וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,039 כ"ס לפורשה 911

16.1.2007 / 10:46

שלוש יצרניות שיפורי רכב התאחדו במטרה ליצור את המכונית החוקית לכביש המהירה בעולם. וירון, מאחורייך!

הנה אירוע שאנו הישראלים יכולים רק לפנטז עליו: שלוש סדנאות שיפורים גרמניות החליטו ליצור יחדיו את המכונית המשופרת החוקית לכביש (!) שתהיה למהירה בעולם. למה רק לחלום? משום שבישראל, שיפורי רכב הנם אסורים בהחלט, בעוד שבשאר העולם היחס לענף זה הוא טבעי והוא מהנה מהמטריה של החוק.

זו אחת הסיבות שאפשרו את המיזם הבא: יצרנית המתלים המשודרגים לרכב H&R חברה ל'ג'ורגן אלזן מוטורספורט' ולסדנת RS טיונינג הגרמניות במטרה לאחד כוחות ולשבור את שיא המהירות למכונית חוקית לכביש העומד על 400 קמ"ש. הפרויקט היומרני נקרא 'המשימה 400 פלוס', על שם שיא המהירות אותה הם מעונינים לשבור.

כדי להגיע למהירות שכזו, ברור לכולם שצריך מכונית חזקה, אך בעיקר אווירודינמית, שכן התנגדות האוויר במהירויות גבוהות היא עצומה ממש. שלוש הסדנאות בחרו לרכוש פורשה 911 טורבו חדשה (997) ולפוצץ אותה בסטרואידים; נפח מנוע השישה צילינדרים הוגדל מ-3.6 ל-3.8 ליטר, כל רכיביו הפנימיים הוחלפו באחרים חזקים יותר ועליו הותקנו שני מגדשי טורבו ענקיים, כולל צנרת פליטה ויניקה מוגדלות עם זוג מצנני ביניים (אינטרקולרים) ובעזרת כיוונים מדויקים למערכת ניהול המנוע, הם הצליחו להפיק לא פחות מ-1,039 כ"ס ב-7,700 סל"ד ו-105 קג"מ ב-5,800 סל"ד. למרבה הפלא, גם לאחר שדרוג זה, הצליחה ה-911 הזו לעמוד בתקני זיהם האוויר המחמירים באירופה.

מעבר לחיזוק המנוע, בכדי לשפר את האווירודינמיקה, הגג הונמך ב-7.5 ס"מ, קורות הגג הוטו ב-5.5 מעלות נוספות, הזכוכית בחלונות הוחלפה בפוליקרבונט קל משקל ואפילו מרזבי הגשם בגג הוחלקו במטרה לגרם לאוויר להחליק טוב יותר על הגוף המעוגל. על הישבן הותקן ספוילר קטנטן שלדעת המתכננים, יגרום להצמדה יעילה ומאוזנת של החלק האחורי לכביש במהירויות גבוהות.

חלקה של יצרנית הקפיצים H&R הגיע בכיול המתלים בהתאם למהירויות הגבוהות אליהן מתוכננת הפורשה הזו להגיע, ובייחוד להתאימה לדרישות מסלול נארדו שבאיטליה, שם יערך ניסוי המהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully