וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשה אבות: אב ובן משדרגים שני דורות ניסאן Z

חיידק המוטוריקה עובר בתורשה? כן. מוטי וג'ק, אב ובנו משדרגים יחד את מכוניות הספורט של ניסאן בפרויקט משותף

מבחן ניסאן 350Z וגם ניסאן 370Z. קובי ליאני
מבחן ניסאן 350Z וגם ניסאן 370Z/קובי ליאני

אחד הדברים שבגללם אנחנו כל כך אוהבים לעסוק במוטוריקה, הוא היכולת לפגוש אנשים מעניינים ומיוחדים על הדרך. סיפורים לא חסר, דמויות צבעוניות יש למכביר ולאורך הזמן פה ושם גם מוצאים כלי רכב מעניינים שהם לבדם יכולים להוות יופי של רקע לסיפור. כך שבניגוד לתחושה הכללית הנובעת ממבט על כבישי ישראל ומחוקקיה, מתחת לפני השטח היבשים, יש לנו כאן תרבות מוטורית ענפה. רק צריך לנער את האבק ולהסיר את מעטה החשאיות מעליה.

את מוטי, המבוגר האחראי בסיפור שלנו, פגשתי כבר לפני שנים. דרכינו הצטלבו במקרה בעזרת חבר שלישי ובסוף המפגש, הוא גם העביר לידיו בעלות על אחת המכוניות שהייתה בבעלותי ואהבתי מאוד. מאז המכונית המשיכה לבעלים אחרים, אבל הידידות נשארה. האהבה למוטוריקה יכולה להיות קרקע מוצקה ויציבה לחיבור בין בני אדם ודי בביקור אחד במפגש מועדון לנהגי מכוניות ורוכבי אופנועים כדי לראות שלא משנה מאיפה אתה המגיע ולאן אתה הולך, כל עוד יש בך את האהבה למכונה, לעולם לא תהיה לבד.

מבחן ניסאן 350Z וגם ניסאן 370Z. קובי ליאני
הניסאן 370Z השלישית שכבר נמצאת בבעלותו וגם היא כמו קודמתיה תעבור שדרוג מקיף/קובי ליאני

חיים סביב המכונית

מוטי מוכר מאוד בקרב חובבי הרכב בישראל ובעברו שורה ארוכה של מכוניות ספורטיביות ונחשקות אחרות, שגם הוא מתקשה לספור ולהעמיד לפי הסדר. כבר מגיל הוצאת רישיון הנהיגה, תמיד הייתה לה שם ברקע מכונית ייחודית ואם היא לא הייתה ייחודית, היא הפכה לכזו במוקדם או במאוחר.

מוטי הוא לגמרי לא האב השגרתי, אבל לגמרי זה שרבים היו מאחלים לעצמם. לכן, איש לא הופתע כשבנו ג'ק גילה סימנים ראשונים של הידבקות בחיידק המכאני עוד לפני גיל הוצאת הרישיון. לכל טיול הוא הגיע. בהתחלה כ'טייס משנה' לאביו, אחר כך גם עם מצלמה ביד. עם הזמן המצלמה גדלה וגם העדשות והתמונות העלו לרף גבוה מאוד את תיעוד ימי הנהיגה המהירים בארץ ובחו"ל. מסביבם החלה להתקבץ חבורה מלוכדת של נהגים מכורים עם מכוניות מושחזות ואז גם הגיעה המתנה שכל חולה נהיגה מתחיל חלם עליה - המכונית הראשונה. במקרה שלנו, אודי TT.

בזמן הזה, מוטי לא נשאר מאחור ויפנית אחת שהגיעה לישראל במפתיע, שבתה אותו - ניסאן 370Z. מכונית מיוחדת מספיק בזכות עצמה, מהירה מספיק בזכות כוחה (אבל לא מספיק למוטי), וזמן קצר אחרי הרכישה, גם היא החלה לעבור מסכת שדרוג מקיפה. נכון להיום, בבעלותו של מוטי נמצאת כבר ה-Z השלישית, וג'ק שודרג בהתאם ובטעם דומה ונרכש - הוא תוקף כעת את אותם פיתולים עם מכונת נהיגה זהה, רק מהדור הקודם - 350Z.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מבחן ניסאן 350Z וגם ניסאן 370Z. קובי ליאני
מבחן ניסאן 350Z וגם ניסאן 370Z/קובי ליאני

גבירתי הנאווה

מעשה אבות, סימן לבנים, נהוג לומר ביהדות על יכולותיהם של ההורים להשפיע על הילדים. אולם במקרה הזה, ההשפעה היא הדדית. ג'ק מחטט ברשת ומעמיק בהסברים טכניים ומצית מחדש את הניצוץ באביב לשדרוג הבא. אז הפעם, לא מדובר עוד בטייס ובמשנהו, אלא בשני טייסים ובשתי מכונות הנאה שלהן מצפה עתיד משופר והשתתפויות בליגות הג'ימקנה והדריפט בספורט המוטורי העממי - לזה אנחנו קוראים זמן איכות עם הילדים.

מוטי וג'ק חברו לסדנת TIG Motorsport ו-PIT-STOP וסימנו V על שורה ארוכה ביותר של רכיבים ואלה כוללים: בולמים של KW מסוג V3, 'אנטי-רולים' של אייבאך (למתלה הקדמי והאחורי), מערכת פליטה של HKS, ממירים של Stillen, רפידות בלם של Endless, צינורות בלם מסוככים, משאבת דלק כפולה למירוצים, דיפרנציאל סטייג' 1.5 של Cusco, אגן שמן מוגדל של GTM (מעלה מ-5 ל-9 ק"ג שמן), מצנן שמן ולבסוף, מגדש על (סופרצ'ארג'ר) גם כן של GTM. כל אלה אמורים לקחת את הניסאן של מוטי לרמה אחרת לגמרי של התנהגות וביצועים.

ה-350Z של ג'ק תקבל שדרוג משמעותי ליכולות הניהוג וההתנהגות של הרכב. המתלים הקונבנציונליים של הניסאן הזו יוחלפו באחרים מתכווננים חשמלית של Tein EDFC Active Pro - אשר יצליחו להגיב לתנאי הדרך והנהיגה באופן עצמאי כדי לחדד את היכולות. הדיפרנציאל מאחור יוחלף גם כן באחר מוגבל החלקה של Cusco בסטייג' 1.5 עם אפשרות שדרוג ל-2. 'אנטי-רולים' של Cusco מלפנים ומאחור יקשיחו את השלד ו'קאמבר-קיט' גם כן של Cusco יאפשרו כוונון של זוויות הגלגלים. והמנוע? יישאר מקורי בינתיים. עם דגש על ה'בינתיים', כי ג'ק כבר בשלב מתקדם של נבירה בפורומים בחו"ל כדי להחליט מה יעשה לו את זה הכי הרבה.

העבודות על שתי המכוניות יחלו בימים הקרובים ואנו נפגוש במוטי, בג'ק ובמכוניות המשודרגות והייחודיות שלהם בסיום העבודות כדי לספר לכם איך הכל מרגיש על הכביש. יש לנו הרגשה שזה הולך להיות מסעיר בקנה מידה אחר לגמרי.

עוד שיפורים בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן ניסאן 350Z וגם ניסאן 370Z. קובי ליאני
מבחן ניסאן 350Z וגם ניסאן 370Z/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully