהמכונית, כך שמחירה של כל אחת ינוע בסביבות ה-220 אלף יורו לפני מסים (1.1 מיליון שקלים).

עוד הרבה סדנאות שיפורים בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מקלארן MP4-12C. אתר יצרן
הנוסח המקורי/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully