וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן בסמה – GTI מפוצצת בסטרואידים

1.11.2006 / 15:49

לפני 30 שנה הוצגה ה-GTI הראשונה ובדיוק היום חושפת פולקסווגן בתערוכת סמה GTI חדשה עם 400 כ"ס, לא לתצוגה בלבד!

בתערוכת סמה בשנה שעברה, הציגה פולקסווגן 3 מכוניות עתירות שרירים: ג'טה וטוארג עם 500 כ"ס ופאסאט עם 575 כ"ס. הגולף GTI שעדיין לא הגיעה רשמית אז לארה"ב נשארה מחוץ לתערוכה. אולם, בתערוכת סמה שנפתחה היום מציגה פולקסווגן את ה-GTI 'על' כדבריה, בעיר החטאים. כדי ליצור את המפלצת השחורה הזו, חברו מהנדסי פולקסווגן אל סדנת השיפורים APR ואלו החליפו את מגדש הטורבו המקורי במנוע ה-TFSI 2.0 באחד גדול יותר, העלו את לחץ הגדישה של האוויר לכדי 21 PSI כדי לקבל 375 כ"ס. איפה נעלמו עוד 25 סוסים תשאלו? הם לא נעלמו. במידה ותתודלק המכונית בדלק 100 אוקטן איכותי יותר, יצמח ההספק לכדי 400 סוסים חסונים!

סדנת APR ניגשו אל הפרויקט עם אש בעיניים. כדי להתאים את הגוף הכבד של ה-GTI לדרישות הביצועים החדשות, הוחלט להשיל ממנה כל משקל עודף. וכך, הושלו מעליה יריעות הפח והן הוחלפו בסיבי פחמן קלי משקל. בדרך הם עוד הספיקו להעניק לחזית ולאחור עיצוב מחודש ואגרסיבי יותר בייחוד עם צמד המפלטים מאחור. גם החישוקים הוחלפו באחרים מקוריים יותר ועליהם הולבשו צמיגים במידות 265/30 R19 של חברת מישלין פיילוט ספורט קאפ.

ההפתעה בסוף

ונחזור אל המנוע. מנוע הטורבו בהזרקה ישירה של פולקסווגן הספיק לגרוף שלל פרסים מאז הוצג ולכן שימש בסיס טוב כל כך להכפלת ההספק של סדנת APR. מלבד הטורבו המוגדל ולחץ הגדישה שעלה, מהנדסי פולקסווגן גילו כי אין צורך להחליף את רכיביו הפנימיים של המנוע. למעשה הם הסתפקו בהוספת צנרת אלומיניום חדשה להובלת האוויר למנוע, אינטרקולר חזית מוגדל, סעפת פליטה העשויה מאינקונל וצנרת פליטה בעלת קוטר מעט גדול יותר. כל זה הביא כאמור להספק של 375 כ"ס על בנזין רגיל ו-400 כ"ס מבנזין 100 אוקטן. נתונים אלו מביאים את הגולף הזו ממצב עמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות קצרצרות.

כדי להעביר את הכוח לכביש הותקן מצמד חזק יותר כדי להתמודד עם תוספת המומנט ודיפרנציאל מוגבל החלקה של קוויף מניע את הגלגלים הקדמיים. סדנת H&R תרמה סט קויל-אוברים ראויים יותר מהקפיצים המקוריים וזוג מוטות מייצבים מלפנים ומאחור. כל אלו הנמיכו את המרכב בעד 6.5 ס"מ לשיפור היציבות. כדי לעצור את הכוח הזה נלקח סט בלמים של חברת ברמבו בקוטר גדול עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות והם אף נצבעו בצבע דגל גרמניה. כפי שניתן לראות בתמונות, גם תא הנוסעים זכה לטיפול מקיף עם התקנת 4 מושבי באקט ספורטיביים שנבנו במיוחד עבורה.

ההפתעה מגיעה כמובן מכיוונה של פולקסווגן: ה-GTI-R הזו כמובן שלא תגיע לייצור סדרתי, אך הם מצהירים באופן רשמי כי בעלי גולף GTI שיחפצו בנתונים אלו יוכלו לרכוש אותם דרך סדנת APR ואף דרך חנויות החלפים של פולקסווגן! משמע, שיפור זה לא יגרור את הסרת האחריות היצרן מהרכב. יבואן פולקסווגן מוסר בתגובה כי לא ידוע לו דבר בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully