וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך בונים מכונית ספורט בחודשיים

קבוצת סטונדטים לעיצוב ופיתוח הנדסי הציגו מכונית מוכנה לנסיעה בתוך שמונה שבועות. ויש לה אפילו מנוע עם 360 כ"ס שמקורו ממותג ספורטיבי מפואר

השם פרנקו סבארו אולי לא נשמע לכם מוכר, וגם אין לו קשר למותגי מזון, אבל הברנש הזה מסתובב בתערוכות רכב בינלאומיות כנציג עצמאי משנת 1972. סבארו ייסד סדנת רכב לימודית בשם 'אספרה' לפני 44 שנים, המחנכת תלמידים לחשוב על קונספטים מהפכניים בענף המוטורי, ומשם להמשיך אל שלב התאוריה, העיצוב, התכנון ולבסוף אל החלק המעשי: חיבור כל התכונות והמרכיבים ביחד והנעת המכונית לחיים.

הקונספט העכשווי ביותר שלו הגיע לאחרונה גם לתערוכת פריס, ובתמונות לפניכם 8 סבארו. הסימול המספרי כאמור נובע ממשך הזמן שלקח לסטודנטים שלו להשלים את המשימה: שמונה שבועות. מחד, לא רואים כאן מכונית כביש טיפוסית עם תא מטען ומזגן, אבל בהתחשב בכך שהיא נוסעת כמו כל רכב רגיל זו בהחלט סיבה להוקיר את המאמץ האדיר שהם השקיעו בתקופה כל-כך קצרה והצליחו להפיק רכב שהוא איך נאמר, מקורי ובטעם אמריקני.

מה שלא כל-כך מקורי הוא המנוע, אבל על כך אפשר לסלוח להם כששומעים מהיכן הוא נשלף. מנוע ה-V8 השוכן בחזית שייך למותג מזרטי של פיאט. לזה הספק של 360 כ"ס הנשלחים לגלגלים מאחור דרך תיבה אוטומטית עם ששה יחסי העברה. המכונית עדיין בשלבי ניסוי, ולכן אין מידע על משקלה או רוב החומרים ממנה עשויה, וכך מן הסתם גם לגביי תוצאות על זמני מיאוץ או מהירות מרבית פוטנציאלית.

ומה לגבי העיצוב הפנימי? סבארו משתמשת בהתקנים דיגיטאליים לנהג ולנוסע, כך שלוח המחוונים למעשה לא ממש קיים, ושני היושבים נעזרים בטאבלטים כדי לנהל את מערכות המכונית ולצפות במידע שמזין המחשב. מכאן והלאה, מעניין יהיה לראות אם בסיום המיזם סבארו ינסה למכור את הדגם לאספנים. הוט רוד עם מנוע מזרטי? נשמע מפתה.

עוד הרבה סדנאות בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully