וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית העל של מעצב פולקסווגן

פרננדו מוריטה שניהל את מחלקת העיצוב של פולקסווגן בעבר הקים סדנת רכב בברזיל, וייצר מכונית על חד פעמית מצוידת במנוע שנשלף מדודג' וויפר. המחיר – מיליון דולר

סדנת העיצוב הבריזלאית אמוריץ GT, אשר מנוהלת על ידי מעצב העל לשעבר של פולקסווגן פרננדו מוריטה, מציגה בימים אלה בדרום אמריקה מכונית-על חדשה בשם 'דונירוסט'. גרסה זו היא פיתוח שלישי לדגם ה-DR7 של החברה הפרטית שנחשף לפני כמה שנים והיא נולדה כמחווה לאביו המנוח של מממן הפרוייקט, המיליארדר דניס רוסט.

המכונית, יחידה במינה בשלב זה, שואבת השראתה ממקורות איטלקיים, לרבות מפרארי 458 איטליה ולמבורגיני גייארדו. תחת מעטה סיבי הפחמן שלה ושלדת הצינורות (אלומיניום) שוכן מנוע מרכזי עתיר יכולת שנלקח מהאמריקנית המיתולוגית דודג' וויפר. לזה נפח של 8.4 ל' עשרה צילינדרים והוא מחלץ יחד עם קיט טורבו-כפול למעלה מ-1,000 כ"ס. ביצועים רשמיים אינם ידועים.

משודכת למנוע היא תיבת ששה הילוכים ידנית מחברת 'מנדולה' השולחת את העוצמה לגלגלים האחוריים. התמיכה של הרכב בקרקע נעשית על ידי מערכת מתלים (עצמות עצה כפולות) דומה לזו במכוניות פורמולה 1, כאשר גם תא הנוסעים מדמה נהיגה בסינגל סיטר (מכונית חד מושבית) ומציב את הנהג במרכז העניניים וקרוב לקרקע, לשליטה מרבית על המכונית והפקדים. "אפשר לתחוב כאן שני אנשים" אומר מוריטה. כלומר ישנה אפשרות להתקנת שני מושבים מאחרי הנהג אם רוצים – כמו במקלארן F1למשל, אבל זה לא הייעוד שלה"

עוד מספר המעצב כי משך הזמן שנלקח לבנות את המכונית ארך 35 אלף שעות אדם, וכי המלאכה בוצעה על ידי צוות מצומצם ביותר של ששה אנשים. על אף שהיא פותחה כמכונית אחת ויחידה, דניס רוסט טוען כי נוצר ביקוש גדול עבורה (יחסית למכונית-על פרטית) בסדר גודל של 50-60 הזמנות לא כתובות. כל עותק בודד מוערך במיליון דולרים, וכל דגם שיצא לכבישים מקבל לוחית פנימית בלעדית, מעוטרת בזהב בשווי 24 קראט.

עוד סדנאות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully