וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה קלאסית קמה לתחייה

סדנת רכב צרפתית חושפת רפליקה עשויה סיבי פחם בהשראת פורשה 550 הנדירה. מנוע בוקסר, הנעה אחורית ודלתות שחף יכניסו אותה לפנקס ההזמנות של אספנים עשירים

חברה צרפתית בשם 'וינטק' הפיקה מכונית רפליקה (העתק) שנולדה כמחווה לפורשה 550, מכונית הספורט של המותג הגרמני שהושקה אי שם ב-1952. זוהי גרסה שתיוצר במספרים מעטים – לא יותר מתריסר עותקים, כשהמחיר עבורה כנראה ירקיע שחקים. לדברם, המחיר הגבוה נובע מהיעדר מכוניות אורגינליות של ה-550 ששרדו את מבחן הזמן, כך שמי שחושק בחלום מוטורי, גם אם אינו ממש זהה לדגם המפעל, יאלץ לעבוד קשה.

ה-P550 מגיעה בסידור קלאסי של שני מושבים, שלדת סיבי פחם כאמור, דלתות שחף וחלקים מעטים שעשויים פייברגלאס (פלסטיק עם זכוכית) כדי לשמור על משקל נמוך וביצועים חריפים. היא מצוידת במנוע בוקסר (איך לא) בנפח 3.0 ל' עם ארבעה צילינדרים בלבד שפותח עצמאית על ידה, ומשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית. התפוקה מהמנוע עומדת על 270 כ"ס אך למרבה הצער, לא מפרטת החברה מספרים רשמיים על האצות וכדומה. מצד שני, עם משקל של פחות מטון אחד, לא מדובר בעגלה.

בניגוד לרפליקות נוספות שמיוצרות בעולם, P550 לא מנסה להסתיר את העובדה שהיא מכונית מחווה. הסדנה משתמשת בחיפויים חשופים של סיבי פחם בתא הנוסעים (שתמונתו לא הופצה) ונעזרת בשעונים בעיצוב קלאסי משנות ה-50 כדי לחזק את חווית הנסיעה במכונית ספורט מיוחדת.

'וינטק' היא חתיכה קטנה מתוך חברת D3 שמתמחה בייצור חומרים אקזוטיים לתעשיית הרכב. בעלי המניות שלה מספרים שיש להם "מקום חם בלב" למכוניות פורשה משנות ה-50, אבל הם לא רצו לייצר סתם עוד מכונית מועתקת. "הרעיון לא היה לשלוף רפליקה ל-550 קופה. המכונית מיוצרת מחומרים מודרניים שמתאימים לשימוש יומי ובסטנדרטים גבוהים. שמרנו על המהות של הרכב עם הפרשנות שלנו", כך אחד ממייסדיה.

כמו תמיד, המחיר הרשמי שלה עוד נותר בגדר סימן שאלה. עלותה של פורשה 550 אצל אספנים עומדת כיום על סביבות 3.5 מיליון דולרים (בהנחה שאפשר למצוא). אי לכך, אפשר להמר שהרפליקה לא תמכר בתמורה לטרייד אין עם מאזדה 3.

עוד הרבה סדנאות בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully